Smutná milenka verzus smutná manželka

Som ako nescafé 2 v 1. Som smutnou manželkou a zároveň smutnou milenkou. Nie toto nie je kvíz. Je to krutá reality, ktorá si vyberá aj krutú daň. Nestojím v rade pred dverami kde je napísané milenec na počkanie. Nás spojila náhoda, alebo osud, veď nazvite si to sami ako len chcete. Nemám ani 15 a vekom sa blížim k okrúhlemu číslu. Som vydatou ženou, bez manžela. Každý z nás sa odobral na svoju vlastnú loď aj keď sa spolu každé ráno prebúdzame. On tuší, že mám milenca a ja viem, že má milenku.

Dodnes si pamätám ako som svojej starkej pri oberaní čerešní rozprávala, že budem mať svojho princa a budem ho milovať naveky. Vtedy som tomu verila. Dnes som však žena, ktorá nemá nasadené okuliare cez ktoré sa prelínajú obrázky morálnej úcty.

Dnes sa poprvýkrát pozerám na ženu, ktorá má iskru v očiach. Ten milenec, ktorý mi dáva kúsok zo seba mi nenapĺňa peňaženku a nezahrňuje drahými darmi. Stačí keď len ležíme vedľa seba a rozmýšľame kam putujú duše po smrti. Nevnímam ho len sexuálne. Je pre mňa istý druh meditácie a orgazmus nie je len akýsi vrchol. Je to vzájomná podpora a horúce telá splývajú na niekoľko momentov tak intenzívne, že aj keď nie sú spolu tak komunikujú myšlienkami. Teatrálne sa od seba líšime a tým sú naše svety oddelené priepasťou. Naše životy sa nespoja a nebudeme sa stretávať každé ráno pri hriankach. On bude kopať so svojimi deťmi v záhrade do lopty a ja za ten čas prečítam niekoľko kapitol zo svojich kníh a potom uvarím svojmu manželovi večeru.... ale každý niekde inde, každý s niekým iným. Pretože nám patria len chvíle. Nie dni a nie mesiace. A možno príde moment kedy prídeme na to, že sme sa dostali ďaleko a chceme vystúpiť zo spoločného vlaku. Raz určite.

Zaraď článok do kategórie: 

Komentáre (21)

  • Obrázok používateľa zuzikakk
    naplnena, zmierena Zena
    zuzikakk

    zriedkavy, krasny stav...a ako je pisane..uz teraz sa tusi, to nebude trvat veky..

    dec 01, 2011
  • Obrázok používateľa Romann
    krasny stav? tak ako prva
    Romann

    krasny stav? tak ako prva chemoterapia? (kazda dalsia zaberie menej)

    dec 02, 2011
  • Obrázok používateľa zuzikakk
    ano, zriedkavy, krasny stav...
    zuzikakk

    na chvilinku, na okamzik...

     

    ten stav je tu..a hned zas zmizne..za takejto konstelacie / zial, ani za inej/ netrva dlho...

    uprimne prajem, aby ten stav vydrzal, co mozno najdlhsie, aby neostala len melodia    "...uz asi nie si.... "

    dec 14, 2011
  • Obrázok používateľa bassline
    Smutno - krasny zivot. Aj
    bassline

    Smutno - krasny zivot. Aj take su ludske osudy regular_smile.gif. Kazdy mame ten svoj. Zriedka o tom niekto hovori, takze vacsina ludi si mysli ze take nieco nemoze existovat.

    Je super, ze si sa s nami o tom podelila.

     

     

    dec 02, 2011
  • Obrázok používateľa Roman81
    uff
    Roman81

    Velmi pekne napisane ale velmi smutne ...

    dec 11, 2011
  • Obrázok používateľa bambulka
    neda mi nereagovat
    bambulka

    mam kamosku, ktoru teraz odkopol manzel po 10 rokoch s dietatom kvoli milenke...takze budem asi trosku ovplyvnena tymto ...

    ja si osobne nemyslim, ze si mozes budovat svoje stastie na nestasti inych...nepoznam tvoj pripad ani ludi, ktori ho tvoria, ale aj keby na tejto zemi nebol ziaden slobodny chlap tak odmietam byt milenkou nejakeho zadaneho

    ja by som s tym nedokazala takto zit, ale v dnesnej dobe si ludia tak medzi sebou ublizuju, ze uz nevedia ani posudit co je dobre a co je zle :-/

    a teraz sa do mna mozte pustit, ale za svojim nazorom si stojim :-)

    dec 12, 2011
  • Obrázok používateľa arya
    a si predstav, ze ja s tebou
    arya

    a si predstav, ze ja s tebou suhlasim...prave som sa tu chystala napisat nieco podobne, pretoze z toho, co je napisane hore, mi je dost smutno...a celkovo z dnesneho sveta, kde je toto uz uplne normalne...

    dec 13, 2011
  • Obrázok používateľa cloudless
    z toho čo tu píšete, je
    cloudless

    z toho čo tu píšete, je jasné, že ste to nikdy nezažili na vlastnej koži. Teória je jedna vec, respektíve to, čo si o sebe človek myslí že by v danej situácii robil/cítil...človek má tendenciu myslieť si o sebe to lepšie a veriť v to. No realita je potom vačšinou iná, a človek sa sám sebe diví. Takže baby, kľudne si tvrďte že "ja nikdy, ja by som to nemohla", ale pokiaľ sa s touto životnou situáciou nestretnete tvárou v tvár, tak si len myslíte, že niečo viete :) 

    dec 13, 2011
  • Obrázok používateľa šmola
    presne tak
    šmola

    vzdy mame potrebu sudit inych a byt na nich prisni a predstavujeme si, ako by to malo byt a ako by sme sa sami v danej situacii zachovali (vtedy su vsetci hrdinovia s patentom na rozum)

    lenze clovek nikdy nevie, na akej strane barikady sa vdaka sledu udalosti ocitne a preto je nezmysel teoretizovat a delit ludi na dobrych a zlych, ferovych a podliakov, na narody s kladnym a naopak katastrofalnym vztahom k moralke

    neodpustim si jeden citat opat krasne aplikovatelny i na partnerske vztahy: "Když se ve Vaší přítomnosti chová někdo jako debil, máte na tom svoji zásluhu..."

    dec 13, 2011
  • Obrázok používateľa arya
    tak si predstav, ze nieco
    arya

    Mfcatko,

    tak si predstav, ze bohuzial nieco viem.. a moj nazor je nemenny - nechcem sudit konkretnych ludi, mne je zle z toho, ako sa to dnes uz berie ako uplne normalna vec...pretoze to normalne nie je ani z jednej strany (aspon podla mna)..

    a mas pravdu, ked sa clovek v takejto situacii ocitne, realita je vacsinou ina...

    dec 14, 2011
  • Obrázok používateľa arya
    a este..ja osobne tiez nemam
    arya

    a este..ja osobne tiez nemam rada vyjadrenie typu - ja by som nikdy...

    ja som s bambulkou ale suhlasila v inom - ze clovek by si nemal svoje stastie stavat na nestasti inych...

    aj ked mnohi to robia a niektorym to ani nevadi...

    dec 14, 2011
  • Obrázok používateľa bambulka
    holky
    bambulka

    ja som nikde nepouzila slovo - NIKDY..., ale odmietam teeth_smile.gif a k tomu, ze prezit nieco take a vies viac...prezila som  - bolo to pre mna tazke obdobie a ublizila som ludom, na ktorych mi zalezalo svojim konanim.....preto si dovolim tvrdit to co pisem hore msn_wink.gif   

    clovek nie je dokonaly, ale mal by niekedy mysliet aj na ostatnych, ktorym okolo ublizi - teraz sa mi to pise, lebo to mam uz za sebou, ale viem, ze zivot nie je ciernobiely ...

    dec 14, 2011
  • Obrázok používateľa damjan
    holky, to nerieste..
    damjan

    ..ten obrat "takze ty hovoris ze ty (by) si nikdy {a sem si dosad nieco prekrutene, take co by si obvykle naozaj nechcela o sebe vyhlasovat}" je casta ukazka pokrutenej logiky a bohuzial hlavny "argument" strany ktora nema cas premyslat a hovorit za seba ale radsej ta cez rychlu a catchy poucku - "nikdy nehovor nikdy" a "nesud, ked si nezazil" prip. "vies hovno, kym nezazijes", etc. - upozorni na nehoraznu "pokryteckost" tvojho nazoru kde si "dovolujes" ohanat sa nejakymi dobrymi umyslami a to este nie si ani jednou nohou v hrobe!! tak ako mozes tvrdit ze ides prezit neposkvrneny zivot!! no fuj teda, ze sa nehanbis!!! (to bola ironia.:)

    a nediv sa, je to bezbolestne, netreba pri tom skoro vobec rozmyslat, k nicomu to nezavazuje, pestuje analytickeho ducha ale sucasne zrejme dobre tlmi potrebu spytovania vlastneho (ne)nazoru :)

    dec 14, 2011
  • Obrázok používateľa arya
    ano, niekto moze mat jasny
    arya

    ano, niekto moze mat jasny nazor nie preto, ze to este nezazil, ale prave preto, ze to zazil...

    dec 14, 2011
  • Obrázok používateľa gabriolet
    :-/
    gabriolet

    Ivett, zaujímavé je, ze páni reaguju na text hore inak, ako my, ženy.. Ale ja s tebou suhlasim. A dovolim si iba poznamenat, ze text hore skor pise o neschopnosti žit kazdodennu lásku a prehlbovat vztah,, a tak radsej utekaju- vsetci traja akteri, do iných  iluzií.. Autorka sa nepýta, ci bude schopna i s milencom zit kazdodennost lepsie ako s manzelom.. Vztahy nikdy niesu lahke a bez namahy, ani hlboke.

    A za tým si zase stojím ja.

     

    dec 12, 2011
  • Obrázok používateľa juki
    Zapnem iDnes a citam ako
    juki

    Zapnem iDnes a citam ako spravne zakryt neveru, kolko milencov je tak akurat, ci povedat naj. kamaratke ze spim s jej manzelom, kto sa dobre ozenil/rozviedol a kolko mu z toho kaplo, ktora .pip. sa kedy vyzliekla pre aku charitu, nahotinky na titulke a tradicna tyzdnova vykukla bradavka a tym vsetkym musi dieta prescrolovat pokial si chce pozriet detsku rubriku na konci stranky. Tu vidim jeden velky rozdiel medzi Slovenskom a Ceskom, na Slovensku je vztahova moralka trochu inde.

    dec 13, 2011
  • Obrázok používateľa bassline
    Vyser sa na iDnes. IDnes je
    bassline

    Vyser sa na iDnes. IDnes je stoka.  Je to bulvar, ktoreho cielom je psychologicky manipulovat  prostych ludi za ucelom ziskavat co najvacsiu navstevnost kvoli zisku z reklam. Tie veci o ktorych pises, tak to je presne to co prostych ludi pritahuje. Pritahovalo to, pritahuje a aj bude pritahovat.  Navstevnost (a teda vynos z reklam) neziskas tym, ze napises hodnotny clanok. No a oni proste chcu zarabat, tak tam pisu taketo picoviny a ludia o tom pod clankom horlivo diskutuju - resp. hadaju sa, nadavaju a ukazuju, aki su sprosti a jednoduchi. To zarucuje, ze tito ludia sa tam znovu vratia, aby pokracovali v tejto ,, diskusii ''. Takze navstevnost sa pekne udrzuje.

     

    dec 13, 2011
  • Obrázok používateľa cinerea
    a toto dnes ľudia píšu,
    cinerea

    a toto dnes ľudia píšu, čítajú a rozoberajú na blogoch... /o\

    dec 13, 2011
  • Obrázok používateľa bassline
    No a ?
    bassline

    No a ?

    Pekny blog vzdy potesi. A najma ak to vie niekto pekne umelecky podat a pri tom to je este realita...

    dec 13, 2011
  • Obrázok používateľa bigero
    Nazov
    bigero

    ja len tak od boku. Smutna milenka suhlasim ale smutna manzelka? Institucia manzelstva je tak sprofanovana ze to by som z nazvu vyhodil(kus menej pozerat komercne televizie). Skor by mi pasoval smutna milenka versus smutna milenka.

    dec 15, 2011