Ako si najst idealneho partnera

Tento clanok bol napisany ako rekcia na moj predchadzajuci clanok “ako zviest zenu” kedze som mal pocit ze vela ludi nechape zakladny rozdiel medzi sexom na jednu noc a trvalym harmonickym vztahom.

Ak hladate vztah, ste tu spravne :)

 

Ja vidim ludi vcelku cierno-bielo :) Su ludia ktori si myslia ze laska, uspech a stastie su veci ktore sa nedaju ziskat cielavedomim snazenim a clovek musi mat proste stastie. Netvrdim tym ze nahody sa nedeju, ale spoliehat sa na nahodu mi pride ako velmi zla strategia :). Druha skupina ludi veri ze vsetko ma svoju pricinu a ze ludia ktori su stastni, uspesni a maju pekny vztah robia nieco inak a lepsie ako ostatni. Tento clanok je urceny prave pre nich :)

Volne spracovane na zaklade programu “Get the Edge” od Tonyho Robbinsa. www.tonyrobbins.com

Ak si chcete najst idealneho partnera (rozumej idealneho pre vas, nie idealneho vseobecne :) je dobre zamysliet sa co hladate a vytvorit si o tom pokial mozno co najpresnejsiu predstavu. Vychadzam z predpokladu ze ak neviem co hladam tak je vcelku mala sanca ze to najdem :)

 

AKO NA TO?

1, spisem si ako by mal moj idealny partner vyzerat, nielen po fyzickej stranke ale hlavne ako osobnost.

Ake by mal mat vlastnosti, zaluby, zivotne hodnoty, pohlad na deti a manzelstvo, vztah k praci a rodicom, ci by mal mat rad zvierata alebo nie, ci je vegetarian alebo vsezravec, fajciar alebo nefajciar, ci cita knihy a rad chodi do divadla alebo je skor na extremne sporty a heavy metal, pripadne vsetko toto dokopy :) atd. Odporucam s tym stravit nejaky cas, je to najdolezitejsia cast celeho procesu.

2, spisem si ake vlastnosti by mat nemal. Napriklad ci by mi vadilo ak by bral drogy, fajcil, pil, bol flakac, nespolahlivy, neverny, lenivy, nesprchoval sa :), pozeral sit-comy alebo hral krvave videohry (btw prave som dohral Gears of War :)) atd. S tymto predpokladam nikdo problem mat nebude, staci si spomenut co vsetko nas vytacalo v nasich predchadzajucich vztahoch a do coho uz fakt znova ist nemusime :)

Ked uz to vsetko takto pekne mame stanovime si tzv “musts” tzn co musi (pripadne nesmie) splnat vzdy, pricom ak bude mat aj ostatne vlastnosti ktore hladame je to plus, ak nebude tak sa svet nezruti.

 

Takze napriklad: 1, musi sa rad vzdelavat, pravidelne cvicit, chodit upraveny a mat vztah k rodine. 2, nesmie fajcit, hrat hazardne hry a vysedavat s kamaratmi po veceroch v krcmach.

Ak toto vsetko splna, mozno mu prepacime ze ho vobec nezaujima vytvarne umenie, alebo nieco podobne.

V tomto bode by sme uz mohli mat vcelku jasnu predstavu koho hladame. Treba pocitat s tym ze aj tento clovek nieco hlada a asi s nami nebude len pre to ze je pre nas idealny. Zamyslime sa teda co by clovek ktoreho hladame asi vyzadoval od svojho partnera, pricom je to casto prave to covyzadujeme mi odneho. Ak si hladam nefajciara asi by bolo divne keby som sam fajcil, ak chcem aby moj partner pravidelne chodil do fitka asi by som tam mal chodit tiez, ak chcem aby sa moj partner staral o svoj zovnajsok a vzdy chodil perfektne upraveny asi by nebolo vhodne keby som sam chodil v roztrhanych jeansoch a s mastnymi vlasami :)

 

Ano, viem ze vynimky existuju, ale ako som uz pisal nespoliehal by som sa na to :)

Mam pocit ze by bolo dobre si trochu osvetlit ako funguje nahodnost kedze to ze “vynimky existuju” je najcastejsim protiargumentom a pomaly ale iste ma zacina iritovat :) Sanca ze v rulete padne 0 je 1 ku 37. Nepada to moc casto, ale vynimky existuju a su ludia ktori na to vsadili a vyhrali. Ja by som vsak svoju mesacnu vyplatu do toho neinvestoval. Sanca ze pri plavani so zralokmi v otvorenom mori sa vam nic nestane je asi 30% a su ludia co to robia. Ja by som vsak do toho nesiel a neodporucam to ani nikomu z vas. Tymto povazujem debatu o vynimkach za uzavretu :)

Takze aby sme si zrekapitulovali co zatial mame. Vieme vcelku presne koho hladame a mame predstavu co by mohol hladat tento clovek. Ak tieto poziadavky splname je to fajn, ak nie vacsinou mame moznost s tym nieco spravit. TZN ak chcem stihlu holku co pravidelne cvici bolo by fajn keby som sa prestal napchavat v McDonalde a miesto toho si vybavil clenstvo v nejakom gyme :) Viem ze to znie ako samozrejmost a vela ludi si bude mysliet ze tym zbytocne citatelov obtazujem avsak sam som prekvapeny kolkym ludom taketo veci nedochadzaju.

 

Ostava nam uz len zamysliet sa kde by som takehoto cloveka mohol stretnut.

 

Uplne najednoduchsie je to asi v praci alebo v nejakom zaujmovom kruzku kedze na tychto miestach maju ludia dost casto vela spolocneho. Skuste sa zamysliet kde sa asi vas idealny partner nachadza vo volnom case. Su to vystavy? Kurzy jazykov alebo kurz kreativneho pisania? Spiste si 3-4 napady a potom zacnite tieto miesta navstevovat. Ak sa pohybujete v komunite ludi ktori maju rovnake zaujmy a zivotne hodnoty je len otazkou casu kedy najdete toho praveho. Ked som zacal s pisanim ocividnych faktov, ak si hladate cielavedomeho a zodpovedneho cloveka ktory by bol dobrym otcom/matkou vasich deti asi ho nenajdete na diskoteke v nedelu o 2hej rano :)

BTW z toho com som pocul vcelku leti Salsa, aj ked asi tanecnici salsy nemaju podla mna v priemere toho az tak vela spolocneho uz len to ze sa tam chodi vela ludi zoznamit vam da moznost spoznat novych ludi a niekoho vybrat. Ja osobne poznam 2och ludi co si tam nasli priatelku a jedneho co tam dokonca stretol svoju sucasnu manzelku.

 

Internetove zoznamky a Speed Dating.

Myslim ze predsudky voci tomuto sposobu zoznamenia su hodne iracionalne a pripominaju mi predsudky voci prvym autam. Je to proste nova technologia a su ludia ktory nove technologie vstrebavaju vcelku pomaly. TZN ak si chcete najst niekoho kto vie co chce a je otvoreny novym pristupom toto moze byt to prave miesto :)

Su zoznamky ktore vam daju moznost vyhladat partnera podla 50tich roznych kriterii takze ked uz sa s nim stretnete je tam velka sanca ze ma minimalne rovnake zaujmy ako vy a je dajme tomu tiez fajciar/nefajciar. To samo o sebe zvysuje sancu ze si budete rozumiet. Tu uz len staci stretnut dostatocny pocet ludi na to aby sa vam nakoniec niekto pacil aj fyzicky.

U Speed Datingu je cely proces ovela jednoduchsi, mate 3 az 5 minut na to aby ste sa porozpravali s clovekom naproti a zistili ci vam sedi alebo nie. To ci vas pritahuje zistite viac menej okamzite, a ak polozite spravne otazky tak je mozne vcelku rychlo zistit ci mate aj rovnake zivotne hodnoty. Anonymne si vyplnite karticku kde u kazdeho zaskrtnete ci sa s nim chcete stretnut alebo nie a ak tam bola zhoda agentura vam posle kontakt. Tym ze do hodiny pomerne dobre spoznate 10 az 15 ludi ktori si tiez hladaju partnera mi pride tento postup ako velmi efektivny.

 

Tu su moje typy na otazky ktorymi zistite o cloveku co najviac za co najkratsiu dobu, budem rad ak pridate svoje napady.

1, Aku zaujimavu knizku si naposledy cital/citala? (zistite co a ci vobec cita a co povazuje za zaujimave)

Sa mi stalo ze holka povedala ze naposledy citala “Roman pro zeny”, a ze videla aj film a ten sa jej pacil este viac :) Z tejto odpovede si dokazem velmi presne zaradit o koho ide a ci by sme si rozumeli alebo skor nie.

2, Ake su tvoje zivotne sny a ciele? (zistite ci nejake vobec ma, a ak ano ci su aspon priblizne podobne tym vasim)

3, Ako najradsej travis volny cas? (z tejto otazky vacsinou zistite ci vobec nejaky volny cas ma, a tiez je mozne hned ohodnotit ci ste ochotni travit cas podobnym sposobom)

4, Ake vlastnosti by mal mat tvoj idealny parter? (toto je velmi dobra otazka kedze posledne co chcete je dostat sa do vztahu s clovekom ktoremu nebudete sediet a ktory sa vas bude snazit zmenit k svojmu obrazu)

Drzim palce :)

Budem rad ak mi napisete ked vam to vyjde a toho praveho si najdete ;)

Zaraď článok do kategórie: 

Komentáre (15)

  • Obrázok používateľa Smutny muz
    Zaujimave ale nudne
    Smutny muz

    Neviem co za dozvedeli z tohto ini, ale ja nic ;) Ked si natrem chlieb maslom, tak budem mat maslovy chlieb. Ked idem do fitka, najdem tam zenu, ktora chodi do fitka. Skvele.

    Nechce sa mi verit, ze niekto je schopny si sadnut a spisat si otazky na karticku a potom vybavit celu vec za 5 minut. ANo je to velmi casovo efektivne a statisticky ma tento clovek vacsiu sancu si najst k sebe sa hodiacu partnerku. Uprimne, ak by mi to spravilo nejake dievca, asi by som ju z fleku poslal niekam. Ked niekoho stretnem, predsa sa nepytam hned ake ma zivotne ciele, atd. Ved je tolko veci, ktore si mozem vymysliet. Napriklad tu mozem napisat, ze som neurochirurg a cez vikendy chodim do domova robit detom zabavu. No nemilovali by ma zeny? Pointa je spozant cloveka takeho aky je. Ked stretnem nejake pekne dievca, ktore ma rado Shakespeara, tak jej predsa nebudem tvrdit, ze nenavidim divadlo. Ale to je mozno len moj nazor. Urcite ma Peterle na to svoju teoriu od Doktora X z planety Bezemocia.

     Posledna vec, ktoru chcem dodat je, ze Petrle zjavne hlada niekoho ako je sam. Hlada dvojca, ktore bude robit vsetko to co on. A kde je zabava? Radost z noveho? Nove zazitky s 'neznamou'? Mozno prave punkova rokerka mi odhali veci, ktore sa mi pacia, ale bez nej by som ich nenasiel.

    Ved je to minus a plus, ktore sa pritahuju. Nezabudajme...

    Pekny den

    feb 26, 2007
  • Obrázok používateľa peterle
    uz som sa bal ze na to nezareagujes :)
    peterle

    Dakujem za tvoj nazor.

    feb 26, 2007
  • Obrázok používateľa peterle
    btw
    peterle

    naozaj suhlasim ze hladam niekoho ako som ja sam, tj holku ktora rada cita, je pozitivna, cielavedoma, cvici lebo jej zalezi na svojom zdravi, je verna a ma vztah k detom. Suhlasim tiez ze s holkou ktora miesto citania chodi na diskoteky, je anarchistka, pohrda fyzickou aktivitou, spi s kazdym a deti nenavidi by som zazil nieco nove a asi aj zaujimave :) Jediny problem je v tom ze by nam to asi dlho nevydrzalo a tiez mam vcelku problem predstavit si ze by ma taky vztah naplnal. Hmm z takej by asi mohla byt dobra milenka ale o tom tento clanok nebol a uprimne povedane o milenku nemam zaujem, hladam si partnerku pokial mozno na cely zivot.

    feb 26, 2007
  • Obrázok používateľa peterle
    myslim ze si ma nepochopil
    peterle

    Nebola to reakcia na "punkovu rockerku" ale na to ze "Petrle zjavne hlada niekoho ako je sam" ak si vsimnes najprv som napisal co hladam a v tej druhej verzii som to zinvertoval. Takze holka ktoru hladam je cielavedoma, opakom je podla mna anarchistka kedze ako iste vies heslom anarchistov je "no future", hladam si holku ktora rada cvici, opakom je holka co pohrda fyzickou aktivitou atd. Chcel som tym povedat ze si nemyslim ze by som mohol mat dlhodobo funkcny vztah s niekym kto je opakom mna sameho :) a myslim ze tento priklad to velmi pekne ilustroval.

    feb 26, 2007
  • anon
    Každý hľadá seba. A kto
    Feri Macfričkins (bez overenia)

    Každý hľadá seba. A kto nenájde seba, nájde aspoň ideálnu predstavu o sebe. Toto je napísané vo veľkej knihe, ktorú som objavil Ja Ferri

    feb 27, 2007
  • anon
    Ahojte chlapci! Srdecne Vas
    Anonym (bez overenia)

    Ahojte chlapci!

    Srdecne Vas vsetkych pozdravujem a chcem len troska prispiet vlastnymi skusenostami a mozno Vas obohatit o dalsi nazor. Tiez som si myslela, ze je fajn ujasnit si, ako by mal buduci partner vyzerat,ale postupne som dospela k nazoru, ze v laske a partnerstve je najdolezitejsie, co k Vam ten druhy citi, ako sa k Vam sprava, ci je k Vam uprimny a pozorny, ci vie vyjadrit to, co citi, ako s Vami komunikuje, ci je Vam oporou ked je Vam tazko.....srdiecko je velmi dolezite!
    Zelam Vam vela lasky!
    Jana

    Mar 04, 2007
  • Obrázok používateľa peterle
    Suhlasim
    peterle

    Pod "vyzerat" som myslel napriklad aj to co si napisala. Inak povedane ked si hladas partnera mozes si stanovit ze hladas niekoho kto je schopny a ochotny komunikovat, kdo dokaze lubit a byt oporou atd..

    Mar 05, 2007
  • Obrázok používateľa peterle
    suhlasim aj nesuhlasim
    peterle

    netreba sa bat zalubit ked vidis ze ten clovek ma urcite vlastnosti ktore hladas. Napriklad to ci je clovek schopny a ochotny komunikovat, priznat si vlastnu chybu, ci nemysli iba na seba atd sa da z rozhovoru vypozorovat a urcite nie je dobry napad zalubit sa do niekoho kto je egoista, nie je ochotny komunikovat ak s nim nesuhlasis atd..

    Mar 05, 2007
  • Obrázok používateľa Smutny muz
    Niet zac...
    Smutny muz

    Nemohol som len tak necinne sediet so zalozenymi prstami predsa. To by som odporoval svojej ucelovosti ;)

    feb 26, 2007
  • Obrázok používateľa Smutny muz
    Skvele
    Smutny muz

    No teraz sa niekam dostavame. Vidim, ze ozaj najvacsi problem je v tom, ze ty ozaj vidis veci cierne alebo biele. Nechcem sa v tomto duchu hadat, pretoze moj nazor to nie je. Takze to necham tak. Len si ma sklamal v tvojom vnimani ludi. Myslel som si, ze si tolerantny clovek, ktory nema predsudzky pri slovach ako roker, ci punk pri ktorych sa ti hned vytvori obraz niekoho kto 'miesto citania chodi na diskoteky, je anarchistka, pohrda fyzickou aktivitou, spi s kazdym a deti nenavidi'. Nie som anarchista a ani punker, ale mnohi z ludi, ktori boli podobne oznacovani v minusloti zmenili tento svet.

    Skoda, cakal som od teba viac;)

    Pekny den

    feb 26, 2007
  • Obrázok používateľa Smutny muz
    Alebo
    Smutny muz

    "Vzdy ked skutocne ego splynie so superegom (vlastny ideal) vznika pocit vitazstva" S.Freud

    Mozno niekto hlada to superego v niekom inom ;)

    feb 27, 2007
  • anon
    No ano, ale toto vsetko
    Anonym (bez overenia)

    No ano, ale toto vsetko zistis, az ked sa zalubis, ked uz vztah existuje,  to sa neda vopred vypozorovat a ani z jedneho rozhovoru vysledovat. Chcem tym len povedat, ze netreba v laske az tak velmi rozmyslat a hlavne netreba sa bat zalubit, dat ludom sancu, otvorit srdiecko. Ten kto dava aj dostane a necakat, co da a ponuka ten druhy.

    Dobru noc!

    Mar 05, 2007
  • anon
    pre smutneho muza
    picasino (bez overenia)

    vsadil som na + a - s podobnymi idealistickymi predstavami ako ty, a som v rozvodovom konani. A podla mojej skusenosti opacne polarity sa odpoudzuju a casom sil na prekonanie odporu odpudzovania ubuda.... Aj ked uznavam na zaciatku moze byt skumania plus a minus vzrusujuce a obohacujuce, ale dlhodobo to nefunguje.

    p.s.:  Doteraz lutujem, ze som na zaciatku nedaval viac podobnych otazok ako peterle.

    máj 02, 2007
  • Obrázok používateľa mami
    ideálny partner
    mami

    Je skoro rok od napísania tohto článku, ale aj napriek tomu reagujem naň. Myslím si a mám to aj overené - veľa záleží od vzájomných sympatií. Keď niekto splňa tvoje "kritéria", ale nie je ti "čuchovo sympatický" - výsledok je nulový. Ale keď sú vzájomné sympatie - nájde sa aj kompromis.

    Nakoniec ak všetko spĺňa dotyčná osoba a niekde v srdiečku tvojom vnútry ti nezaznelo "CINK" - nie je to tá pravá - je to len niekto kto spĺňa dané kritéria a vtedy je dobré opýtať sa sám seba: chcem, alebo nechcem?

    Keď sa rozhodneš, že chceš s touto osobou byť - rovnako sa pridŕžaj tebou stanovených kritérii. Snaž sa tú osobu nesklamať a neklamať t.j. mám teba - chcem teba a nie inú (nielen keď som pri nej a vzdialim sa "pár" km a tam je možno zas iná.... ale je tam kde si ty!!!)

    Potom je to aj o dôvere... nielen o kritériach...

    Prajem ti aby si našiel tú PRAVÚ :)

    mami

     

    feb 20, 2008
  • Obrázok používateľa keke
    to citate????
    keke

    ahoj,

     hned sa priznam, ze som ten navod necitala... ale mam otazku, to naozaj citate??? resp to aj aplikujete?

    som myslela, ze to je len taky light navod pre teens, aby mali aky taky obraz o tom ake to bude, ked raz vyrastu 

     

    feb 20, 2008