Reklamacie a preberanie tovaru v Kika - HOROR

Tak som sa jedneho krasneho dna vybral kupit si novu skrinu, pribudlo akosi veci a treba ich nejako civiliuovane skladovat.

Skrina

Rozhodol som sa pozriet sa do Kika a Ikea a potom si nieco vybrat, pretoze sa mi velmo nechcelo behat po celej Prahe.

Nakoniec to vyhrala Kika a skrinu som si odniesol domov. Kedze to vsetko bolo zabalene, tak az doma som zistil, ze nie je vsetko ako ma byt. Skrina mala mala miesto strieborneho dekoracneho pruzku kriklavo zeleny.

Jednoducho sa to tam vobec nehodilo a tak som to nafotil vybral som sa do Kika, ze reku nech mi daju tie spravne diely so striebornym pruzkom.

Prisiel som na reklamacne oddelenie a predo mnou tam cakalo uz zopar inych reklamujucich klientov, tak mi neostavalo nic ine ako zaradit sa do radu a cakat. Povedal som si, ze tych par minut to snad vydrzim. Ako cas postupoval a takmer nic sa nedialo,rada sa nehybala, povedal som si, ze si teda sadnem na gauc, ktory v reklamacnej kancelarii mali.

Po asi 25 minutach sa to konecne zacalo. Prisiel pan z reklamacii za inym panom, ktory tam bol s nejakym suflikom, ktory mu vobec nepasoval do skrine, ktoru si kupil. Hovorim si, parada, rychlo to vybavia, da mu ten spravny a bude. Velmo som sa mylil, najprv sa ten reklamujuci pan stazoval, ze uz je tam 6 krat, ano citate spraven 6 krat, a stale je nejaky problem - nespravny navod, nespravny rozmer, nedodany spravny diel na suflik atd. Samozrejme aj mna by nahnevalo, keby som musel po kupeni nejakeho nabytku este dalsich 6 krat merat cestu do obchodu, len preto, ze mi nedodali, co som si objednal a zaplatil, ale hovorim si to je iba ojedinely pripad.

Na moje velke prekvapenie, tak bol dalsi pan a ten mal velmi podobny problem. Najprv mu predali nekompletny kus nabytku, potom mu volali, ze to ma uz pripravene a ked prisiel, tak zistili, ze to nemaju.

Dalsi zase prisiel vyzdvihnut objednany tovar a uz 2 krat po tom, co mu niekto telefonoval ho opat nemali. Asi by som im to tam o hlavu otrieskal, keby som tam prisiel po tom co mi niekto od nich volal a oni to tam nemali.

Posledna dama mala zase problem, ze jej sice dodali, co chcela ale v inom farebnom prevedeni, nez si objednala. Odpoved znela: "Na vyrizeni reklamace mame 30 dni a proto budete muset pockat."

Ked som konecne po hodine a pol, ano citate spraven po 90 minutach cakania, prisiel na rad ja bolo mi jasne, ze skrinu, ktoru mam budem mat este minimalne 30 dni dekorovanu inak nez ako som ju mal mat, ale snad to nejako vydrzim.

Chcel som vas iba vsetkych usetrit rozcarovania, ked si pojdete nieco do Kika Nabytok kupit, aby ste vedeli, ze je dost pravdepodobne, ze nedostanete to co ste chceli a pripadne ani vtedy ked vam zavolaju, ze to uz pre vas maju.

 

A co vy? Ake mate skusenosti s nakupom vo velkych predajnich nielen nabytku?

Prajem vam vsetkym prijemne vyberanie a nakupovanie.

M.

Komentáre (18)

  • Obrázok používateľa Ani
    Kika
    Ani

    bola som v kike v piatok, kúpiť 6 pohárov a jeden krčah k tomu. Nákup bez problémov a dokonca nebola nevyhnutná žiadna reklamácia:-) Takže ja mám úplne opačný zážitok:-)

    jún 25, 2007
  • anon
    heh
    igorik (bez overenia)

    Ani, to je fajn, ale na poharoch a krcahu, kedze uz su z jedneho kusa, ne je moc co pokazit a popliest.

    Ale u nabytku to je presne naopak.

    Osobne si myslim ze vo vsetkych lacnych nabytkoch, ako je KIKA, SCONTO, Europa Mobel, IDEA, to bude na jedno kopyto. IKEA by mohla byt na tom lepsia, minimalne image maju dobry, zatial som tam nic nereklamoval, a ked som si nieco kupil, tak to bolo ok.

    Zato pred 2 rokmi som si kupil stol v SCONTO, a mal okraje jemne ine, mne sa prave pacili tie povodne, ale nemal som chutr kvoli tomu tam ten stol vlacit znova.

    Horsiu skusenost som mal vo firme IDEA, kde teda maju veci z dreva, menej z drevotriesky, kupil som si tam postel, a doma ked mi to doviezli som zistil ze zakladny rost, je upre prekuteny.

    Tak som s s tym trepal na Rajsku zahradu nech mi to vymenia, a oni sa zasmiali a povedali ze vsetky su take, zobrali ma do skladu, a ukazali mi ostatne, a boli na tom podobne.

    jún 25, 2007
  • Obrázok používateľa Ani
    Heh:-)
    Ani

    Ja viem, poháriky a drobný kuchynský "nábytok" sa samozrejme s interiérovým nedajú porovnávať, to len tak na zasmiatie:-) Len píšte všetky negatíva obchodných reťazcov, aby som o 8 mesiacov pri svojom zariaďovaní vedela, kam nemám vôbec cestu merať:-)

    jún 25, 2007
  • Obrázok používateľa miso
    miso
    miso

    Mam velmi podobnu skusenost, aj ked pre mna menej neprijemnu.

    V Kike som kupoval rychlovarnu konvicu a po par dnoch proste zadymila a koniec. Samozrejme veci ako minimalne mnozstvo vody a podobne som dodrziaval (ale to je skor problem vyrobcu, nie predajcu). Tak som tam prisiel s tym, ze chcem naspat peniaze, pretoze z bezpecnostnych dovodov nechcem inu konvicu od tohto vyrobcu. Na moje prekvapenie som sa dozvedel, ze konvicu posielaju vyrobcovi na opravu ;-). Pockal som mesiac a par dni (samozrejme sa im medzitym stratila aj s prislusnymi papiermi) a vybral si peniaze.

    Toto ale nebolo nic v porovnani s tym, co som si vypocul. Napriklad jeden pan si zaplatil obyvaciu stenu a 5 tyzdnov cakal kym mu ju donesu (neviem ako to dopadlo) proste hroza. 

    Na druhu stranu musim pochvalit Datart - reklamacne oddelenie vybavi vsetko na pockanie,

     dokonca aj sporne veci (prestalo sa nam pacit, rozmysleli sme si, ...) 

    Pri nich mam pocit, ze si mozem kupit hocico, pretoze ak to aj uvidim na druhy den inde lacnejsie, 

    tak mi to jednoducho vezmu naspat a vratia peniaze

    jún 25, 2007
  • Obrázok používateľa saki
    nabytok a ine
    saki

    Co sa tyka reklamacii, a samotneho pocitu, ze ja som "zakaznik" a nie on "predajca", tak som najviac spokojny s IKEA-ov, zatial nam tam vsetko bez problemov vyriesili, napriklad aj nasu hlupost,ked sme kupili kratsie drziaky,tak vratili peniaze bez otalania sa,napriek tomu, ze som chcel vymenit kus za kus ... kvalita zabalenia nabytku/navody velmi dobra... aj ked hovoria moji znami zo zapadu, ze IKEA je dobra ak sa zariaduju studenti,tak v byte mame skoro vsetko IKEA a sme spokojni ...

    Kamarati kupovali kuch.linku zo sconta a najpr im dodali uplne rozne spodne diely skriniek, co riesili 30dnovou reklamaciou ?!?!? a potom este nieco spatne namontovali, takze kvalita servisu bola na sive vlasy ....

    jún 26, 2007
  • Obrázok používateľa pcmaster
    ikea
    pcmaster

    s ikea mam zatial fakt dobre skusenosti - vedia, ze verejne vnimanie a spokojnost zakaznikov su najdolezitejsie. uz som tam reklamoval 2 casti nabytku (nespravne kusy v baleni, nekompletne balenie) a vzdy bez najmensich problemov :-) mam pocit, ze mnoho velikanskych firiem (ikea, alza, czc, ...) sa uz konecne sprava tak, ako by mali. kika to zjavne zatial este nevie :(

    dokonca sa dali nahovorit a "predali" mi aj kusy dekoracie (svedske knihy :D), bez vacsich problemov - buchol tam typek cenovku, aku akurat mal nastavenu na "zlavy" (asi 15 kc) a mal som knihu :) ikea - moje oblubene knihkupectvo :)) 

    vazne, pridu mi celkom profesionalni a tu masovost zvladaju, podla mna.

    dec 05, 2011
  • Obrázok používateľa Martini
    radost inemu
    Martini

    mam kamosku, ktora robi v Ikea a tak si dovolim jej preposlat negativny nazor na Kiku a pozitivny na Ikea. Urcite jej to urobi radost. :-}

    Osobne som si uz davnejsie kupovala postel v Ikea a asi tak po pol roku sa tak rozvrzgala, ze to bolo hrozne. Nesmie to zniet zavadzajuco, zeby bol na tu postel vynalozeny taky "napor", ze mala narok sa rozvrzgat. Nebol a nemala. :-}

    Teraz mam vsetok nabytok na mieru robeny, lebo inac to do mojho noveho bytu ani neslo. Takze mam o starost menej, o reklamacie menej, no a samozrejme aj o zopar peniazkov menej. Ale stale je nieco za nieco.

     

    jún 27, 2007
  • Obrázok používateľa sestricka
    žehlička
    sestricka

    Ahojte.Ja mám tiž negatívnu skúsenost.Minuleho roku som si kúpila v Tescu žehličku.Bola v akcii,tak nekúp to.Asi o pol roka na to som ju musela dat reklamovat,lebo bol chybny kábel.Povedali mi,že nech zavolám o 14 dní,či je opravená:nebola. Tak som volala 31. den reklamacii.Este nebola.Tak som tam zašla osobne,nech mi vrátia peniaze,ved mali 30 dní na vybavenie reklamacie.

    nov 15, 2007
  • Obrázok používateľa deli7
    Sedacka z Kiky- nikdy viac
    deli7

    [ibimage==477324==Maly_obrazok_do_clanku==none==self==null][ibimage==477323==Maly_obrazok_do_clanku==none==self==null]Pridam do diskusie svoju skusenost. V Kike sice v Bratislave sme si kupili sedacku , ktoru sme vzhladom k castym cestam mimo domov a dalsim okolnostiam vyuzivali minimalne. Po 3 rokoch sa nosna cast preborila. Po rozobrati sme zistili, ze na nosnu cast je pouzita obycajna lisovana drevovl. doska, hruba len 1 cm, navyse v mieste prasknutia oslabena masivnymi skrutkami. Este spomeniem,ze tato rohova sedacka pred 4-5 osob stala 50 tisic slov. korun..Az ked sme si overili znacku na nete,zistili sme ,ze je to polsky vyrobok. Zaver: prehnane ceny maju vytvorit zrejme dojem kvality,ale opak. je pravdou. Do Kiky mna osobne uz nikto nedostane a pozor si budeme davat aj na krajinu povodu kupovaneho vyrobku. Pripajam obrazky

    dec 04, 2011
  • Obrázok používateľa JASNENKA
    pozitivna skusenost s Kika
    JASNENKA

    ja som v Kike kupovala sedacku, na ktorej som nasla v zadnej casti poskodenie (velkost asi 1cm, vyzeralo to ako nejaky pruzok lepidla), ktore sice nebolo viditelne, ale kedze to bolo poskodenie tak som to reklamovala. Po nejakom case dosiel nejaky chlapik, ktory sa to snazil nejako odstranit a kedze to neslo, tak vypisal nejaky list, dal ho mne aj do Kiky a ze sa mi ozvu. Po kratkom case ma pani z Kiky kontaktovala, ze teda podla popisu zavady sa to neda odstranit a ze mi teda sedacku vymenia. Kedze ta vada nebola viditelna, tak som sa spytala, ci mi nedaju radsej financnu kompenzaciu,  ona povedala ze ano a islo teda dole 25% zo sedacky, co som teda necakala. Peniaze som si mohla vyzdvihnut aj v hotovosti, nemuselo to byt iba za poukazky Kika. Takze ja mam s touto reklamaciou dobru skusenost a taktiez s pristupom ludi na oddeleni reklamacii.

    Este som tam kupovala lampu, kedy som bola ale upozornena, ze ich na sklade nemaju a budu musiet kontaktovat dodavatela. Styri mesiace po sebe som dostavala sms, ze k urcenemu terminu ta lampa nebola dodana, ale nakoniec dosla, tak  som sa tiez potesila:)

    To su moje skusenosti s Kikou:)

    dec 05, 2011
  • Obrázok používateľa Nox
    Barchen,
    Nox

    keby bolo viac takych, ako si Ty, tak by to urcite niekam viedlo. Zakaznici by sa mali ohradit, ked su ich prava poskodene...treba v tom vytrvat a ist prikladom aj inym :)

    A ktovie, mozno si uz x obchodnikov doviedla k zamysleniu sa nad sebou a ani o tom nevies :)

    dec 05, 2011
  • Obrázok používateľa deli7
    Sedacka z Kiky- doplnenie
    deli7

    Uz len pridam, ze fotky aj popis, ktory som tu uviedla sme poslali aj do Kiky, nejednalo sa o reklamaciu, bola som len zvedava ako a ci zareaguju. Nesklamali - ani sa neobtazovali odpisat..

    dec 20, 2011
  • Obrázok používateľa JASNENKA
    ja si myslim, ze je to vzdy aj o ludoch
    JASNENKA

    Urcite je to aj o tom, akych ochotnych ludi stretneme na oddeleni reklamacii. 

    Na druhej strane, ocakavat, ze predajca bude mat na sklade rozne druhy a farby madiel alebo inych doplnkov a hned ich zakaznikovi vymeni je trosku naivne. Kazdy nabytok, ktory obdrzia ma od vyrobcu prechadzat vystupnou kontrolou a ta ked nezisti, ze nieco nie je v poriadku tak sa to takto dostane k zakaznikovi.(Pochybujem, ze Kika pri  objednani robi este vstupnu kontrolu a este raz prekontroluje, skratka to uz iba preda, ako je to dovezene). Uz je potom na predajcovi, aby v pripade stupnujucich sa reklamacii rozviazal zmluvu s dodavatelom.

    Jasne ze  nas zakaznikov to pekne nas.... :) Ako mna postel, ktoru som objednavala cez internet, poskladala a dumala, preco sa tam nedaju uchytit matrace, ktore som kupila. Az potom po hladani na internete som zistila, ze tato postel je "specialna" a pasuju do nej iba "specialne" matrace, ktore sa musia objednat s postelou. Samozrejme ze to na stranke  nebolo uvedene a ani tieto matrace v ponuke nemali. Takze znovu rozobrat, zabalit, nastastie odomna nechceli aby som to posielala spat ale prisli si ju sami vyzdvihnut. Cim mi spolocnost predlzila spanie na sedacke Kika, pribeh ktorej som uz uviedla vyssie:) 

     

     

     

    dec 20, 2011
  • Obrázok používateľa _ella_
    Gauc Kika
    _ella_

    Moja osobna skusenost je nasledovna:

    kupovala som si gauc a kozene kreslo v Kike, zaplatila za tovar aj za odvoz, ale v dohodnuty den mi priviezli len gauc. Bola som rozcarovana, ziadala som o okamzite dodanie aj objednaneho kresla. Dostala som info (po obtelefonovani a komunikacii s viacerymi nekompetentnymi zamestnancami, kt. si ma presuvali ako horuci zemiak), ze mi ho teda dovezu v nahradnom termine, ale opat budem musiet platit za dalsi dovoz, s cim som zasadne nesuhlasila. Nakoniec mi asi po 2-3 tyzdnoch priviezli aj druhy kusok nabytku a odvoz mi nastastie neuctovali....

    Moje skusenosti su teda take nemastne -neslane... ale teda skor negativne( :/), i ked gauc sluzi (zatial) v pohode.

    ella

    dec 22, 2011
  • Obrázok používateľa matusdrabik
    do KIKY chodia len
    matusdrabik

    do KIKY chodia len KIKOVIA...kisucki kokoti :D

    dec 23, 2011
  • Obrázok používateľa miso
    A toto vies odkial? Ze ty tam
    miso

    A toto vies odkial? Ze ty tam tiez ... ;-)

    dec 23, 2011
  • Obrázok používateľa schrapnel
    v Kike som kupoval sedaciu
    schrapnel

    v Kike som kupoval sedaciu supravu (3+2+1). Chybali mi nozky, ktore sa srubuju zospodu.

    Dodali ine - zla dlzka (30 dni)

    Vymenili za ine - zly zavit. Este som to tej krave hovoril ze sa mi to zda iny rozmer, ci si je 100% ista. (30 dni)

    Potom za dalsich 30 dni mi dali zas so zlym rozmerom

     

    som sa nasral a vyrobil si vlastne.

    Kika - nikdy viac.

    dec 26, 2011