Ahooj ! :)

Ahoj vsetci, som rad ze ste sa prihlasili do tejto zaujmovej skupiny. Fungovanie si predstavujem vcelku neformalne, bol by som rad keby sme sem pisali o svojich cieloch, o tom ako sa nam dari a navzajom sa motivovali a pomahali si.

Ja sa budem snazit pisat sem svoje aktualne ciele a vzdy v nedelu hodnotit postup, budem rad ak sa tiez zapojite ;)

Takze, po dlhej dobe som si zase kupil zaujimavy video kurz od Ebana Pagana ktory sa vola wake-up-produktive a je o tom ako z 2-ojnasobit svoju produktivitu. Viac menej som sa prenho rozhodol lebo mi bol sympaticky autor, ma naozaj dobry a motivujuci prednes a to je nieco co dokazem ocenit.

Po prvych 5tich videach ma presvedcil ze naozaj vie o com hovori tak som zapojil aj niekolko dalsich spolupracovnikov a myslim ze sa im tiez vcelu paci.

Jedna z hlavnych myslienok bola ze ludia zdaleka nemaju svoj zivot pod kontrolou do takej miery ako si myslia. Sme do velkej miery v zajati svojich zvykov a "ritualov", rovnakeho sposobu myslenia a spravania na ktore sme po dlhe roky zvyknuti. Su to vyjazdene kolaje a zmenit ich da dost prace, konkretne cielavedoma snaha pocas 30tich dni. Takze finta je v tom zadefinovat si najuzitocnejsie zvyky ktore by sme si chceli vybudovat (podla Paretovho pravidla 20/80 kde 20% veci ovplyvnuje 80% vysledku) a venovat kazdemu z nich 30 dni.

Moj aktualny ciel je
a, pozriet si dnes dalsie video kde sa bude hovorit ako konkretne na to
b, zostavit si novy ritual a dalsich 30 dni si ho budovat

Takze idem na ten ritual a ked to budem mat napisem viac :)
Co vy a vase aktualne ciele? Co a preco chcete dosiahnut? Mate plan? Podelte sa s nami ;)

Zaraď článok do kategórie: 

Komentáre (12)

  • Obrázok používateľa aron
    Re: Ahooj ! :)
    aron

    Zaujimave. Budem skromny, budicek 0 6:00, vecierka o 00:00. Blbost, ale dava zmysel.

    okt 19, 2008
  • Obrázok používateľa peterle
    Myslim ze to je dobry ciel
    peterle

    Ja si tiez idem spravit nejaky budicek kedze som doteraz moc nemal :D. Je tiez dolezite vediet preco to chces, co ti to prinesie? Akym sposobom to zlepsi tvoj zivot?
    Peter

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa aron
    Re: Myslim ze to je dobry ciel
    aron

    suhlas, akurat vypisovat tu celu esej o tom preco, ako atd asi nema zmysel. Najvaznejsi osobny dovod je, ze ked vstanem neskor, mam cely den pokazeny, nic sa nedari, som zabrzdeny, proste na u den. Vela spanku a dlhy spanok skodi. Neviem preco, treba sa opytat Raya Kroca (spaval 4 hod), Johna D. Rockefelera (v mladosti spaval 3 hodiny), Konrada Hilltona (vstaval a budil cely management pred 6:00 a hnal ich na rannu omsu aby sa modlili za to aby firma prosperovala :-) ). Proste zrejme na tom nieco bude. Ucme sa od uspesnych.

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa peterle
    Nieco na tom bude :)
    peterle

    Su ludia ktorym sa pracuje najlepsie v noci ale pokial ide o spanok myslim ze ked sa clovek tesi na to co bude robit dalsi den tak ako sa tesili ludia ktorych si vymenoval nie je ziaden problem si privstat :)

    Aj ked na druhej strane je znamych vela geniouv ktory si dopriavali tzw power naps, tzn ze si zdriemly aj par krat denne aby nacerpali energiu a inspiraciu :)

    Dik ze si napisal viac o svojich dovodoch, myslim ze je dobre trosku sa rozpisat aby sme sa navzajom v skupine spoznali a mohli sa navzajom motivovat.

    Ja s tym rannym ritualom zacinam zajtra, kedy ty? :)

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa aron
    Re: Nieco na tom bude :)
    aron

    vcera som zacal. S cielmi je to tak, ze uz predvcerom bolo pozde, neoplati sa odkladat, odkladanie je "nastroj diabla" k tomu aby sa clovek stal dobrovolne neuspesnym :-) silna rec, ale tak to je.

    BTW ten 30 dnovy test pochadza od Earla Nachtengela, pokial by niekto chcel jeho nahravku kde sa o tom rozplyva a uci to, tak mam nejake exemplare este doma, mozem pozicat.

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa peterle
    O aky test ide?
    peterle

    Urcite sa rad na to pozriem.
    Nie je to nahodu Earl Nightingale? :) O tom som uz nieco pocul, to by mal byt kvalitny autor.

    Peter

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa aron
    Re: O aky test ide?
    aron

    Mozeme dat session, takych materialov mam mraky a mozem povedat ze vyukovy material + system robia naozaj zazraky. Pri svojich 4 projektoch, firme a este dalsom podnikani som bol istu dobu na hranici svojich fyzickych moznosti. Momentalne letim dalej, hranice neexistuju, len treba vhodne skombinovat studium, system, motivaciu (goals setting :-) ) a konkretny sled cinnosti. Casto pomahaju aj ludia ktori su na tom podobne, vzajomna podpora, kontrola, zavezky, atd atd atd atd ..

    Napis na sukromnu msg, nebudeme si dohadovat sessions verejne :-)

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa peterle
    Moj ciel na dalsich 30 dni
    peterle

    Toto je ritual na ktorom chcem od zajtra po dobu 30tich dni pracovat, nie je este finalny ale viac menej tam ten zaklad je. Ked spravne zacnem den urcite budem podstatne vykonejsi a produktivnejsi :)

    7:30 budicek
    Dam si varit caj a idem si umyt zuby.
    Vypijem min. pol litra zeleneho caju, ak bude treba dolejem si studenou
    vodou.
    Zoberiem psikov a idem sa prejst von, spravim si u toho dychove cvicenie-
    4 nadychy nosom a 4 vydychy ustami pocas chodze pocas aspon 10tich minut.

    8:30 dam si rychlu sprchu
    nachystam si zdrave ranajky - pravdepodobne cornfakes (aj ked rozmyslam nad
    niecim BIO co ma menej cukru)
    aktivia biely jogurt, a klicky co si teraz pravidelne klicim, na osladenie
    mozno trosku jablcok alebo hrozienok.
    Celkovo nie moc velka porcia a tych klickov co najviac

    Precitam si svoje ciele a predstavim si ich realizaciu. Mam na to specialny
    vision book kde su popisane a ilustrovane-
    toto je este work in progress, davam si ako ciel dokoncit tento vision book
    do konca tyzdna :)

    Tak zatial vsetko, zajtra to idem skusit prvy krat :D
    Az si na to po 30 tich dnoch zvyknem pridam cvicenie 3x do tyzdna,
    toto uz idem skusat teraz ale priorita bude ranny ritual.

    Co vy? Mate nejaky ranny ritual?
    Peter

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa aron
    rehola )) Nieco podobne som
    aron

    rehola :-))) Nieco podobne som musel mat detailne popisane ked som obchodoval futures komodit full time, 16 hodin denne skoro minuta po minute. Nie je to moc efektivne, nezostava potom cas na operativu. Moja skusenost je dobre popisat v bodoch a moc to nehrotit. Teraz posledny rok som sa zase vratil k staremu dobremu kalendaru (elektronicky) a task listu, zda sa mi to pre moju povahu efektivnejsie, ale tak kazdy sme ini, kazdy si musi najst svoj spososb.

    Inak franklin covey ma zda sa najlepsi planovaci system na vysokej managerskej urovni, tiez viem sprostredkovat, ale to nie je na messidzovanie, treba na to sadnu.

    okt 20, 2008
  • Obrázok používateľa peterle
    Re: rehola )) Nieco podobne som
    peterle

    No Ranny ritual je tak hodinka a kedze sa opakuje kazdy den da sa vcelku presne naplanovat. Hlavna myslienka je ze ta nakopne pre uspesny den, skusam to priblizne tyzden a uz to vcelku ide. Je to dost velky rozdiel :)

    Ale suhlasim ze vseobecne je dobre planovat operativne, ja som isty cas skusal RPM od Tonyho Robbinsa, ale v poslednej dobe sa mi najviac pozdava Getting Things Done, kde sa robi to na co je najlepsi cas a na co ma clovek energiu, viac menej uplne opacny pristup ako prioritizacia alebo "Eat That Frog" (najtazsia vec hned rano). Doporucujem. Dokonca som o tom napisal clanok na Somvprahe, skusim ho najst a dam sem link.

    To stretnutie je dobry napad, mozno by sa chcel pridat niekdo dalsi?
    Ja mam asi kompletneho Tonyho Robbinsa na CD a DVD + straaaaaaasne vela dalsich autorov v pocitaci. Moji oblubeni su napriklad Dolf De Ros - reality, Ken Evoy - podnikanie na internete.

    Ked sa nikdo neozve, spravime si stretnutie sami :) Tusim su ludia lenivy akokolvek prispiet do skupiny v ktorej su zapisani :D

    Skusim im este raz poslat email.

    okt 25, 2008
  • Obrázok používateľa aron
    Re: Re: rehola )) Nieco podobne som
    aron

    vec pristupu, kazdy riesi veci inak, niekto takto filozoficky jak my tutok, niekto neriesi, len to proste spravi ... neda sa hodnotit co je lepsie. Dolezity je vysledok.

    Jo, session mozeme spravit, prosim Ta, ked to budes planovat tak aspon tyzden vopred, ja mam vecsinou dost narvany kalendar. Dik.

    okt 26, 2008