90 posts / 0 new
Najnovšie pridané
Obrázok používateľa igorik
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 mesiac 1 deň
Zaregistrovaný/á: 29 apr 2006 - 09:58
Konkretne vysledky diskusie o pravidlach spolujazdy

EDIT - Nez zacnes citat: Konkretny vystup tejto diskusie k spolujazde na SomvPrahe.sk je, ze spolujazda na SomvPrahe.sk nebude mat ziadne obmedzenia ceny, ci dalsie regulacie, a ze cenu a podmienky spolujazdy si urcuje vyhradne sofer.

 

Ahojte, kedze diskusia http://www.somvprahe.sk/forum/pravidla-spolujazdy sa pri pocte prispevkov 294 stava znacne neprehladnou, a obsahuje mnozstvo komentarov nesuvisiacich s hlavnou temou, zakladam novu diskusiu, kde mozme riesit konkretne vysledky minulej diskusie.

Co sa ukazalo ako problematicke a bolo aj dovodom vzniku minulej diskusie bolo vyzadovanie stanovenej maximalnej ceny v ramceku nachadzajucom sa v kazdej sucasnej spolujazde:

"Filozofia spolujazdy na SomvPrahe.sk je o zdieľaní nákladov na benzín medzi šoféra a spolujazdcov. V praxi to znamená, že máme určené maximálne ceny za odvoz, inšpirované cenami lístkov autobusov Student Agency. Orientačné príklady: PH - BA do 300 Kč, PH - BB do 400 Kč, PH - KE do 500 Kč a pod. "

Dalsie veci ktore z minulej diskusie vznikli boli o nevhonosti fixovania cien na Student agency kvoli ich akciam, o mazani spolujazd (u jedneho clena ktory opakovane prekracoval maximalne ceny), a napad vzniku profilu pre soferov a spolujazdcov kde by mohlo byt hodnotenie a komentare.

 

Na zaklade vasich nazorov som pripravil novu konkretny navrh textu v spolujazde, aj s vysvetlivkami, s ktorymi som uz nechcel reagovat na jednotlive dotazy v minulom fore. Zmenme obsah ramceka na novy text a to tento:

""Filozofia spolujazdy na SomvPrahe.sk je o zdielani nakladov na cestu medzi sofera a spolujazdcov.

SomvPrahe.sk doporucuje cenu do 0.90 hal na kilometer (orientacne priklady: Bratislava do 300 Kc, Banska Bystrica do 500 Kc, Kosice do 600 Kc) a max. 4 osoby v aute.
Konecnu cenu a podmienky spolujazdy si ale urcuje kazdy vodic sam.

Spolujazda ktora bude prekracovat doporucene ceny bude povazovana za komercnu ponuku odvozu a bude spoplatnena."

 

Spominane vysvetlivky co sa zmenilo oproti sucasnemu stavu:

- zrusili sme zavislost na cenach Student Agency a prestali sme ich uplne spominat

- zrusili sme povinnu maximalnu cenu za spolujazdu ktora mnohym vadila, momentalne inzerat nema povinnu maximalnu cenu

- zaviedli sme doporucenu cenu, ktora uz nie je fixovana na mesta, ale je ferovo nastavena na cenu za kilometer. Maximalnu doporucenu cenu sme dali 0,90 hal/km co je viac ako bola predchadzajuca doporucena cena. So sucasnou doporucenou cenou vychadza Banska Bystrica 490 Kc (dal som 500 pre jednoduchost, a Kosice 600 Kc) takze priestor pre cenotvorbu vodicov ktori sa citili diskriminovani sa vyrazne zvysil.

- spolujazda ktora bude prekracovat doporucene ceny bude spoplatnena. Akou cenou, to napisem ked to vymyslim. Ide o riesenie ako umoznit kazdemu vlozit svoju spolujazdu bezohladu na cenu, a zaroven zachovat filozofiu nasej spolujazdy, ze ide primarne o zdielani nakladov medzi sofera a spolujazdcov.

Pre toho, kto sa v pohode pohyboval v doporucenych cenach, sa nic nemeni, naopak, doporucene ceny sa vyrazne navysili takze ma kazdy sofer este vacsi priestor pre tvorbu cien tak aby nemal pocit ze ide pod svoje naklady.

Pokial niekomu ani navysene doporucene ceny spolujazdu nevyhovuju -  napr. lebo si do ceny spolujazdy zahrna cenu pravidelnych servisov, dialnicnych nalepok, pneumatik, alebo ide Hummerom, tankom, formulou a cena jeho jazdy a nakladov sa tak  vyrazne lisi oproti beznej spolujazde, aj tak ma moznost si vlozit svoju ponuku spolujazdy, co je zmena oproti sucasnemu stavu kedy som vyzadoval dodrziavanie maximalnej ceny. Moznost vlozit spolujazdu aj s vyssou cenou ako je doporucena teda kazdy ma, ale takyto inzerat bude spoplatnen podla zverejneho cennika.

Je to preto, lebo moja predstava spolujazdy na tomto portale je, ze ide o zdielanie nakladov na pohonne hmoty, a (ok, presvedcili ste ma, aj nejake bezprostredne naklady na jazdu a vozidlo), preto aj ta navysena doporucena cena spolujazdy. Je to sluzba ako pomoct soferom znizit si naklady a spolujazdcom dostat sa pohodlnejsie a rychlejsie domov.

Pokial sa nejaka spolujazda tejto filozofii vymyka - (ako som napisal, ked si niekto do nakladov chce pridat aj umyvanie auta dievcatami v plavkach, ci novu audio supravu, alebo chce na spolujazde inak zarabat, alebo ma len smolu a jeho auto ma z ineho dovodu (je to tank/hummer/ine vozidlo) fakt vysoke naklady a on nechce ist pod ne) ok, takato spolujazda s vyssou cenou ako je nami doporucena nebude zmazana, co vam vadilo, a bude na stranke zobrazena pre tych, ktori by o nu mohli mat zaujem. Takuto spolujazdu ale na zaklade mojej predstavy o spolujazde neberiem ako standardnu bezplatnu spolujazdu a preto bude spoplatnena a zdanena .   

V suvislosti s tym zavedieme pri pridavani spolujazdy povinne vypisovanie ceny za spolujazdu.

Osobn mi to pride mi to ako velmi ferove riesenie pre obe strany. Hlavne sa to tyka naprosteho minima inzeratov, 99,8% spolujazd nemalo problem drzat sa vs doporucenou cenou v minulosti. 

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
ja myslim ze takto je to

ja myslim ze takto je to ferove pre vsetky strany. Igor dakujem a tesim sa na hodnotenie soferov a spolujazdcov.

Obrázok používateľa šmola
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 14 dec 2006 - 09:27
asi budem prvy komercny inzerent

..lebo moje male auto styroch sice vezme, ale maximalne tak s kabelkami ci ladvinkami, lebo japonski inzinieri sice mysleli na pohodlie spolujazdcov, ale vybodli sa na ich batohy.. preto sa so mnou mozu vozit maximalne dvaja spolucestujuci.. no ale co uz, ponuk je vela, je z coho vyberat, niekoho mozno neokuzli velkost kufra, ale potesi ho vesela nalada v kokpite.. ale odbocila som, vlastne som chcela povedat, ze je to takto lepsie, takze diky.

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
smola

smola ja ti nerozumiem :) ci zoberies jedneho, dvoch alebo styroch ludi alebo piatich ludi je predsa na tebe a na tom kolko mas miesta.

Pokial ti vyhovovala doporucena cena doteraz, tak teraz ked je este vyssia tak to asi nebude problem. Preco mas teda pocit ze  budes komercny inzerent, skus mi pls vysvetlit ako si ktomu prisla.

Edit: len pre vysvetlenie, ta doporucena maximalna cena je na osobu.

Obrázok používateľa šmola
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 14 dec 2006 - 09:27
ved to nebola kritika

tak ako vravim, je to takto lepsie.. trochu som sa stratila v tom vypocte kilometrovej sadzby, ale to je dane dlzkou predchadzajucej diskusie. Ak som to vsak spravne pochopila, je to sadzba za km v pripade, ze idu v aute 4, v mojom pripade by sme sli 3, tj vyjde nas to trochu drahsie (normalne ma yaris celkom nizku spotrebu, ale auto je relativne nove, este je v zabehu, takze spotreba je o nieco vyssia).

Ale ved ok, uvidim teraz pred vianocami ako to bude vychadzat. Ja predsa na ziadny problem nepoukazujem, nejak si si to asi zle vysvetlil.

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
aha

aha, uz ti rozumiem. tu doporucenu max. cena je myslena obecne, je jedno ci max 1 alebo 4 osoby, proste doporucujeme ako maximalnu cenu ktoru uctovat jednemu spolujazdcovi. Cize sa u teba nic nemeni, Mozes to skusit preformulovat, ak mas pocit ze to z toho nie je jednoznacne.

Jedine co si myslim je, ze ked niekto berie 5 osob(co nedoporocujem), tak by to mal zohladnit v cene pretoze sa jedna o znizenie komfortu.

Ak ti mam zosumarizovat tu byvalu diskusiu, tak vysledky su, ze v principe sa pravidla spolujazdy zjednodusili a sprehladnili a su pre soferov teraz odost vyhodnejsie ako bolo pred tym.

Obrázok používateľa šmola
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 14 dec 2006 - 09:27
je to ok

zaver som si precitala a mam radost, ze pribeh skoncil happy-endom :-)

Myslim, ze kazdy chape, ze cena na hlavu je nepriamo umerna velkosti posadky (ale preistotu by mozno bolo dobre napisat to k tym cenam). Za seba mozem povedat, ze s novymi pravidlami problem nemam.

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
som skutocne rad ze tu nastal

som skutocne rad ze tu nastal nejaky posun, ale je tam este par nedomyslenosti, skusim napisat o 18-19, ked nestihnem tak az zajtra..

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
ako to vidim momentalne ja

ako to vidim momentalne ja (zo svojej prepychovej vily pri mori, na ktoru sa mi vyskladali spolujazdci pocas burzoazneho vykoristovania z mojej strany):

1. Ako pisem vyssie, ocenujem posun a ochotu o kompromis. Pokial sa vsak pozrieme na vec systemovo a nie "cez peniaze" (ktore samy o sebe skutocne znamenaju ustretovy krok), mozeme skonstatovat, ze

a) doslo k odstraneniu iracionalnej krivdy, kedy KE mali nizsi povoleny kilometrovy limit nez BA;

b) doslo k navyseniu "tolerovanej" sumy, a znizeniu "trestu" za jej prekrocenie = nahradenie cenzorstva pokutou (nazyvajme veci pravym menom). V podstate aj to je plus, kaucia miesto trestu smrti... Otazka vsak stale je, preco trestat nevinneho.

Inymi slovami - hodil si psom kus masa, nech drzia huby, povolil si im retaz... Nic viac, systemova zmena sa bohuzial nekona. Psi su stale na retazi, zmenil si vsak to, ze im povolis sa dokonca i prebehnut, ak ti olizu ruku (Nic proti tvojej ruke ako takej, ale vcera som pil a teda ta predstava.... ) Jedina skutocna zmena v psom zivote je teda podla pismena a, a sice ze budu dostavat zradlo v rovnakom pomere k odvedenej praci.

Teraz sa pozrime z praktickeho hladiska na to, co prinasa "nova spolujazda":

2. Spominal sa "standard spolujazdy na SvP", tj. bezne podmienky - nastup na metre, vykladka na metre/mieste s MHD atd.Cize stale nie su doriesene

a) rozdiely v dopravnom prostriedku (na to si uz bol upozorneny z priestoroveho hladiska, ja na to stale upozornujem i z kvalitativneho hladiska - a teda ze su nesporne rozdiely v jednotlivych autach, preto pausal cena (i ked s magickym slovkom "do") nic neriesi). Pokial niekto tieto rozdiely v autach nepocituje/nepreziva/nevadia mu, vyberie si jazdu Fabiou, komu vadia/dokaze ich ocenit, vyberie si cestu autom toho "magora", ako som sa docital v starej diskusii, ktory je taky hlupak, ze si kupil velke a silne auto, i ked to vraj nezvysuje bezpecnost... (autor myslienky mal pravdepodobne moznost skusit atmosfericku 1.6 a neprislo mu to proti jeho 1.2 ako prelomovy rozdiel...nuz...no comment)

b) rozdiely v sluzbe naviac - co s cenou, pokial niekto ponukne viac? - vykladka pred domom, nakladka pred domom, cukriky (ok, korunova polozka), uspora casu atd... Ako sa toto zohladni v bezplatnosti inzeratu voci "standardnemu"?

Zase sa dostavame nic nez k tomu jednemu: bude to zavisiet na dohode vodica a spolujazdca, ci to vyhovuje jednej a sucasne druhej strane (Igor, nehnevaj sa, ale teba z toho skutocne vynechame, s tym sa musis zmierit :-) )

3. Ako chces vycislit znizenie komfortu v jednotlivych autach pri jazde v 5 ludoch?

a) Moje auto je homologovane ako 5 miestne, a na rozdiel od Fabie (homol. taktiez ako 5 miestne) je schopne i tento pocet ludi pohodlne odviezt i na dlhe trasy. Samozrejme, s relativne mensim komfortom nez 4 ludi. Takze, chvilu ako pomalsi jedinci predpokladajme, ze Fabia a moje auto jazdia za rovnakych 0,9. Kolko teda bude primerana cena pri 5 ludoch? 0,7 vo Fabii a 0,8 v mojom? Alebo 0,729 a 0,774? Alebo kolko? Snad mi nechces povedat, ze i znizenie ceny by malo byt rovnake? Alebo to budeme prepocitavat podla kubikov vnutorneho priestoru? Proste sialenost...

b) Stale nevidim dovod, aby tolerovana kilometrova cena pri jazde za naklady bola rovnaka u Fabie a u Mercedesu E. Tolerovana v zmysle, ze ide o spolujazdu v ramci filozofie a ako taka nebude spoplatnena. A o tom, ze Fabie jazdiace za 0,9 tu budu pribudat ako huby po dazdi, si nemusime robit iluzie. Inymi slovami, spolujazda Fabiou za 0,9 je v ramci jazdy za naklady a spolujazda Mercedesom za 1 Kc nie? To uz nie je v ramci filozofie?

Alebo je filozofiou "spolujazda malym autom je OK, a ti s velkymi nech si zaplatia"? (Inak sam to pises tam o tom hummeri, ze ma proste smolu). Takze co je vlastne filozofia? Ze treba jazdit malym autom, nech je to co najlacnejsie? Alebo ze ideme trestat bohatych?

Proste nemozem si pomoct, dycha tu z toho Hranaty aj so svojou pionierskou satkou na krku.

c) Ja som ponukol ferovy, logicky a spravodlivy model:

Mame cenu jazdy X.

X/4 = cena pri 2,3 a 4 ludoch v aute (myslim, ze velmi ustretove voci spolujazdcom, a sucasne si myslim ze je najma v sulade so zdravym sedliackym rozumom (netrestat spolujazdcov, ak zaujem o cestu nie je, "odseriem" si to sam).

X/5 - cena pri ceste 5 ludmi.

A bude zavisiet len a len na spolujazdcoch, ci ferove a podielove (matematicky presne a nediskriminujuce) ponizenie ceny o 20% im pri konkretnom type auta stoji "za to" cestovat v 5 ks (napriklad u mna to ten pripad casto bol a je), alebo ci im to za to nestoji (napriklad u tej Fabie...)

Inak clovek s troskou logiky okamzite vidi, ze stlacenie kilometrovej ceny o viac nez 20% povedie k tomu, ze pre vodica bude 5-ty spolujazdec ekonomickou pritazou! Pochybujem, ze sa tu niekto bude takto sebaposkodzovat, takze dosledkom bude menej prepravenych osob, mensie vyuzitie aut a sice len o trosku, ale aj tak, zbytocne zvysenie ekologickej zataze (ten piaty clovek predsalen nejak cestovat bude) a plytvanie zdrojmi (statkami=autami)... .

Zase sa dostavame k tomu - spolujazdec nie je "damaged brain", aby si nevedel povedat, ci to je, ci nie je prenho vyhodna a akceptovatelna ponuka - menej priestoru za vymenu 20% lacnejsej jazdy. A vsetko bude zavisiet na dohode ZAINTERESOVANYCH stran. Tou ty, Igor, bez urazky nie si (do momentu, kym ta nepoveziem)...

4. Som skutocne velmi, velmi smutny, pokial moju snahu o transparentne vycislenie nakladov zhadzujes a relativizujes vyjadreniami typu "zapocitava si do toho umyvanie dievcatami v plavkach". V reakcii na toto

a) zdoraznujem, opakujem a podciarkujem, ze do nakladov auta zapocitavam vyhradne zakonom stanovene poplatky a povinnosti a vyrobcom predpisanu udrzbu a naklady na "spotrebny material".  (tym nemyslim pivo pre vodica... Dokonca som taky hlupy, ze do toho nezapocitavam ani brzdy!!! = velka polozka a prave ta si spolujazdu solidne odtrpi kvoli odburaniu vyssich kinetickych energii, tlmice atd). Nezapocitavam do toho ani naklady na neocakavane poruchy, ani stratu trhovej hodnoty auta atd. atd., prakticky moj vypocet je skutocne minimalisticky...

b) ako tu trefne ludia poznamenali - ostatnych je do toho, co si vodic zapocitava v podstate velke H. Ja som naopak prejavil dobru volu a snazim sa tu o vysvetlenie prevadzkovych nakladov, co ma stoji NEMALO casu, verklikovat tu jak papagaj, necham si pozerat do penazenky a "odmenou" mi je zosmiesnenie a oznacenie za cloveka, co sa na vas snazi zarabat? Zo slovenskej mentality mi je cim dalej viac zle...

5. Neviem, ci si uz pocul o "presune danoveho bremena". Nie si asi ekonom, ani ja nie som, ale skutocne na pochopenie dosledkov a predpovedanie vyvoja staci zdravy rozum, ci ake-take skusenosti s nasim kamaratom statom. Poviem ti na modelovom priklade, ako teda bude vyzerat tvoja spoplatnena spolujazda:

a) Ak budem limitovany drzat sa "standardu spolujazdy", aby som zverejnil bezplatne cenu zhruba 515 Kc za 570 km, nastane nasledovne -

kazdy spolujazdec, bude musiet bud budit znamych/rodicov/kamaratov, aby ho prisli niekam vyzdvihnut, alebo sa trepat (nocnou) MHD s batozninou, alebo mu natvrdo zapocitam kazdy 1 km mimo trasu. Pouzijeme inverziu oblubeneho argumentu PHMkarov, a sice "nie, auto by tuto trasu neslo tak ci tak" a preto mu do nej zapocitame i amortizaciu auta v plnej miere! Pre inspiraciu zakonnych 4 Kc/km + PHM!!!, takze sme niekde na 6 Kc/km) a moj cas (nech som "kamarat" tak 100/hod). Samozrejme x2, kedze vynutene budem musiet danu trasu absolvovat aj spat na "hlavny tah". A sme pri DROBNEJ zachadzke 8+8 km na 16 * 6 = 96 Kc + povedzme strata 20 minut, takze + 33 Kc a sme na priplatku 130 Kc, vysledna suma je 640, co je viac, nez by som si bol pytal povodne... Gratulujem a vopred dakujem!

Alebo, mozem uvadzat cenu v style "570 Kc pri 4 ludoch (1Kc/km) + XX nezmyselny poplatok za nekarmicku spolujazdu podla filozofie", kde XX bude tvoj poplatok za inzerat deleno 2, pripadne delene 3 pri 5 spolujazdcoch (nevidim dovod prispievat na reziu ich spolujazdy (inzerat), tak isto ako nevidim dovod aby oni prispievali mne na moju reziu nad ramec spolujazdy - to su tie dievcata v plavkach, co si tak spominal...)

Opakujem, ja nebudem ten co ho zaplati... presun danoveho bremena sposobi prestup poplatku na spolujazdcov, a toto nie je vychytralost z mojej strany, jednoducho som na minime, na ferovych cenach ake som schopny so svojim autom ponuknut, a kazdy viac-naklad proste zaplatia spolujazdci.

Nebudes teda trestat mna, ale ich. A ich "smolu" (alebo preferenciu? :-P ), ze sa povezu silnejsim a vacsim autom im este "opepris" poplatkom za inzerat... mmm, nemozem si pomoct, zase tu citim tie pionierske satky...

b) Co sa tyka vysky poplatku za inzerat, lamat si hlavu nad jeho vyskou bude dost zlozite. Ono totiz spracovavanie mikroplatieb nie je co sa tyka rezijnych nakladov ziadna sranda, takze bud to skonci paysecom, bankovymi prevodmi mikrociastok, premiovymi SMS, v kazdom pripade sa na tom "nabali" este niekto mimo SvP (nehovorim, ze sa ty na tom budes nabalovat, to by som si najma s prihliadnutim na mnozstvo prace investovane do SvP nedovolil). Tak by som bol rad, ak by si pochopil, ze ja sa s prihliadnutim na naklady auta mimo PHM takisto na spolujazde vobec ale vobec nenabalujem a nedovoloval si tuto drzost voci mne, a vytahovat tu na mna zarobky a dievcata v plavkach. Koniec koncov ludia schopni vidiet veci v suvislostiach to spolu s bodom 5a zhodnotia, ze je to skutocne zaujimava "ochrana" spolujazdcov.

---------

Zaverom: bol by som rad, ak by z mojho postoja bolo jasne, ze mi nejde o tu desatkorunu, 20-korunu, pripadne inu inteligentnu ciastku za inzerat. Voci spoplatneniu inzeratov v principe nic nemam. Voci selektivnemu pokutovaniu inzeratov vsak nieco mam (bohuzial, ten hodeny kus masa bol na mna prilis maly a retaz mam stale prilis kratku :-) ).

Naviac je to cele ukrutne nedomyslene (prakticky - vid nizsie profily, i co sa tyka - povedzme sekundarneho ale - realneho vplyvu a dopadu na spolujazdcov).

Moj nazor je taky, ze pokial cena 0,9 Kc/km je konsenzualne hodnotena ako prijatelna ciastka, takto bude i prezentovana, inzeraty s vyssou ci nizsou(!) cenou budu prave spolujazdcov motivovat - pytat sa - a zamysliet sa, co za svoje peniaze dostanu, ci im to za to stoji, hladat alternativy, samostatne konat. Tak by to bolo spravne, nikoho neobmedzujuce, spravodlive a dokonca - neviem - buditelske? Kazdy impulz nutiaci ludi premyslat je podla mna len a len plus (mozno to nakoniec povedie i k tomu, ze ludia zistia, ze "stat" nie je nejake zvlastne univerzum, nejaky generator hmotnych statkov a tupe natrcanie paprci sa zmeni na iniciativu a snahu nieco vytvorit, vymysliet, ci ponuknut - napriklad na Igorovi si tuto jeho snahu (SvP) velmi cenim, ale to uz sme daleko od temy a hlavne daleko-predaleko v buducnosti). Na druhej strane preto nechapem, tento jeho skryty predpoklad, ze ludia nie su schopni vyhodnost ponuky zvazit, nie su schopni spolujazdy na SvP ocenit (to, ze pre nich niekto nieco urobi "za naklady a bez akehokolvek zisku"). Trestat opodstatnene drahsie ponuky a pokutovat ich a cinit SELEKTIVNE drahsie ponuky este drahsimi je neuvazeny a nedomysleny krok.

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
zmeny

slo o to, aby inzeraty neposobili urazlivo pre jednu alebo druhu stranu. S tym som zacal svoju diskusiu. A to sa aj vyriesilo. Spoplatnenie alebo pokuta ako hovoris je uz dalsia vec. Treba brat tak, ze portal vytvoril Igor koli tomu, aby na nom realizoval svoje predstavy a to mu nemozeme vziat. Pokial sa niekomu nepaci spoplatnenie vyssej ceny, ma stale moznost volby, moze sa rozhodnut ci inzerat zada, alebo nie. Oproti predchadzajucemu pripadu je to obrovsky posun, proste cenu mozes srubovat do nekonecna, a nikto ti za to nebude mazat inzeraty.

Sluzby naviac mozes stejne riesit separatne. Ako pisal Igor, odvoz pred dom chape ako nadstandard. Pozri sa na vec jeho ocami. Od hranice Prahy po hranice mesta plati sadzba ktora bola zvolena ako standard. Od hranice mesta po dvere domu plati cena ako za taxik - a si zas na svojich. Vopred sa so spolujazdcami dohodnes ci chcu odvoz az domov a podla toho sa zariadis (v preklade - vezmes iba tych ktori chcu odvoz az domov). A mas aj Ty svoju vyssiu cenu aj si neprekrocil maximalnu cenu a zbytocne sa o tom dalej rozpisovat.

sice Tvoj komentar je dlhy, neviem ci ho niekto precita, ale celkom dava zmysel, len neviem ci to uz  nezacina byt nieco co tato diskusia nechcela povodne riesit.

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
jj

jj, s Aronom suhlasim a to o com bola tato diskusia sa tymto kompletne a velmi dobre vyriesilo, viz vysvetlivky hore v clanku.

K Andreemu, jeho siahodlhy komentar som necital, iba prvy odstavec, na viac nemam chut ani cas, ale chcem tu zdoraznit, ze nie je mojim cielom vyhoviet vsetkym, staci mi ked vyhoviem vacsine, co v tomto pripade je asi 99.5% a andree - mas smolu, ako pisal Aron, mas moznosti, nikto ti nic nezakazuje, naopak, mas 2 moznosti, a ak sa ti tu nepaci, mas tretiu moznost, kludne si najdi inu spolujazdu kde si uctuj za cestu do Popradu 700 Kc pri 5 ludoch v aute. Ja proste tvoje večné pripomienky riesit nebudem, s tvojim pristupom zahrnat si do spolujazdy vsetko mozne nesuhlasim, napriek tomu tu tu moznost teraz mas, a dalej s tebou cokolvek dalsie riesit je pre mna kontraproduktivne, a toto je odomna posledny komentar na tvoju adresu.

Obrázok používateľa mofo
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 roky 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 20 júl 2007 - 12:36
konecne si sa vyjadril konkretne

Mam potom len par jednoduchych otazok, a pre lepsiu percepciu ich ocislujem.

Ako si spominal, niekto si uctuje 700czk za zvezenie do popradu v aute kde je 5 ludi. a nebudem to napinat, uz idu otazky:

1. Preco takuto spolujazdu neodmietnes? existuje predsa mnozstvo inych moznosti ako sa do popradu dostat

2. Preco si nekupis auto a nejdes vozit ludi do Popradu? podla tvojich vypoctov predsa zarobis majland

3. A preco sa snazis vsetkym tu prikazovat co robit? Nebolo by lepsie keby ludia pouzivali rozum a nespravali sa ako ovce? Je to cele dobrovolne a nikto nikoho nenuti cestovat.

 

Ako dodatok este pridavam skvely business plan ktory by som ti odporucal nastudovat, lebo v nom vidim buducnost vacsiu ako v spoplatnovani spolujazdy

0.9czk * 555km = 500czk x 4(osoby) = 2000czk (v idealnom pripade zozenies ludi aj naspat, cize dalsie dva litrasky) No krasne!

Obrázok používateľa mato
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 9 Mar 2007 - 13:13
+1

a este raz :)

Obrázok používateľa mato
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 9 Mar 2007 - 13:13
+1

a este raz :)

Obrázok používateľa mato
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 9 Mar 2007 - 13:13
ta duplicita tu nie je zamerne

drupal mal ocividne mensi vypadok

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
Inymi slovami, ostane to na

Inymi slovami, ostane to na dohode, dojde jedine k obchadzaniu pravidiel v urcitom zmysle. Inak komentar je dlhy, ale ma hlavu a patu (myslim si), navyse, k pochopeniu vacsiny jeho myslienok staci ocami zoskenovat tucne pismo...

Cele sa to teda dalo vyriesit, ak by som "neferovo" pisal do inzeratov "dohodou", a mohli sme si usetrit kopu casu. Bohuzial, ja som priamy clovek a tak som chcel, aby zaujemcovia sa dozvedeli konecnu cenu. Takze ideme fungovat modelom "letiskove poplatky" a "povinne poistenie"...

Nechcel som ani vyzniet ako chronicky stazovatel, ono kazda minca ma dve strany, a tak ako som asi jediny, co mal problem s pravidlami, tak je asi Igor jediny, co mal problem s mojimi cenami :-)

Obrázok používateľa sined
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 9 mesiacov 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 11 feb 2008 - 10:18
precital

ja povazujem za slusnost vypocut cely argument aj ked je opakovany takze som to precital cele. ale podla mna su tam nezrovnalosti, pokusim sa strucne :)

ad1: psy na retazi a ine. ak nieje retaz a kus masa, resp. cukor bic a alternativy nieje volny trh ale anarchia.

ad2: mi vyslo tvoje doporucenie Igorikovi pridat/zmenit v uvedenom texte vetu: Nastup a vystup sa predpoklada v dosahu MHD, v case a mieste nedostupnosti MHD je alternativa na dohode vodica a spolujazdca. - riesenie taxi od MHD bolo popisane Aronom

ad3: 4vs5. 4 je doporucene, pokial to dobre chapem tak 100km*0.9*4+=360 100km*0.9*5=450 cenu odvozu si neporusil ani v jednom pripade tak neviem kde je 5 clovek pritazou ja vidim prinos 5teho. ak mas v aute 5 ludi stale mozes pytat 0.9 ako sam tvrdis 5 ludi v tvojom aute nieje znizenim konfortu. ci das zakaznikovy zlavu alebo nie je na tebe.

ad3+: znizenie konfortu sa nevycisluje kedze sa predpoklada ze pojdu 4 je kompenzacia komfortu na tebe ako na vodicovy. priplatenie za sluzbu nadstandard tiez ak neporusis pravidla. Igorik dal pravidla, co nieje v pravidlach je na tebe - zaklad pravnej praxe :)

 

myslim ze tento krat si zbytocne tlacil na pilku :) dufam ze sa nemylim

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
bohuzial

Som z tych "lekarov", ktori preferuju realnu liecbu pred symptomatickou. V tomto konkretnom pripade je hypologikou postihnuta velka cast ludi vratane Najvyssieho.

Tu sa poliecili symptomy a vladne (podla Igorovych slov) 99,5% spokojnost.

Ako sa to cele doriesi, pisal aron a i ja v reakcii nanho, len sme si mohli usetrit hromadu casu...

Tvoj bod 2 je dalsi posun vpred si myslim.

Bod 3 ma v sebe chybu, kedze si asi nepozorne precital tu pasaz, ktora hovorila o 20% ponizeni ceny. Co z toho vyplyva, si uz daj dohromady sam. Dokonca tvoj predpoklad "4 * 0,9 a 5 * 0,9" je chybny, kedze sa vyzaduje a vyzadovalo ponizit kilometrovu cenu pri 5 ludoch. Co riesim ja je, akym pomerom - a ci to bude zase nejak "inteligentne" stanoveny pausal, ako tych 0,9.

Kedze asi nie, ja ho vycislujem na 11,1%, tym padom sa dostavame na inzeraty s cenou 0,8 Kc/km pri 5 ludoch, ktore mi boli do tejto doby mazane... hmmm....

Ze 5ti ludia v aute *nie je* znizenie komfortu som vsak nikdy netvrdil ani netvrdim, samozrejme ze znizenim je (opat indivudalne zavisi od typu auta).

A uz to asi skutocne mozeme nechat tak...

Obrázok používateľa sined
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 9 mesiacov 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 11 feb 2008 - 10:18
trvam na svojom

uprimne ani po niekolkych precitaniach som si nie isty ci 20% chapem. pripisujem to nedostatku dopaminu :) aj ked je to trosku jasnejsie z toho co si napisal. ale napriek tomu trvam na svojom, a kedze admin napisal ze na teba uz reagovat nebude cakam ci zareaguje na takto naformulovanu otazku resp. interpretaciu :)

text momentalne hovori: Filozofia spolujazdy na SomvPrahe.sk je o zdielani nakladov na cestu medzi sofera a spolujazdcov.

 

SomvPrahe.sk doporucuje cenu do 0.90 hal na kilometer (orientacne priklady: Bratislava do 300 Kc, Banska Bystrica do 500 Kc, Kosice do 600 Kc) a max. 4 osoby v aute.
Konecnu cenu a podmienky spolujazdy si ale urcuje kazdy vodic sam.

 

Spolujazda ktora bude prekracovat doporucene ceny bude povazovana za komercnu ponuku odvozu a bude spoplatnena.

Mne z toho vychadza doporucena cena 0.9 hal/ 1km na osobu ktoru nesmies prekrocit. Udaj max. 4 osoby v aute nehovori o cene ale o doporucenom maximalnom pocte ludi v aute. Podmienky spolujazdy a teda aj pocet ludi v aute urcuje vodic. ci budu 2,3,5 a viac podla poctu sedadiel. Nespajal by som teda cenu na km s poctom ludi kedze nerozpocitavame cenu na cele auto. kedze je to o zdielani nakladov so stropom predpoklada sa ze pojdes autom nezavislo od toho ci beries 1 alebo viac ludi a rovnako zoberies od cloveka do 300 do BA aj ked pojde jeden (ak pojdes). Myslim si, ze by cena mala byt nizsia ak pojdu 5-ti v 5 miestnom aute ale zlava je podla mna uz na soferovi pretoze ak sa v autach plni 5 miest a nie 4 predpokladam, ze dopyt prekracuje ponuku a kedze regulacia hornej hranice ceny uz existuje dalsia by bola kontraproduktivna.

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
samozrejme

takto napisane mas pravdu, nebolo mojim cielom oznacit ta za hypologickeho - myslel som to obecne :-) tak dufam ze si to tak nepochopil.

Tych 20% je jasne ako sa nabralo, a to o ekonomickej nevyhode plynie z toho, ze 4 x 1 = 4; 5 x 0,8 = 4, ale pri povedzme 30%: 5 x 0,7 = 3,5.

Moja interpretacia vychadza totiz zo stareho znenia, kde bola doporucena cena uvadzana pri 4 ludoch v aute, ak si dobre spominam.

Debatu s Igorom o syntaxi a vyzname spojky "a" v tejto vete ti milerad prepustim. :-)

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
je to tak

je to tak, proste doporucujeme max 4 osoby v aute. nema to nic spojene s cenou.

to doporucenie mat max 4 osoby v aute bolo inspirovane skupinou cestovanie.

ja urcite nebudem kontrolovat kto ma kolko ludi v aute a je mi to jedno. islo mi o zachovanie komfortu spolujazdcov, a prevazna vacsina spolujazd ak nie takmer vsetky aj tak maju v aute 4 osoby. Takze to doporucenie 4 osoby v aute z toho asi pre lepsiu prehladnost zrusim, aby to nikoho nemiatlo. V terajsich pravidlach sme mali napisane ze by pri 5 ludoch v aute mali dostat spolujazdci za znizenie komfortu zlavu, je to ako hovorim inspirovane skupinou cestovanie, a je to informacia o tom, ze pri 5 ludoch proste uz spolujazdci nemaju taky komfort ako pri 4.

Obrázok používateľa mato
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 9 Mar 2007 - 13:13
+1

viacmenej +1 ci ako sa to pise :)

Obrázok používateľa wasko
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 týždne
Zaregistrovaný/á: 3 máj 2007 - 07:06
Igi len tak btw a co ked

Igi len tak btw a co ked budem mat auto ktore uvezie v pohodli viac ludi? 

t.j. Fiat Multipla, Opel Zafira, Citroen Picasso a pod? 

Nechcem byt hnusný, ale pokial nie su niektore veci na stranke podotahovane do uspesneho konca tak naco komplikovat profilmi profilov? (teda zatial neviem ako to mas vymyslene s tym hodnotenim ci bude mat kazdy z nas v profile  kolonku dobry vodic zahlasuj zly vodic - pretoze aj ja byt auto nemam tak vodicom som :) ). Len mi pride cela tato akcia pokial nie je domyslena ako Ty sam tvrdis nemam vymysleny cennik  umelo urychlena... Ano pokial zadam "komercnu" ponuku, zvyhodnis ju po zaplateni pred inymi? oramujes ju, das na titulku alebo take niečo? 

Ano pravidla spolujazdy su fajn, skor by som to formuloval do nejakeho desatora ktore ale aj ked bude dane je to vzdy len a len na voli vodica...ponuka dopyt...

 

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
auto

Wasko, ved nikto ta neobmedzuje v pocte miest ktore ponukas. Aj v sucasnej spolujazde mame napisane, ze doporucujeme 4 osoby v aute, a ked uz niekto ponuka 5, tak by mal dat zlavu.

Je to tam napisane primarne kvoli tomu aby sa niekto nesnazil napchat 5 ludi do fabie a tak na tom zarabat, boli uz aj taki, ono ani v beznom aute pre 5 to nie je vyhra ist niekolko hodin ist piati, je to znizenie komfortu pre zadnych 3 spolujazdcov. Ok ak mas nejaky van tak je to ine.

Co sa tyka profilov, tak by ho mohol mat kazdy a v profile bude odkaz na jeho profil spolujazdca, kde moze byt hodnotenie a komentare, tak daleko v navrhu riesenia nie som, ale nevidim to ako nieco prilis komplikovane, ma to byt vec ktora zvysi uzitocnost spolujazdy.

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
pocet osob

Wasko, ako som pisal v komentari vyssie, doporucenie mat max 4 osoby v aute kludne zrusim. Je to doporucenie, nikoho do nicoho nenutim, a nema to nic s cenou. Proste je to info ze pre zachovanie pohodlia cestujucich doporucujeme mat max 4 osoby v aute a bolo to inspirovane rovnakym pravidlom/doporucenim yahoo skupiny cestovanie.

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
doporucenych 4, pripadne 5 po

doporucenych 4, pripadne 5 po dhode - mackat sa vzadu budu spolujazdci, ked sami chcu, je to ich vec. Doporucenie je imho ok.

Obrázok používateľa wasko
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 týždne
Zaregistrovaný/á: 3 máj 2007 - 07:06
jasne

s tym pchanim viac ludi do maleho auta suhlasim...

Robis v tom a preto to nevidis komplikovane, to vies my program. laici :)

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
Technicky detail

Ono to asi trochu komplikovanejsie bude nez sa takto na prvy pohlad zda.

Prihlasovanie bude musiet byt kontrolovane, teda vylucne cez inzerat k spolujazde, aby sa nemohlo satat, ze by hodnotil alebo komentoval vodica alebo spolujazdca niekto kto s vodicom nesiel / vodic spolujazdca ktoreho neviezol. Teda uz nie len hodnotenie a komentovanie, ale aj prihlasovanie.

Obrázok používateľa wasko
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 týždne
Zaregistrovaný/á: 3 máj 2007 - 07:06
hej presne

tak nejak som to myslel, este som zvedavy ako budu zvyhodnene komercne ponuky...

tak ma napada to je ale taky OT, nechceme rovno urcit pravidla aj pre spolubyvanie, t.j. preco nespoplatit aj nadhodnotene podnajmy? (som hnusny, ale je to tak...)

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
nie nechceme

nie nechceme. Sprava a vyvoj tejto stranky mi zabera uz takto mnozstvo mojho sukromneho casu (o zaciatku vyvoja stranky to su tisicky hodin mojho sukromneho casu), a nemienim z toho mala co mi ostava ukusovat este viac.

najom pokladam za nieco ine, a neplanujem s tym nic robit (max spravit sekciu pre poskytovatelov ubytovania - oenziony, hostely, aby mali priestor kde uverejnova svoje inzeraty)

U spolujazdy som uz niekolkokrat napisal ako ju chapem, aku mam filozofiu, a ta veta o komercnych ponukach je len riesenie ako umoznit kazdemu tu mat svoju ponuku, aj ked by prekracovala doporucene ceny. Nemam cas vymyslat momentalne ceny, ked na to bude cas, tak nieco vymyslim. Inak minula diskusia ma dost vycerpala a na dalsiu podobnu nemam rozhodne chut ani cas, takze pokial bude vacsina z vas za nove pravidla mozme ich aplikovat (prip. jemne vyladit), su vytvorene na zaklade vasich pripomienok, inak nechame pravidla ake tu boli doteraz.

Obrázok používateľa nadabula
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 5 rokov 9 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 26 Mar 2008 - 15:41
nerobme z toho business

Igorik, tuto ani predoslu diskusiu nemam precitanu do detailu, ale:

 

tvoja filozofia sa mi paci, ale nemyslim si, ze je v tvojich silach garantovat spravanie a dodrzovanie "kodexu" jednotlivych vodicov. Nerada by som bola aby sa so spolujazdy na SvP stala komercna zalezitost, na to tu mame ine portale. Miesto toho by som navrhla vytvorit rebricek hodnotenia vodicov (kriterii by bolo habadej), nech nemotorizovani clenovia vedia do coho idu a v konecnom dosledku by sa snad zamysleli aj ti, co chcu za spolujazde iba zarobit.

A vsetci vodici by si mali uvedomit, ze na slovensko by isli tak ci tak a pride mi neferove, aby si cestu financovali spolucestujucimi, navyse ak maju problem ich zaviezt 3 km od vyjazdu z dialnice.

Aj ja obcas niekoho zoberem, hlavne ked idem sama, v aute je vacsia sranda, spoznas novych a zaujimavych ludi a je mile ked za to dostanes aspon nejake drobne (ja si pytam za PHA - LM 300 Kc). A nemam problem ani so zavazkou, 10 km ma uz z biedy nevytrhne.

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
komplikovane

bude to tak komplikovane ako si to spravime. Rasej co najjednoduchsie. Ziadnu kontrolu tam zo zaciatku davat nemusime, uvidime ako to bude, ci bude vobec potrebna. Komentovat budu moct len prihlaseni. Na toto by mala byt ale samostatna diskusia a nemali by sme to riesit tu, tu by sme mali uzavriet ze teda ok, zmenime text v ramceku na ten navrhovany, alebo nechame ten povodny co tam je, aby sme to uzavreli tak, aby bola vacsina spokojna. (100 % spokojnost nie je vacsinou mozna a ani nutna)

Obrázok používateľa janxa
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 mesiace 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 26 sep 2007 - 00:23
cena

Mam za to, že cenu prepravy by si mal určiť vodič, resp. vlastnik auta. Neprirovnavala a nezohľadňovala by som to s hromadnou dopravou (bus, vlak). Rozdiely medzi roznymi formami dopravy rozoberať nebudem. Je to na vzájomnej dohode medzi vodičom a spolujazdcom. Spolujazdy su ponukane nielen na SVP. Možno na tych iných stránkach najdete inšpirácie, ako nastavenia na stránke upraviť.

:) hawk

Obrázok používateľa mofo
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 roky 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 20 júl 2007 - 12:36
suhlasim

Toto mi pride ako jeden z najrozumnejsich prispevkov ku danej teme. Bohuzial ale, absencia podrobnosti tych rozdielov nieje vhodna a na zaklade mojho pozorovania tohoto webu mnoho uzivatelov (a nielen uzivatelov) bude mat velky problem hlbsieho pochopenia.

Obrázok používateľa janxa
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 mesiace 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 26 sep 2007 - 00:23
rozdiely _rozne formy prepravy

oukej....padla tu požiadavka. Ale rozdielov medzi sukromnym autom a Hromadnou Dopravou je mnoho ("beleive it or not" :)) aj vrámci HD). Cena, dĺžka času prepravy, komfort, ponúkané služby, miesto nástupu a hlavne..miesto výstupu .... U súkromného auta je síce čas dĺžky prepravy relatívna s ohľadom na problémy na cestách, ale je tu možnosť voľby miesta nástupu a o mieste výstupu nehovoriac, prestávky, ....

Doteraz som našťastie nemala problém so spolujazdou ako spolujazdca a dúfam :) že ani so mnou nemal žiadny vodič problémy.

Podotýkam, v prípade, že niekomu nevyhovuje autobus, vlak, lietadlo, z akehokolvek dovodu, má MOŽNOSŤ nájsť a využiť (aj) na tejto stránke spolujazdu v "PONUKE spolujazdy". Ber alebo neber. To, že si vodič/ka určí príliš vysokú cenu, a na spolujazdu sa mu nikto neprihlási, je jeho problém, ako sa vyrovná s nákladmi. Je to predsa jeho/jej auto a teda on vráža peniaze za servis a náhradné diely a on-vodič, sa stará o auto (pokiaľ ho nedotuje zadarmo firma alebo iná osoba :)). 

Každopádne chcem poďakovať Igorikovi za túto skvelú stránku a za nápad vytvoriť Spolujazdu. Oceňujem to.

Na druhej strane si myslím, že "problem s cenou, ohodnotením vodiča..." je len zbytočne rozpytvávaná vec, pretože i tak sa každý vodič (vlastník auta) rozhoduje podľa vlastného uváženia. Ohodnotenie vodiča....vždy sa nájde sposob, ako spraviť systemovy podvod, ale určite je to nápomocná vec pre tých, ktorý vodiča nepoznajú a nepoznajú ľudí, kt. vodiča poznajú a mohli by ho dotyčnému ne/odporučiť. Čo by som dala za to, keby existovala možnosť ohodnotenia vodiča u spomínanej fi. Student Agency. A že, keď si potrebujem zabezpečiť prepravu, že si vyberiem spomedzi odporučanych vodičov. To je nápad. :))

Mohla som aj začať stručne. A to, že najvačší rozdiel je ten, že u spolujazdy je veľké plus u ceny a mieste výstupu.

:) mahalo

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
tento konkretny "vysledok"..

..sa mi vobec nepaci. ("not that anyone cares":)

spoplatnovanie drahsich inzeratov podla nejakej km sadzby.. ved kazde auto zerie inak, a vodici jazdia rozne. a niekedy sa jazdi vecer, clovek moze preto dufat, ze sa domov dostane v rozumnejsom case a siel by preto rychlejsie (a bezpecne; nemusi sa vylucovat), lenze NIE, pojde ako lemra po prazdnej ceste, aby sa mu to nahodou velmi nepredrazilo, lebo sa zaviazal k max. moznej cene kt. este nebola spoplatnena, kt. bola este "ferova". wtf? a preco je prave 0.9 CZK/km ferova cena? a bude tato cena menena adminom zakazdym co stupne cena benzinu/nafty/lpg? a ked uz sme pri LPG, ponuka sa dalsia otazka o ferovosti cenotvorby, ze ano? :-)

a uz len 1 vec.. spolujazda nie je biznis. aspon podla mojho chabeho ekonomickeho chapania to nie je biznis. ak si nieco pamatam z tych ekon. predmetov tak je to to, ze ked od nakladov odcitas prijmy, a zistis ze si v minuse, tak si moc dobry biznis nenapachal...

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
oprava

..od prijmov odcitas naklady..

;-)

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
nechaj tak... proste

nechaj tak...

proste stanovovat pausalnu cenu, ked ceny PHM - konkretne napriklad nafty - dokazu za 2 roky lietat volne v intervale 24.90 a 32.90 (na tej istej cerpacke!!!), co je 8 Kc, co pri beznej ceste urobi pri 40 litroch rozdiel 320 Kc a teda 80 na hlavu, neda sa povedat ine, nez ze je to cele na hlavu :-)

Obrázok používateľa tombez
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 5 rokov 3 mesiace
Zaregistrovaný/á: 17 jan 2008 - 16:39
Vymyselnik...

Chlapce, chlapce... Tebe asi mamka uctovala extra poplatok za kazdy rozok co si zjedol naviac. Spolujazdu vyuzivam aj ako sofer aj ako spolujazdec a ocenujem hlavne jej JEDNODUCHOST. Nechces do celkovej ceny okrem ceny paliva zapocitat aj casovu hodnotu penazi? (300Kc na zaciatku cesty uz neni 300kc ked sa dostanes do Popradu, pouvazuj)

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
nejak

Damjan, nejak som tvoj komentar nepochopil aj ked som sa snazil.

co s tym ma clovek co ide vecer alebo rano, alebo pomalsie alebo rychlejsie?

suhlasim s tebou ze spolujazda je sluzba. Ako som uz x krat pisal, chapem spolujazdu ako moznost sofera si znizit naklady na cestu. To je cele. Nic ine. Rozdelia sa naklady na cestu medzi sofera a spolujazdcov. Sofer usetri, spolujazdci ziskaju dalsiu moznost ako sa dostat domov. Aj priroda ma radost.

co s tym ma to ze ides vecer domov po dialnici a kvoli doporucenej cene ides pomaly? ako na tvoju rychlost vplyva doporucena cena 90 hal na kilometer (cize cena ktoru si urcis napr. 500 do Banskej Bystrice) ? normalny clovek ide tak, ako mu to vyhovuje, niekto rychlo, niekto normalne, cesta ho nieco stoji, a vdaka spolujazdcom na nej usetri ako keby isiel sam. takze je to len bonus naviac, jazdit moze ako chce. Obmedzovat sa moze hadam len v tom ak by niekomu v aute vadilo ze ide rychlo, alebo ze trubi a prebieha na kazde auto alebo co. Ako hovorim, nejak som to nepochopil, a suhlasim s tym ze spolujazda ma byt sluzba o zdielani nakladov a nie biznis.

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
cau

to co si nepochopil bol priklad, kedy clovek ponukajuci spolujazdu vypise cestu napr. do BB, napr. vo stvrtok vecer, a teda vie si vyratat, ze ak bude upalovat po cestach vzdy max. povolenou rychlostou, kedy sa tam dostane, a vie si spocitat aj spotrebu pri 4-5 osobach v aute. naklady sa mozu vysupnut do takej vysky, ze ked ich podeli poctom cestujucich, zisti, ze prekracuje tvoju magicku cenu. a vtedy sa ocitne pred dilemou - 1.) "zaplatim si za inzerat?" 2.) "budem dotovat spolujazdcov?" 3.) "budem jazdit ekonomicky, lebo si nemozem dovolit body #1, #2?" alebo 4.) "oseriem system?" a pritom najjednoduchsie riesenie - 5.) "neurobim nic a uvidim ci niekto kto nema problem s volnym trhom pojde za danych cenovych podmienok" - uz neexistuje, lebo si sa ho rozhodol pokutovat bodom #1, lebo vraj je to komercna ponuka. komercna? biznis? este raz sa ta spytam, aky je to biznis, ked sa ti nevratia ani naklady?

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
priklad

skusme modelovy priklad.

mas v aute 3 ludi, vezies ich do banskej bystrice, za max. doporucenu cenu. tzn 3*500 Kc = 1500 Kc

kedze je spolujazda o zdielani nakladov na cestu (vratane sofera), naklady tvojej spolujazdy tym odhadujes na 2000 Kc (4* ta cena ktoru pytas, cize vratane teba)

tvoje auto zozerie napr. priemerne 11 litrov na km, a povedzme ze  takto zerie celu cestu pre jednoduchsi vypocet.

pocet km do Banskej Bystrice je cca 550 km.

tvoja spotreba je teda 50litrov, co pri priemernych cenach benzinu 28.50 je 1425 Kc. Tzn ze okrem pokrytia nakladov  na benzin tam mas este + 575 Kc ktore ti pokryje nejake naklady spojene s autom (cistenie, opotrebovanie)

Skus mi na tom prosim ta vysvetlit co ta nuti ist pomaly, napr. aby si mal priemernu spotrebu 8-9 litrov? Naopak, spolujazda splnila svoj ucel, a totalne ti pokryla naklady (za benzin prakticky neplatis vobec).

Ano, pokial by si bol Andree a do ceny spolujazdy si zahrnal pravidelne servisy, dialnicnu znamku, a neviem ake vsemozne dalsie naklady, tak by ti to mozno nestacilo ani pri 5 osobach v aute.

Taketo naklady ale zas ja chapem ako defaultne naklady ktore mas kedze chces mat auto, ktore je schopne jazdit a ist s nim ked potrebujes na vylet, na dovolenku, na slovensko, po meste, do nemocnice, na nakup, hocikam.

O tom ale filozofia spolujazdy na tejto stranke a v mojom ponimani nie je. Je to nazor proti nazoru, moj je, ze cena za spolujazdu ma byt alikvotna miera nakladov na benzin a nejaka mala miera opotrebovania auta pocas tej jednej jazdy.

A zaiste, toto je modelovy priklad. Nie kazdy si vypyta maximalnu cenu, nie kazde auto zerie prave tolko, pocet km moze byt v dosledku zapchy alebo odvozu az domov vyssi, pocet premennych je neobmedzeny. Ty si ale pisal o maximalnej cene, tak ponukam priklad na ktorom mozme diskutovat preco ma ist tvoj modelovy spolujazdec pomalsie lebo tomu stale nechapem. Naopak, chapem vyhodnost spolujazdy pre neho, nemusi ist autobusom/vlakom (kde si nie som isty ci by za cestu z PH do BB vlakom/busom zaplatil menej ako 500 Kc), alebo nemusi ist sam v aute a znasat tak vsetky naklady sam.

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
ok

takze v tvojom modelovom priklade si mi dokazal spocitat, ze sa do limitu zmestis. ok. sice tam mas chybicku, bo naklady na benzin ti mali vyjst o 300 vyssie. ale o to vobec nejde. nejde ani o tu 'neprijemnost' z realneho sveta, kedy cena benzinu kolise, mf. skus ale spocitat ten svoj modelovy priklad s autom co zere trosku viac. alebo dvakrat tolko. a skus sa aj odputat od matematiky a tohto prikladu, a pozriet sa na vec nejak vseobecne, a povedz mi, preco to nemozes nechat na ponuku a dopyt aby si to sami zariadili.

a len tak btw, ako vycislis tu zodpovednost, ktoru ma sofer za ludi v aute? vsetky vypocty mozu ist do rite, ak si sofer povie, ze cena je tolko o tolko, jednoducho preto, lebo bude zodpovedny za zdravie a zivoty ludi ktorych vezie. odvazil by si sa tvrdit, ze na toto nema pravo? a ak ano, stale to neznamena, ze to musis nejakym sposobom riesit, lebo vela ludi moze mat opacny nazor.

a este jedno "btw", predovsetkym ta (opakovane) prosim, aby si prestal nalepkovat ponuky spolujazdy ktore ti vadia slovom "biznis", lebo je to smiesne.

a to najdolezitejsie na zaver, to kvoli comu som vobec klikol "odpovedat" (lebo tie veci hore som si mohol aj odpustit, kedze len opakujem to co pisem od zaciatku): uvedom si, ze sa urputne snazis rozos*at perfektne fungujucu vec, akou bola spolujazda. zavedenim nezmyselnych pravidiel sposobis to ze sa budu zavadzat dalsie a dalsie pravidla, smiesne zmluvy medzi soferom a spolujazdcom, napr. tie (v tej predch. diskusii) spominane pocty zastavok na curanie na 100 km (a podobne kraviny, v ktorych sa par ludi naslo), sposobi to to, ze niekt. doteraz ochotni soferi prestanu vozit ludi az pred dom pokial si za to nepriplatia, atd, atd.. skratka tymito pravidlami si atmosferu okolo spolujazdy rozhodne nevylepsil. a ver tomu, ze keby sme pravidla potrebovali, keby tu niekto naozaj riesil tvrdy b?zn?s, tak nepoviem ani ň, lenze doteraz sme (podla teba zazrakom?) dokazali fungovat ako normalni ludia (a ja naivka som simyslel, ze by sme to dokazali aj nadalej [vid moj koment #1 v najdlhsej diskusii v historii stranky])

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
hm

- benzin som pocital priemernu cenu Benzinu v CR

- pisal som tam ze premennych moze byt vela, napr. aj opacne ako ty pises

- zodpovednost - to je zaklad spolujazdy, prevazam niekoho a beriem si na seba tu zodpovednost, za co mi dotycny pomaha usetrit naklady

- inak si mi teda nijak neodpovedal preco by dotycny mal znizovat rychlost, teraz zacinas pisat nieco o zastavkach kazdych 100 km, pokial je niekto normalny, tak zastavi ked spolujazdec potrebuje, a nenecha ho mocit v aute... .vytahujes stale zajacov z klobuka :P Doteraz boli ludia v pohode s doporucenymi uvedenymi cenami , preco mas pocit ze ked sa doporucena maximalna cena zvysila, tak  to nieco ovlyvni negativne? Ked to doteraz v  pohode fungovalo, preco by to teraz nemalo? Zatial si nenapisal konkretny argument.

- poznam ludi ktori za minimalnu spolujazdu odvezu ludi domov a dalsich ktori za maximalnu cenu odvezu na prve metro. Je to vzdy o cloveku a to ci su alebo niesu doporucene ceny na tom nic nemeni.

Obrázok používateľa mofo
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 roky 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 20 júl 2007 - 12:36
som rad ze to vravis sam

"- poznam ludi ktori za minimalnu spolujazdu odvezu ludi domov a dalsich ktori za maximalnu cenu odvezu na prve metro. Je to vzdy o cloveku a to ci su alebo niesu doporucene ceny na tom nic nemeni."

 Preco ich teda stale chces doporucovat?

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
akokolvek

akokolvek, nemam uz moc cas alebo chut to riesit, je asi fakt ze kto chce, s tym s vami suhlasim, zvysok je na kazdom jednotlivcovi. Je to vec rozdielnych pohladov, ale nie je to nieco, pre co som ochotny sa bit do krvi, alebo mat pocit ze ludia ktorych mam rad si to zle vysvetluju.

takze tymto oznamujem ze nebudem zavadzat ziadne restrikcie voci tym ktori sa nebudu riadit doporucenymi cenami, a aj ked s tym nesuhlasim, necham to na spolujazdcoch nech si vyberu, ci prip. napisu svoj nazor do spolujazdcovskeho profilu sofera resp. spolujazdca.

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
no slava

.

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
hodnotenie by tomu mohlo

hodnotenie by tomu mohlo pomoct. Proste spolujazdec napise nieco v zmsysle ze za vela penazi malo muziky, po polnoci ho vyhodil na nocak ktory chodi raz za hodinu, alebo nieco podobne a je to. Ludia sa potom sami rozhodnu ci sa im to za tu cenu a + dalsie starosti vyplati.

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
tie zajace..

..sa ti zacnu z klobuka sypat same, sam ho totiz drzis v ruke

(a tie prestavky na curanie som spomenul okrajovo, ako priklad navrhov znenia dalsich pravidiel, ktore si zrejme necital v starej diskusii, no napriek tomu by si mal byt schopny pri pozornom citani mojho komentu pochopit o com hovorim, kedze si myslim ze som to napisal celkom zrozumitelne: "zavedenim nezmyselnych pravidiel sposobis to ze sa budu zavadzat dalsie a dalsie pravidla, smiesne zmluvy medzi soferom a spolujazdcom, napr. tie (v tej predch. diskusii) spominane pocty zastavok na curanie na 100 km (a podobne kraviny, v ktorych sa par ludi naslo")

a inak neviem, na co som ti to akoze neodpovedal, podla mna len prirychlo citas.. tak este raz, ako pre dieta, ak ma auto velku spotrebu tak sa pri rychlej jazde mozes dostat nad tvoj limit, takze vtedy sofer moze uvazovat o znizeni rychlosti.. precitaj si o 2 moje komenty vyssie, tam kde som pisal o tej dileme a 5 moznostiach.. CITAJ a potom reaguj (alebo necitaj a nereaguj)

tak isto by som ti odporucil precitat vecne (nie večné) komenty od anDree-ho, clovek ma nevidanu trpezlivost, a ty si to ani neprecitas a reagujes tak ako reagujes (od veci).

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
damjan

damjan, nic v zlom, ale kto tu necita alebo nechape si podla mna ty. Doporucil by som ti este raz si precitat prvy text tejto diskusie ktorym som ju zalozi, a moje dalsie komentare, kde sa vyjadrujem k mojej filozofii, k autam s extremnou spotrebou, a k mojmu modelovemu prikladu.

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
:-D

ja som to praveze cital..

J
Obrázok používateľa J
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 mesiace 2 týždne
Zaregistrovaný/á: 31 okt 2007 - 21:34
Problem spolujazdy na SvP

Igor, ako som sem uz iba zbezne nahliadla - problem so spolujazdou na SvP maju kolki - 2, 3 ludia? Z 500?

Si si isty, ze cas, ktory im venujes, je dobre investovany? Aka je navratnost?

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
nie som

nie som o tom presvedceny, ale kedze vacsinu ludi co tu diskutuju poznam osobne a vazim si ich, vela z nich su moji kamarati, snazim sa diskutovat a pochopit ich, a byt pochopeny.

Svoj ucel to koniec koncov uz splnilo a po tej prvej diskusii sme si urcili nove pravidla (aj ked tie stare teda tiez okrem Arona a Andreeho doteraz nikomu nevadili :)

Ma to este jeden prinos, po dlhej dobe som sa vdaka diskusii pozrel na spolujazdu na nasom paradnom portali a v noci cez vikend ju brutalne vylepsil, a teraz je uzasna, jednoducha, prehladna a v ramci jednej spolujazdy sa moze nastavit konecne uz aj cesta spat a netreba ju pridavat ako dalsiu spolujazdu :) Pozrite sa sami aka je krasna ;-)

http://www.somvprahe.sk/node/add/spolujazda-ponuka

http://www.somvprahe.sk/node/add/spolujazda-dopyt

 

Obrázok používateľa sined
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 9 mesiacov 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 11 feb 2008 - 10:18
mne sa to zda dobre mam len

mne sa to zda dobre mam len malu poznamku, ak ma clovek viac nez 5 miestne auto je mimo moznosti :) nie ze by som ocakaval ze tu taky su o pocte viac nez 1

Obrázok používateľa mato
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 9 Mar 2007 - 13:13
krasna diskusia

ako na miestnej politickej scene ... tak jednoducha zalezitost a tak zlozite riesenia ... namiesto toho, aby bolo ponechane na trhu / ludoch sa rozhodnut s kym a za kolko, tak sa vymyslaju komplikovane pravidla a vynimky a vynimky vynimiek ... drzim palce tvorcom komplexneho modelu a sucitim s tymi, ktorych nove pravidla nepokryju a diskriminuju

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
opät cenzura?

Bez vsetkeho tu zacinaju len tak miznut prispevky. Tym to vzdy zacina...

[ibimage==444917==Velky_obrazok_do_clanku==none==self==ibimage_zarovnaj_nalavo]

 

Pokial si niekto osobuje pravo nazyvat ma familiarne "chlapce", ja si osobujem pravo nazyvat ho familiarne "pusinka". Aky bol dovod odstranenia prispevku?

J
Obrázok používateľa J
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 mesiace 2 týždne
Zaregistrovaný/á: 31 okt 2007 - 21:34
Oslovenie

Dovodom bolo prave oslovenie, spravaj sa tu voci ostatnym rovnako slusne, ako sa spravaju voci tebe!

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
P.S.

presne to som urobil

Obrázok používateľa Pyrate
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 10 mesiacov 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 1 aug 2007 - 23:03
na jednej strane suhlas s

na jednej strane suhlas s andreem, dovod na mazanie to rozhodne nebol - nabuduce by som sa neuvazeneho mazania zdrzal, na stranu druhu, beries to prilis vazne a vztahovacne, suhlas s tombezom, vzhladom na to ze sme na komunitnom, nie na komercnom portale, mi niektore prispevky pridu az smiesne... (a nie, nie som ani majitel auta, ani som nikdy spolujazdu nevyyzil, resp. to neplanujem)

edit: pripomenul by som davnejsie rozoberane moderovanie: ak niekto upravite - umazete ci zmenite prispevok, podpiste sa pod to okamzite, nie az sa zacnu ohradzovat postihnuti  ludia - predidete tym vytvaraniu negativnej atmosfery a pocitu parnoie...

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
jj

jj, Pyrat ma pravdu, Janka nabuduce napis prosim nejaky edit do komentara alebo novy komentar ked budes nieco mazat, je fakt ze Andreeho komentar bol zbytocne osobny a obsahovo prazdny, ale takych tu je viac.

Andree, ty na zaklade jedneho a este ktomu uplne o nicom komentara hned zacnes pisat o cenzure, hoci vsetky tvoje siahodlhe a detailne komentare tu visia, je to smiesne.

For all: Sme dost offtopic, prosim uzavrime toto vlakno, vsetky strany sa verim dobuducna poucia. Ja napr. tak ze som si nastavil aby mi prisiel mail o kazdom zmazaom komentari, aby som vedel co sa deje na serveri. :)

Dalsie komentare prosim len k teme spolujazdy.

 

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
1. Ak by bol zmazany i

1. Ak by bol zmazany i rovnako osobny a prazdny prispevok od tombeza (spolu s mojim), budem cusat. Pokial zmizol iba moj, ktory nebol ani trosku vulgarny a obsahoval legitimnu otazku, naopak - tombezov rovnako osobny a navyse riesiaci "mamky a rohliky" a nie spolujazdu + zase provokacna recnicka otazka v style "ty vykoristovatel", skutocne ma zaujima co bolo dovodom (to sa vyjasnilo, i ked prave zo strany cloveka, co urobil zasah, prisla ta odpoved mierne nahlu.. no nechajme to).

2. K spolujazde:

Igor, bol by som rad, pokial by si si precital aspon bod 4 z megapostu. Obsahuje scasti odpoved na tvoj modelovy priklad.

Ty osobne zodraznujes u nakladov mimo PHM, ze by mali byt zahrnute  v "miere tej jednej cesty". A preboha, ja nerobim nic ine!!! Zahrnam ich v alikvotnej vyske tej jedinej cesty (voci celkovym km) a v alikvotnej vyske na spolujazdca + alikvotna cast PHM.

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
rusenie restrikcii

ako som uz pisal vyssie, rozhodol som sa nakoniec ze nebudem spolujazdu komplikovat ziadnymi restrikciami pre tych ktori sa nedrzia doporucenych cien. Necham tam len hlasku ze doporucujeme nejake maximalne ceny a mozno tie 4 osoby v aute.

co ale kto spravi a ake podmienky spolujazdy si da, to je na nom a nebudem to nijak obmedzovat.

budem asi ale vyzadovat uvedenie ceny v spolujazde, a nie hlasky typu dohodou, lebo to povazuijem za dolezity transparentny udaj a mal by tam byt uvedeny.

Obrázok používateľa mofo
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 roky 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 20 júl 2007 - 12:36
parada

toto je celkom rozumne:)

Mne nerobia problem tie ceny ktore nastavujes.. aj tak som si vzdy pytal este menej ako je odporucane.. mne robia problem len vadia prikazy a nariadenia

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
tak som to pochopil

tak to aj chapem, ze ludom vadia restrikcie. Ak tu je niekto ktoremu nevyhovuju ceny lebo chce aby mu ostatni preplacali naklady ktore ma spojene nie so spolujazdou ale uz so samotnym drzanim auta, ok, nebudem to riesit, necham to na spolujazdcov.

Obrázok používateľa woodcat
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 13 nov 2008 - 09:30
jeeeeej

no takyto ustupok som necakala, ale velmi ma tesi je to tak spravne

Obrázok používateľa sven
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 7 mesiacov 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 13 jún 2008 - 14:45
najjednoduchsie riesenie mi

najjednoduchsie riesenie mi pride:

- mat doporucene ceny pre vacsie mesta (resp. pre kilometraz), s tym ze by ich formular svp nastavoval ako defaultne a bolo by tam doporucenie nemenit ich. 0.90 na km mi pride fajn, idealne so zaokruhlenim na pekne cislo :)

- zaroven nechat slobodu na vodicovi aby tuto cenu mohol upravit na vlastne riziko, ze pojde prazdnym autom lebo bude drahy, alebo ze naopak prerobi.. je mozne ze budem o par mesiacov ponukat trocha exotickejsiu spolujazdu (zainteresovani vedia ;) ) a tam by bola suma 0.90 na km vyslovene symbolicka v porovnani s nakladmi..

 

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
tvoje riesenie..

..ktore sa sklada z 2 bodov a zaroven obsahuje spojku "zaroven" nemoze byt "najjednoduchsie" :) uz sa to vyriesilo, tak to nepokaz.. :-)

..uz sa tesim na spolujazdu vo tvojom tanku, to by som si nechcel nechat ujst.. :-)

Obrázok používateľa sven
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 7 mesiacov 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 13 jún 2008 - 14:45
tank to zatial nebude.. aj

tank to zatial nebude.. aj ked mozno raz aj to :-D

Obrázok používateľa damjan
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 2 mesiace 4 hodín
Zaregistrovaný/á: 14 feb 2007 - 01:11
tak impreza?

:-]

Obrázok používateľa anDree
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 6 feb 2008 - 14:18
tak teda Lincoln TownCar

tak teda Lincoln TownCar alebo trebars Mark VIII? :-)

Ale tak stacil by aj Focus RS ci ta imprezka no... ze sme tu vsetci skromni...

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
zeby lietadlo ? :-D

zeby lietadlo ? :-D

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
technicky detail k spolujazde

Igor, pozeram ze developis vo velkom spolujazdu. Taky technicky detail - pocet volnych miest daj aj 0, nech je jasne, ze je auto plne. Ono sa totiz potom ludia ozyvaju dokial je inzerat aktualny. Kedysi som tuto informaciu pisal do fora, teraz by som to asi uviedol do popisku. V pripade ze bude uvedenych 0 miest, mohol by sa zobrazit napis "auto obsadene", ale inzerat by mal zostat pretoze su v nom kontakty na vodica, pripadne popis a ten by sa mohol este spolujazdcom hodit.

 

A musim Ti vyjadrit obdiv, cenim si ustupok ktory si urobil (prave cumim na inkriminovany popisok k spolujazde). Viem dobre s akou povodnou myslienkou si tu spolujazdu zakladal a hoc sa otvorene priklanam k tomuto novemu principu, viem ze Ta to stalo asi dost zaprenia. Verim ze "e-stopari" sa rozhodnu podla svojich priorit a pripadne predrazene ponuky vylucia sami. Drzim palce skvelej SvP spolujazde a budem ju nadalej podporovat.

Obrázok používateľa Vlado Z
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 5 rokov 9 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 15 feb 2009 - 15:54
Samé dobré správy

Myslím, že takto je to správne. Každý svojprávny človek sa dokáže sám rozhodnúť, či je cena preňho ešte prijateľná, alebo nie. Btw. sú smery a jazdy, ktoré nie sú moc vyťažené a predstava plného auta je iluzórna. Dobré predsavzatia v praxi nie vždy fungujú tak, ako boli myslené a v každom prípade klobúk dolu pred každým, kto dokáže prekročiť svoj tieň, v tomtoprípade našemu milému adminovi (to nie je irónia). Btw. ako momentálne vypadá financovanie tohoto webu? Mám pred Vianocami záchvat charity...

Obrázok používateľa woodcat
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 13 nov 2008 - 09:30
zachvat charity? aj pre

zachvat charity? aj pre jednotlivcov?

Obrázok používateľa mato
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 9 Mar 2007 - 13:13
:-D

:-D

Obrázok používateľa Vlado Z
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 5 rokov 9 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 15 feb 2009 - 15:54
Určite! Lenže taká schopná,

Určite! Lenže taká schopná, vzdelaná, inteligentná, pekná a dobre situovaná dáma sa o seba určite dokáže postarať sama :)  ...keď už je tá emancipácia... ;)

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
ahoj

ahoj Vlado, s tou charitou si ma inspiroval, a napisal som newsletter o podpore SomvPrahe.sk, vid:

http://www.somvprahe.sk/newsletters/podporme-somvprahesk

Tak ak mas stale chut, mozes sa realizovat. Diky.

Obrázok používateľa šmola
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 rok 7 mesiacov
Zaregistrovaný/á: 14 dec 2006 - 09:27
milé prekvapenie

klobúk dole Igor, myslím, že je to správne riešenie a myslím, že spolujazda sa bude vyvíjať dobrým smerom a tiež chcem dodať, že vďaka týmto diskusiám som sa na vec začala dívať z rôznych uhlov. Chápem, že za navrhovanými pravidlami bol dobrý úmysel, ale napokon pravidlá sa nastavia veľmi rýchlo same (len akurát budú nepísané).

Po takom dobrom happy-ende znova pripomínam, že držím palce, aby sa SvP rozvíjala ďalej, mala hromadu verných návštevníkov, aby bol server atraktívny aj pre inzerentov a Igorova námaha sa tak premenila na riadny business model.

Obrázok používateľa tonoc
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 roky 4 mesiace
Zaregistrovaný/á: 8 dec 2009 - 22:43
Asi je moj nazor mensinovy

Asi je moj nazor mensinovy (aspon podla obsahu predchadzajucich prispevkov), ale podla mna je tu "zdielanie nakladov" dost predrazene.

Co sa tyka komfortu tak cesta so SA a obecne busom podobneho rangu je pohodlnejsia (teple napoje zdarma, film, hudba, ci hovorene slovo v sluchadlach, toaleta v buse) a aj lacnejsia. Je vsak pomalsia, ale nie o vela, nakolko napripklad aj najlacnejsi madari jazdia Praha-Ba 2x denne ( a je teda vyber ci chcem ist rano, ci poobede) a to za 500Kc pri aj spiatocnej ceste, ci za 280Kc pri obycajnej. Na vychod je to obdobne - SA jazdi spodom aj vrchom a v cenach pod urovnou tunajsich ponuk.Tam je vsak uz casova strata nevyhodnejsia, no da sa chodit nocakom.

Takze v pripade ze ma zaujme nejaka moznost spolujazdy tak musi mat dodatocne vyhody ako napr. vysadenie priamo v meste kam idem, cena ci stretnutie a rozhovor so znamym (soferom).

Taky je podla mna pohlad spolujazdca. Nie je to sice moc k jadru veci, ale prispevkov kde soferi vypocitavaju svoje naklady je tu na moj vkus az prilis.

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
dost odvazne tvrdenia

By som sa asi opytal, kolkokrat si isiel spojujazdou ? Si mohol uviest. Z toho kolkokrat sa Ti stalo, ze by Ta spolujazda vysla nevyhodnejsie ako autobus ? Odpoved moze byt zaujimava. Z moznych odpovedi by vyplyvalo, ze pre Teba spolujazda nie je zaujimava, alebo je zaujimava. Predpokladam ze na odpoved prides sam. Predpokladam tiez, ze nemas nic proti tomu, ak kazdy spolujazdec sa rozhodne sam aku variantu presunu zvoli. By som to asi nechal na kazdom spolujazdcovi a neriesil zan veci. Akosi automaticky sa predpokladam, ze kazdy ma usta, vie sa opytat na detaily a podmienky a vie si potom vyhodnotit co je pren vyhodnejsie. Co sa tyka vypocitanych nakladov - vezmi, alebo si vyber iny sposob prepravy - tu niet co riesit.

Predpokladam tiez ze ani Ty nemas problem sa opytat vopred na miesto vysadenia aj na cenu. Z tohoto dovodu nechapem co tu riesis svojim komentarom.

Co sa tyka komfortu - skus sa opytat sofera nech Ti zastane na kazdej tretej benzinke - co ti na to povie. Pocuvat hudbu a pozerat film - v tom Ti nikto nebrani ani na spolujazde (dokonca sa to obcas stava). toaleta kde si povedia spolujazdci. Na spolujazde sa nemackas vedla smradlavych (nemozem uviest bo by som bol oznaceny za rasistu) abo ozratych frajerov, pohodlnejsie sedenie, castejsie prestavky, bezpecnejsia jazda - oproti SA urcite, stale tam maju nejake incidenty, havarie, alebo 3 roky policiou hladaneho vodica, na spolujazde o ziadnom pruseri neviem. Po jazde hromadnou dopravou sa este potrebujest dotiahnut domov s baglami, co u rozumnej spolujazdy nehrozi. Nevidim ziadnu vyhodou autobusu.

Obrázok používateľa tonoc
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 roky 4 mesiace
Zaregistrovaný/á: 8 dec 2009 - 22:43
Tolko negativizmu (niekde aj

Tolko negativizmu (niekde aj rozporu s predchadzajucimi tvrdeniami) pokope, ze ani nema cenu odpovedat.

Skoda , ospravedlnujem sa za svoj predchadzajuci prispevok kedze sa niekoho evidentne dotkol.

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
negativizmu

sa zamysli nad sebou, uvedom si co pises a este raz si poriadne precitaj svoj prispevok, ked uz tocis o negativizme.

Obrázok používateľa mofo
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 roky 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 20 júl 2007 - 12:36
zamyslenie?

ja by som si niekedy prial keby si sa zamyslel ty sam nad sebou. To ako komunikujes a ako sa snazis ludom vnucovat svoju pravdu.

Naco to vobec robis? chces presvedcit vsetkych o tom ze len Tvoj postoj je spravny? a ak sa Ti to podari a presvedcis uplne vsetkych? kto pride potom?

imho treba uz tuto temu uzavriet. dopadlo to tak ako malo a je to win - win situacia.

 

Dalej to tu nekomentujem, ak ti pride moj komentar prilis priamy, kludne mi napis priamo alebo zavolaj.

Obrázok používateľa aron
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 11 mesiacov 3 dni
Zaregistrovaný/á: 9 júl 2008 - 11:22
pride mi prave nepriamy

pretoze nepises nic konkretne. Mozno by sa dalo vecne reagovat keby si napisal co konkretne je nepravdive, ale takto, sorry, nema to ziadnu vahu.

M
Obrázok používateľa M
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 1 deň 23 hodín
Zaregistrovaný/á: 8 sep 2007 - 07:08
nazory

Tono, neospravedlnuj sa, v diskusii je kazdy  nazor k veci prinosny a rovnocenny, co kazdy normalny clovek pochopi. Miera objektivity nazoru je tazko meratelna :-) ale individualna potreba prekricat ine nazory je zrejma a lahsie meratelna a casto (niekedy aj zial) urcuje vysledok ;-)

Obrázok používateľa sven
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 7 mesiacov 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 13 jún 2008 - 14:45
v komforte u mna jednoznacne

v komforte u mna jednoznacne vedie auto (aj ked ktore ako) - pohodlne sedadla, miesto na nohy, nesedi vedla mna podivne tyzden neosprchovane nadrozmerne individuum, zastavim si kedy chcem, mozem ist na normalny obed a nie bagetu, normalne wc nie take kde sa ledva vojdem a musim sa drzat, vlastna hudba a vzhladom na to ze vacsinou som ja sofer tak sa nemusim trepat na s batozinou na stanicu a z nej..

Obrázok používateľa woodcat
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 4 roky 3 týždne
Zaregistrovaný/á: 13 nov 2008 - 09:30
koniec

nebolo by fajn uz tuto temu uzavriet? uz tu nie je o com moc diskutovat a len tu vznikaju hadky a uz nepodstatne nazory. vec je hadam vyriesena.

Obrázok používateľa milos
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 6 rokov 1 mesiac
Zaregistrovaný/á: 6 júl 2007 - 18:03
Sialena regulacia

Regulacia cien spolujazdy na strankach SVP mi pride uplne mimo kontext,

vsak predsa ak sa niekomu zda byt cena v inzerate spolujazy pridraha, nikto ho nenuti ju vyuzit. Na kazdej z uvedenych tras chodia v exponovanych casoch viacere auta, clovek si moze vybrat. "Trh" je najlepsi regulator, drahy budu chodit prazdnejsi ako ti co maju nizsie ceny.

Sam prilezitostne vozim ludi a vzdy sa snazim aby bola cena pre ludi zaujimava, ak napr. idem prazdny je pre mna cennejsie ked sa s niekym mozem po ceste porozpravat a nezaspavam za volantom ako tych par eur ktore od neho dostanem.

Igor nehnevaj sa ale cela tato kauza zavana nejakou populistickou Ficovinou, ktora myslim si ze to na tento web jednoducho nepatri.

Milos

igorik (bez overenia)
Obrázok používateľa igorik
hehe :)

Milos, keby si si cital diskusiu tak by si zistil ze konkretny vysledok diskusie bol prave ze spolujazda nebude mat vobec ziadnu regulaciu, a je iba na vodicovi ake podmienky a cenu si stanovi.

dopisem to aj do toho clanku aby dalsi pripadni citatelia vedeli ako to cele skoncilo.

Obrázok používateľa miso
Offline
Naposledy aktívny/a: pred 3 mesiace 1 týždeň
Zaregistrovaný/á: 27 máj 2007 - 11:24
 neda mi nereagovat (na

 neda mi nereagovat (na odlahcenie):

keby cital celu diskusiu, tak este neskoncil ;-)