Posadnutý pliagou nazvanou iPhone

Tak som sa konečne dostal k napísaniu tohoto článku. Trvalo mi to prinajmenšom 4 týždne, než som si naplánoval, že sa tak dnes večer stane. Mimochodom som dnes v meste stretol aj Igora a mali sme debatu aj o tejto "pliage".

S iPhone mobilnym telefónom od spoločnosti som sa stretol prvý krát naživo niekedy na jar tohoto roku, keď mi ho jeden môj dobrý priateľ, mimochodom veľmi odborne vzdelaný a skusený v oblasti IT ukázal a porozprával mi o svojich skúsenostiach s týmto zariadením. Predstavil mi samozrejme prvú verziu, ktorá v Čechách oficiálne dostupná nebola a on si ju, ako nakoniec mnoho iných nadšencov, nechal doviesť priamo zo Spojených štátov.
V dobe, keď mi svoju "hračku" ukázal a pobavili sme sa o nej tak na osobnej ako aj na odbornej úrovni, bola už v plnom prúde iPhone mania a čakanie na 2 tzv. 3G verziu.

V tej dobe som ešte nebol pevne presvedčený, či sa nechám zlákať, ale po prepuknutí, teda po oficiálnom predstavení a následne začatí oficiálneho predaja, moje rozhodnutie zadovážiť si práve tento telefón nadobudlo konkrétne rysy a rozhodol som sa, že aj na základe možností ohľadne jeho plného, predovšetkým internetového, využitia vo forme datového programu, budem o kúpe seriózne uvažovať.

Týždne plynuli a ja som na internete čítal, počúval a pozeral prvé recenzie a hodnotenia. Nevedel som, kedy oficiálne iPhone dorazí do Česka, ale moje rozhodnutie kúpiť si ho nadobudlo konkrétnosť. Bol som trochu prekvapený /možno som nemal v tej dobe dostatok informácií/, keď prvýkrát oficálne informovali český operátori, že sa jeho predaj začne 22. augusta. Ale bolo to príjemné prekvapenie, pretože na internete boli rôzne teórie o tom, kedy by sa tak malo stať a niektoré hovorili až o predvianočnom predaji a to už bola aj na mňa dlhá doba.
Musím priznať, že publicitu si tento prístroj vyslúžil slušnú a dosť ma zarazilo ako vehementne sa predovšetkým odporcovia tohoto prístroja bili do pŕs, že oni nemajú potrebu si ho kupovať a že sú podstatne lepšie a lacnjšie alternatívy.

iPhone deň D sa blížil. 20. augusta som bol na pobočke TO2 na Flore požiadať o prevedenie môjho osobného telefónneho čísla na firmu a len tak mimochodom som sa slečny pýtal aj na možnosť rezervovania prístroja a podmienok. Slušne mi povedala, že všetky prístroje, ktoré boli pridelené ich pobočke boli už deň predtým zarezervované, ale ak chcem, tak zavola na pobočku na Vaclavskom námestí a zistí, či by sa tam ešte nejaká rezervácia nenašla. Slušne som jej poďakoval za ochotu, ale v skutočnosti som o rezerváciu a následnú kúpu nemal záujem skôr ako by došlo k prevedeniu čisla na firmu.

V piatok 22. augusta začal oficiálny predaj iPhone v Česku a ako všade na svete aj tu operátori pripravili pre "nadšencov" predaj už od polnoci - aby som bol presný urobili tak iba dvaja najväčší operátori TO2 a T-Mobile. V ten deň som mal cestu okolo Václavského námestia na jedno rokovanie a tak som si povedal, že vyrazím skôr a pôjdem sa opýtať, či už došlo k prevedeniu čísla na firmu a ako je to s dostupnosťou prístroja.

Na moje veľké prekvapenie sa žiadne obliehanie pobočkiek operátorov nekonalo. V pobočke bolo okolo 10.00 tak primerane čakajúcich ľudí, žiadne rady, žiadna tlačenica. Povedal by som, že veľmi štandardný deň.
Počkal som teda kým bolo jedno predajne miesto voľné /čakal som asi 10 minút/ a následne som s potešením zistil, že číslo už bolo prevedené a ja možem objednať nový tarif /už na firmu/ a dokonca si možem rovno bez rezervovania a nejakého zložitého objednávania odniesť iPhone mobilný telefón domov, pretože ich mali k dispozícii dosť snaď pre všetkých, teda aj tých, ktorí si ho dopredu nerezervovali.

Takže zrekapitulujem, že používam tento telefón od prvého dňa, čo je dostupný na českom trhu a teraz by som rád v krátkosti zhodnotil tu jeden a pol mesačnú skúsenosť s touto "pliagou".

Na začiatok by som chcel uviesť základné nešváry, ktoré mu "tábor" zarytých odporcov vyčíta:

1. nepodporuje posielanie MMS
2. integrovaný fotoaparát je iba 2 megapixelový
3. nemá rozšíriteľnú pamäť pomocou pamäťových kariet
4. možte inštalovať aplikácie iba prostredníctvom aplikácie iTunes
5. nemá uživateľské rozhranie v lokálnom jazyku /ani české ani slovenské/
6. nemáte možnosť vymeniť v ňom napájaciu batériu bez návštevy autorizovaného servisného partnera
7. nemáte možnosť kopírovať text v jednej aplikácii a nasledne ho vložiť v inej
...

Určite je tých obmedzení a nedokonalostí viac, ale teraz už presne neviem, ktoré to konkrétne sú. Ak by vás to zaujimalo určite o tom nájdete na internete množstvo článkov.

Chcel by som ale zhodnotiť svoju živú skúsenosť, to čo ma vedie k tomu, aby som vyslovil svoj vlastný uživateľský názor, že tento telefónny prístroj mi perfektne vyhovuje a vyhovuje v podstate všetkému, čo od tekého zariadenia očakávam.

Teraz spomeniem niekoľko dôvodov, prečo si ja myslím, že je to super telefón a prečo by som ho vrele doporučil každému:

1. chcel som, aby bol môj mobilný telefón schopný prehrávať hudobné súbory v čo najlepšej kvalite, ktorá sa z MP3 prehrávača dostať - iPhone to splňuje na jedničku, pretože doteraz som tak kvalitnú reprodukciu z iného MP3 prenosného zariadenia /či už telefónu, alebo klasického prehrávača/ nepočul a to mám skúsenosti už minimálne s dvadsiatkou telefónov a podobnou dvadsiatkou MP3 prehrávačou rôznych značiek aj rôznych kvalitatívnych tried.
2. čo sa týka prehrávania videa mám rovnaký názor ako v prípade prehrávania MP3
3. menu iPhone je až nepopísateľne intuitívne a prehľadné - v porovnaní s menu iných podobných telefónov, ktoré som mal možnosť používať, alebo len sa s nimi niekoľko minút, či dní "hrať" je to opäť na jedničku a to aj s hviezdičkou
4. e-mailový klient podporuje snáď všetky známe protokoly t.j. POP3, IMAP, MS Exchange a opať je ovládanie a práca s emailami v iPhone radosť a pohoda
5. existuje mnoho rôznych aplikácii, ktoré si možete jednoducho do iPhone mobilného telefónu doinštalovať a sú to tak aplikácie dodávajúce nejaké informácie z internetu ako aj čítačka elektronických kníh, poznámkový blog s možnosťou poznámok v písanej forme, vo forme hlasového záznamu, fotozáznamu, množstvo hier využívajúcich ďalšiu zvláštnosť iPhone telefónu a tou je tzv. accelerometer, čo je v podstate elektronické zariadenie, ktoré rozoznáva naklonenie telefónu do všetkých strán a je využité aj v internetovom prehliadači a to tak, že keď preklopíte iPhone na stranu, tak sa otočí aj orientácia obrazovky, takže možete prezerať stánky aj na širšiu stranu monitora nielen na kratšiu.
6. má zabudovaný GPS-A číp, ktorý Vám pomocou Google maps dokáže poskytnúť polohu a ukázať ju na mapovom podklade - zatiaľ neexistuje navigačná aplikácia a Google maps sa samozrejme načítavajú prostredníctvom internetového pripojenia, takže keď budete v zahraničí a nebudete mať datový roaming, ktorý je pekelne drahý, tak budete túto službu využívať iba v prípade bezplatného wi-fi pripojenia
7. iPhone má aj Wi-fi číp a teda možete prezerať internet a pracovať s poštou aj prostredníctvom wi-fi pripojenia - opäť rozšírenie oproti niektorým telefónom, ktoré síce majú možnosť 3G pripojenia, ale wi-fi im chýba
8. celkovo musím zhodnotiť ovládania ako veľmi pohodlné, prehľadné, detailné a graficky i uživateľsky dovedené do vynikajúcej úrovne.
9. čo sa týka fotografií, sú síce v dnes už nízkom rozlíšení, ale na momentky je to slušna úroveň a ak ja a predpokladám aj väčšina z vás pekné fotky na pamiatku, tak ich určite robíte prinajhoršom nejakých digitálnym kompaktom poprípade digitálnou zrkadlovkou a tak "iba" 2 MP fotoaparát u iPhone je absolútne postačujúci a fotky robí skutočne v dostačujúcej kvalite.

Myslim, že som tak v hutnosti napísal, čo všetko mi uľahčuje a spríjemňuje iPhone mobilný telefón a možem ho iba vrele doporučiť, tak na pracovné využitie /e-mail, internet/ ako aj na osobné a zábavné využitie - hry, accelerometer, užitočné aplikácie pre rôzne využitie.

Tento článok som napísal aj preto, aby ste sa aj vy, ktorí tiež používate iPhone, alebo aj tí, ktorí ste ho používali nejakú dobu a potom ste sa rozhodli prejsť na nejaký iný podobný dotykový prístroj, napísali do komentárov svoje skúsenosti, možno doporučili nejaké aplikácie aj hry, ktoré vás bavia, alebo vám prinášajú nejakú užitočnú funkcionalitu, ale uvítam aj negatívne komentáre, ktoré budú pojednávať o praktických nedostatkoch, ktoré vás odrádzajú od zákúpenia.

Na koniec by som mal poznamenať, že naplno sa dá tento telefón skutočne využiť iba s permanentným datovým programom a preto doporučujem, aby ste si tento datový program pri jeho kúpe aj zvolili - verte mi viem o čom hovorím.

M.

Zaraď článok do kategórie: 

Komentáre (46)

  • Obrázok používateľa ivig
    Re: Posadnutý pliagou nazvanou iPhone
    ivig

    Tak ja som rozmyslala a nadalej rozmyslam o jeho kupe....a dakujem o opis tvojich skusenosti....:)

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa lacika
    ajaja
    lacika


    dufam ze rozmyslate realne anormanle anenechate sa zviest tymto sialenstvom a imidzovou srandou..

    kupte si radsej poriadne PDA...

    :)

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa Bohdan
    iPhone
    Bohdan

    Ako nieje to zla vec ... hlavne pre tych co nemaju cas tyzdne skusat a testovat ale chcu mat hned plne funkcny telefon s jednoduchym ovladanim. Predsa len nie kazdy ma cas a chut stiahnut stovky programov a skusat ktory je lepsi alebo krajsi ...

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa lacika
    noo
    lacika


    tak ale tu nemas ani sancu porovnat..

    proste si odkazana na to co mas..a nemozes to zmenit....

    na webu su kopy open source soft. na ci uz mobile win. alebo symbian etc...

    tu si len statista..mam toto, a koniec..

    ziadna sloboda ! :)

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: noo
    maio

    je pekne, ze sa k tomu dokazes hned obratom negativne vyjadrit, ale mozno by nezaskodilo keby si si hodil do googlu veci ako Cydia a Installer.app :)

    okt 10, 2008
  • anon
    Kto chce pekný a funkčný
    jardo (bez overenia)

    Kto chce pekný a funkčný telefón, nech si kúpi HTC s Windows Mobile a dokonalým prepojením na služby Windows Live (cena je vyššia, je to novinka a nedotovaná). iPhone je len ďalšia imidžová hračka, módny doplnok. Už len kvôli tomu, že ho má "každý" by som ho nechcel. Každý ale samozrejme podľa svojej chuti :)

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa morgan
    Re: Kto chce pekný a funkčný
    morgan

    suhlasim, az na ten windows mobile. osobne v poslednej dobe davam prednost symbianu od nokie. uz sa tesim na Nokiu 5800 XpressMusic.

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa miso
    symbian
    miso

    Nokia ale so Symbianom do buducnosti velmi nepocita (po tom ako kupili firmu Trolltech). Zalezi, ci Ta to zaujima ;-)

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa hvge
    Re: symbian
    hvge

    Myslim ze Nokia symbian tak skoro nezahodi, kedze do neho velmi vela investovali a len pred nedavnom v nom ziskali majoritny podiel a zalozili open source symbian foundation.

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa miso
    symbian
    miso

    Hadat sa nebudem. Urcite aj zotrvacnost trhu ma na to vplyv. V kazdom pripade sa uz obzeraju aj inymi smermi

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa morgan
    Re: symbian
    morgan

    Qt Extended je len premenovana Qtopia, ktoru dlhe roky vyvijal Trolltech. (pouzivam ju na Openmoku). Podla poslednych informacii, Nokia nechce a neplanuje ukoncit vyvoj svojej platformy S60 (ako povedal hvge, symbian bude opensource) a v buducnosti chce do nej zahrnut Qt-cko (to iste sa tyka aj Maema).

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa miso
    dik za info
    miso

    Ja som pisal, ze sa nehadam ;-) a dobre som spravil. V tomto pripade som dokonca rad, ze som sa mylil. Dik za vysvetlenie

    okt 09, 2008
  • anon
    Re: dik za info
    jardo (bez overenia)

    -

    jan 18, 2012
  • Obrázok používateľa Merope
    Re: Kto chce pekný a funkčný
    Merope

    iPhone rozhodne nie je imidžová hračka, či módny doplnok...Je úplne jedno koľko ľudí ho má.. Keby si človek mal obstarávať veci podľa toho koľko ľudí to má.......
    No a podľa mojej chuti si ho v najbližších dňoch ,,osvojím" *JOKINGLY*

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa miso
    "osvojim"
    miso

    Hehe, to znie akoby sa tym nemal zmenit pocet pouzivatelov ;-), ale zrejme to myslis "tak normalne"

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa Merope
    Re: "osvojim"
    Merope

    Presne ,,tak normálne" som to myslela ::)

    okt 10, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: Kto chce pekný a funkčný
    maio

    Len tak v rychlosti, HTC ma aj par negativnych stranok:
    1. drahy (oproti iPhonu)
    2. velky
    3. mala vydrz baterky
    4. Windows Mobile (pomale, nulove updaty pre OS, nevyriesene updatovanie naistalovanych aplikacii)
    5. 512MB (HTC) vs 16Gb (iPhone) ...
    6. nema standardneho jacka na sluchatka
    7. Internet Explorer je parodia na browser

    okt 10, 2008
  • anon
    ad 7. browsovat mobilom?
    romicko (bez overenia)

    chcel by som mat tolko casu.

    okt 10, 2008
  • anon
    Re: Re: Kto chce pekný a funkčný
    jardo (bez overenia)

    Z časti máš pravdu, ale ani zďaleka s tebou vo všetkom nesúhlasím.

    1) drahý oproti iPhonu ? Nepovedal by som. Podľa toho ktorý model od HTC a pozeraj sa aj na cenu nedotovaného iPhone. Ceny sú porovnateľné si myslím.
    2) hahaha
    3) nemám skúsenosť, neviem posúdiť. Hlavne si ju v HTC môžeš aj sám vymeniť.
    4) Windows Mobile, pomalé ? no neviem. S updatmi systému máš pravdu. Updatovanie nainštalovaných aplikácií nemá s Windows Mobile moc spoločné
    5) ukáž mi memory card slot na iPhone ...
    6) beriem, dá sa riešit adaptérom. Je to štandartné správanie výrobcov, napríklad SonyEricssonu i Samsungu.
    7) Kto ti ho káže používať IE ? Skús Operu mini (zdarma); Web Viewer (zdarma); Iris Browser - postavený na webkite ako Safari (opäť zdarma) - asi najlepší browser pre WM; Počkaj, keď bude DeepFish oficiálny, to bude paráda; Minimo od Mozilly s jadrom Gecko (zdarma); jB5; ...

    Máš nejaké zariadenie s Windows Mobile? S akou verziou máš skúsenosti ? Lebo sú ľudia, ktorí píšu o tom čo ani nemajú a sú ľudia, ktorí píšu o Windows Mobile a pritom poznajú len verziu starú niekoľko rokov (WM 2003 (SE)). Toľko moje skromné názory, ja ich nikomu nenútim, ale som veľmi rád, že si o tom môžem pokecať :)

    okt 10, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: Re: Re: Kto chce pekný a funkčný
    maio

    1. cenu som riesil v tom dalsom prispevku
    2. jediny velkostou porovnatelny je HTC Touch HD
    3. bohuzial som v zivote s baterkou neoperoval (okrem zmeny simky) takze vymenu neocenim :) hlavne, ze vydrzi dlho na jedno nabitie a nemusim ju riesit.
    4. Ano pomale, alebo ti to pride uplne OK? Napr. http://www.youtube.com/watch?v=fGjw6bmOgwc ... clovek si moze urobit nazor sam. Taky HTC Touch Cruise je este x krat pomalejsi (6.1 to trochu zlepsuje, ale aj tak nic moc viz. to video). Ver, ze na updatovanie aplikacii by si si hodne rychlo zvykol a nedal na to dopustit :) (robia to vsetky lepsie OS, ktore pouzivam)

    5. memory card? aktualny iPhone ma 16Gb co do HTC ani nedas a dalsi iPhone bude mat 32Gb... tento argument som v recenziach na webe fakt nepochopil.
    7. Ano Opera je super - vdaka bohu :)

    Zariadeni s Windows Mobile som mal okolo seba uz dost - od ipaqov az po HTCcka, ktore maju vsetci kolegovia v praci (takze som im ich mohol pred kupenim noveho telefonu poriadne otestovat na x obedoch :).

    Rad pokecam aj ja - nie je vsetko idealne a ako som uz pisal ani iPhone neni pre kazdeho.

    okt 11, 2008
  • anon
    aj ja ho chcem :)
    igorik (bez overenia)

    vazne uvazujem nad tym ze si ho kupim, Palo ma uz nalomil a Mishcu vcera este viac :)

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa miso
    Re: Posadnutý pliagou nazvanou iPhone
    miso

    Google mapy sa daju pozerat aj offline. Ja sa chystam na Androida, chcem sa v tom aj trosku vrtat ;-) (ale v rozumnej miere)

    okt 09, 2008
  • Obrázok používateľa jasooon
    Re: Posadnutý pliagou nazvanou iPhone
    jasooon

    Viete preco vlastne sa Apple rozhodol predavat iPhone uz aj v takych dierach ako je Rumunsku , Botswana, Nikaragua, Salvador, Guatemala.... Ide o to, ze ich mali v Amerike na skladoch miliony a nikto to nekupoval. Po case aj Amikom doslo
    ze to je odrb jak svina.
    Tak co spravili? Rozhodli sa, ze s nim pridu aj do inych krajin ako zap. Europa , Amerika... A este samozrejme s takym humbukom, ze najlepsi telefon aky v historii ludstva bol, je a bude... Jeho ozajstna hodnota je tak mozno do 5000... uz aj s marzaou pre kazdeho. A nie 12.000 ? To teda ani nahodou. Je to podobne predrazene ako tie nove "villa apartmany" v Prahe za 4 ci 5 mega, ktore uz tiez pomaly nik nekupuje.
    Dalsou vecou je , ze ak si ho clovek kupi na pausal, tak polovica pausalu ide pre Apple. Takze iPhonom zarobi svoje peniazky tak ci onak. Pri tej druhej variante na tom trhne aj mob. operator. Ved 2000 korun kazdy mesiac + navyse co prevola/preesemeskuje zakaznik. No v T-mobile sa tam musia valat od smiechu na zemi. Ludska hlupost nema hranic. V Amerike takych sraciek maju miliony uz dobrych 20 rokov. A ludia to kupuju jak šaľení... Staci dobra reklama a predas aj take pasiky ako Kosmodisk. Proste vsetko. Ludia su taki lenivi rozmyslat , ze su ochotni dat velke prachy aj za veci, ktore nic nerobia a aj keby robili, aj tak ich k zivotu nepotrebuju.
    No nic, asi idem vymysliet nejaku novu hracku na ktorej zbohatnem.
    Uz viem ako sa bude volat.
    Jujfoun.

    okt 10, 2008
  • Obrázok používateľa miso
    dilbert
    miso

    Prave mam rozcitanu knizku od autora dilberta. Neviem preco ma napadol vyrok "Don't improve product - find dumber customer", hehe ;-)

    okt 10, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: Re: Posadnutý pliagou nazvanou iPhone
    maio

    Uctihodne mnozstvo textu si vyprodukoval a nikde ziadne cislo ani odkaz :)
    Podobny ludia pisali rovnake veci aj o iPod-e (ze sa prestava predavat a ze to
    je draha blbost, ktora rychlo skonci) a vyraba sa ho stale viac a viac a dalsie
    mp3 prehravace kopiruju jeho funkcie. To same sa deje aj s iPhonom - staci sa pozriet na posledne HTCcka...takze si asi kazdy urobi nazor sam aj bez nejakych prazdnych slov... :) (z toho, ze vznikol na iPhone nakoniec profitujeme vsetci co je super)

    cena:
    iPhone 16Gb - 12000Kc
    HTC Touch Pro - 15000Kc + 3000Kc za 2x 8Gb kartu = 18kKc

    PS: to, ze si iPhone kupi clovek, ktory nedokaze vyuzit jeho moznosti neni
    chyba telefonu a ano potom je tych 12000Kc samozrejme vela. Osobne ho beznym uzivatelom nedoporucujem (urcite nie v CR - podpora zo strany Applu je nulova)

    okt 10, 2008
  • anon
    wtf?!
    romicko (bez overenia)

    tolko bubakov za mobilny telefon? omg! ludia, vy musite mat penazi jak ceciny.
    ak si dobre spominam, moj prvy, a jediny, mobilny telefon, ktory som si kupil bola dajaka nokia v akcii za 2000 Sk, aj to mi kamos musel prispiet polovicou, bo take nekrestanske penaze za taku cacku macku, by som nikdy nevyhodil.
    v dnesnej dobe, ked zamestnavatelia rozdavaju sluzobne telefony snad uz aj upratovackam, kto, okrem cistych zfanatizovanych fajnsmekrov, si kupi sukromny mobil? to tie peniaze radsej prechlastat!

    okt 10, 2008
  • anon
    Re: Re: Re: Posadnutý pliagou nazvanou iPhone
    jardo (bez overenia)

    Šéfko neviem kde si nabral tie ceny kariet ...

    Kingston Micro Secure Digital (SDHC) 8GB (+2 adaptery + čtečka) - 652 Kč (Czech Computer). Cena ku dňu 10.10.2008. Máš k tomu čítačku, dva adaptéry a samotnú microSDHC kartu 8 GB.

    okt 10, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: Re: Re: Re: Posadnutý pliagou nazvanou iPhone
    maio

    Pardon, kamarat kupoval pred nejakym tym mesiacom do HTCcka :)
    takze 12kKc vs 16kKc + musis menit kartu (za chvilku sa budu nastastie vyrabat 16Gb)

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa mishcu
    No kto by to bol povedal
    mishcu

    Momentalne by som chcel reagovat predovsetkym na jednu tvoju poznamku a to o tych dierach. Podla toho, co pises predpokladam, ze si nevytiahol paty z Popradu a bol si akurat tak zopar krat s kamosmi na futbal v Kosiciach.
    Moja manzelka pochadza z Rumunska a keby si tam aspon raz bol urcite by si zvazoval, co pises a to sa rovnako tyka ostatnych krajin, ktore si menoval.
    Skus obcas citat, co pises a predtym, nez kliknes na "Poslat komentar" trochu slus preformulovat co si napisal.

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa jasooon
    Re: No kto by to bol povedal
    jasooon

    Beries to moc osobne. Chcel som tym povedat , ze pred dvomi rokmi Apple ani nevedel, kde tie krajiny existuju a dnes uz tam chce predavat telefony. Klasika.
    Lieky a jedlo do krajin tretieho sveta nevieme poslat, ale Coca Colu a iPhone uplne v pohode...
    A v Kosiciach na fotbale som este nebol. Stoji to za to? (o:

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa mishcu
    No...
    mishcu

    ... a cudujes sa? Co sa Apple tyka, tak napriklad na Slovensku sa vyrobky znacky Apple predavaju co si ja pamatam, tak od "neznej", takze nemyslim, ze Apple teraz zistil, ze existuju aj nejake dalsie krajiny. Skor chcel otestovat svoje moznosti a nehrnul sa strmhlavo do vyroby milionov kusov niecoho, coho predaj nebol velmi isty /tym teraz myslim prvy iPhone/. Po jeho uspechu /neoficialnom vyvazani z USA do celeho sveta/ pravdepodobne zhodnotili manazeri Apple, ze ten ich pristroj sa celkom dobre predava a mohol by mat uspech aj inde, tak ho tam aj priniesli.
    Myslim, ze si sa len pomocou nejakych nacitanych informacii pridal k skupine, ktorej sa iPhone nepaci, je pre nich drahy, nepouzitelny je to proste blbost, ale vacsina tychto ludi si podla mna ten "nepouzitelny" iPhone nemala moznost nikdy vyskusat a dokonca by som tvrdil, ze ho ani nevideli nazivo, pretoze by to znamenalo v ich presvedceni nieco ako "zradit svoje idealy" nenavisti k tomu "hriesnemu" comusi.

    M.

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa JaZzna
    Re: No...
    JaZzna

    Michal ma pravdu, z Ameriky sa vyviezli neskutocne kvatna iPhonu, co samozrejme nakoplo dalsi marketing a sme dnes pri iPhone 3G co bude dalej pokracovat...
    Suhlasim ale so smutnou poznamkou o vyvazani jedla do krajin, kde je potrebnejsie nez telefony... :-S

    Neskutocne ma dokazu ludia nastvat svojou tvrdohlavou zadubenostou a predsudkami ktore precitali niekde z "doveryhodnych zdrojov"
    Kym si nieco nevyskusam, nemam pravo hodnotit to, vsetko ma svoje plus a minus, a cim viac minusov pocujem, tym viac sa chcem presvedcit o tom, preco niekto stoji za plusom.

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa kavron
    tehla vs. iPhone
    kavron

    Takto to vyzerá keď sa stretnú dva ťažkotonážne stroje:
    [img_assist|nid=22736|title=|desc=|link=popup|align=left|width=275|height=230]

    okt 10, 2008
  • Obrázok používateľa Peter Tomčiak
    kedysi...
    Peter Tomčiak

    som iPOD chcel, teraz už nie...

    aj tento článok ma utvrdil v tom, že je to prachobyčajná blbosť :)

    - v metre a električkách čítam knihy, vychutnávam maličké voľná a teším sa na slnko.

    - internet neujde, ten počkááá, pretože ten je závislý od ľudí a nie ľudia od neho.

    Peter

    okt 10, 2008
  • Obrázok používateľa mishcu
    No necakal som az take extremne reakcie
    mishcu

    Predpokladal som, ze sa debata zvrhne na to co je lepsie, ci Symbian, alebo WM alebo Android a podobne debaty.
    Ja som vsak mal trochu iny zamer a sice napisat svoju realnu skusenost s tymto mobilnym zariadenim /pisem zariadenim, pretoze to uz nie je iba telefon/. Mne sa tiez nepacila ta hysteria okolo, ale bral som ju ako marketing a ten robia aj ine spolocnosti, ktorych vyrobky si kupujeme a nevadia nam az tolko.
    No viac ma ale zaskocili poznamky typu: "prahobycajna blbost" a "kupte si radsej poriadne PDA".
    Co sa tyka "prahobycajnej blbosti", tak predpokladam, ze ti, co citaku v metre knizky, obcas, ako som si vsimol, pocuvaju popritom aj hudbu a nevidim najmensi problem s pocuvanim z iPodu, alebo iPhone.
    A co to je poriadne PDA? Co od poriadneho PDA ocakavate? 10 Mpix fotoaparat? Moznost nainstalovat tisice aplikacii zdarma, ktore ani nepouzijete?
    Ja radsej zvolim zariadenie, ktore zvladne aspon tie zakladne pozidavky /moje su prehravanie hudby - rad ju totiz pocuvam, prijmanie a odosielanie elektronickej posty - usetri mi to dast casu, klasicke funkcie mobilneho telefonu - MMS neposielam a kedze ma iPhone postovy aj IM klient s moznostou odosielania toho, co ste prave odfotili, tak to ani nie je nutne, zorganizovat si cas pomocou elektronickeho kalendara - ten v iPhone je zatial najlepsi aky som v ci uz Symbianovych, alebo WM zariadenia mal moznost pouzivat, mat moznost pozriet sa na internet - nie preto, aby som zabijal cas, ale najst prakticke informacie ako adresu uradu, najblizsiu pobocku mojej banky, zistit, kdeze je to ten podnik, v ktorom mam stretnutie a podobne malickosti, pouzit vstavany mapovy program, aby som sa zorientoval, ci uz v meste, alebo aj v terene pri vyletoch do prirody a obcas aj nejaku tu hru, ked potrebujem vypnut a nemam prave chut citat knizku, alebo len tak pozerat do neba.
    Netvrdim, ze iPhone je idealny pre vsetkych a vsetci budu so vsetkym spokojny, ale mne vyhovuje najviac so vsetkych podobnych zariadeni a musim povedat, ze je to aj dotykovym displejom, pretoze je to pre mna prirodzenejsie ovladanie ako cez tlacitka menu - to je naopak zdlhavejsie a menej pohodlne - v tomto bola originalita a revolucionarita iPhone, ze vlastne pracujete dost podobne ako s pocitacom, len nepouzivate fyzicku mys, ale svoj prst, a niekedy aj prstov viac.

    Chcel by som vsetkym podakovat za prispevky, ktore sem napisali a ze sa o tuto oblast zaujimaju. Je radost vidiet a citat, ze vase clanky niekto cita.

    Chcel by som vyzvat aj vahajucich, aby sa nenechali pred kupou iPhone mobilneho zariadenia odradit tymi poznamkami typu "Nikdy by som si ho nekupil, pretoze ho maju vsetci", "pretoze je to iba modna hracka", "je to prachobycajna blbost", ale musim upozornit, ze za tie peniaze, ktore stoji, ak si ho ovsem nekupite ako ja s tarifom a zavazkom, je nutne si ho vyskusat a skutocne poriadne, pretoze je to trochu ine zariadenia ako doterajsie podobne zariadenia a nemusia vam vyhovovat take "obmedzenia" ako je iTunes, moznost instalovat iba oficialne aplikacie, ak ovsem nie ste technicky maniak a neodblokujete si ho pomocou JailBreak postupov a taktiez praca s dotykovymi mobilnymi telefonmi a multifunkcnymi zariadeniami je ina na aku som bol aj ja zvyknuty z mobilnych telefonov s tlacidlami.

    M.

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa JaZzna
    :-)
    JaZzna

    cakala som ze s tym niekto pride :) a je to tu :)
    len tolko k debate, ze nie je pravda vsetko co sa docitate aj na tak "doveryhodnych" zdrojoch ako noviny, webstranky a internetove fora :D ved pozname to...
    rada by som sa zastala Applu- nie je pravda ze dostava polovicu z pausalu, marze su minimalne ryzuju na nich akurat operatori, i ked je pravda ze licencia na predaj iPhonu je velmi exluzivna a bojovat sa o nu musi tvrdo..
    Tiez si myslim ze Americania su blazni ohladom kupovania hitov, noviniek a modnych trendov a vsetci vieme ze kde vznikaju "bestsellery" :D ale tak to mame aj v Japonsku napriklad :D Aj v Bratislave, kde kazdy vyssi manazer bezi po iPhone akonahle sa objavi datum uvedenia.
    Poskytujem vyse roka uzivatelsky a technicky support applovskych pristrojov pre Prahu a nebudem sa slepo hadat co je lepsie, je to kazdeho osobna vec :P
    Kazdy vieme na co si tu-ktoru vec kupujeme, no nie? :)
    Na iPode som precitala asi 200 knih, preslo cez neho vyse 100GB muziky ktora mi slnecny den este viac presvetlila a iPhone ma tesi lebo mi vyhovuje na veci ktore potrebujem a su pre mna dolezite..
    Ano, mam aj pocitace Macy, ale to preto (teraz si rypnem,ano ano uz vidim co sa mi zosype na hlavu) lebo udrzba Macu je asi o 9/10 jednoduchsia a casovo vyhodnejsia :D
    Co sa tyka tych rozvojovych krajin- Apple sa celkovo rozsiruje a je to zdrave voci konkurencii a ludia na to len a len dobre reaguju. Tym padom aj klesaju ceny, co je zase len dobre pre uzivatela a snad to niekedy zmetie tie klebety ze Apple je zbytocne drahy :-) (medzi nami, CR a SR patria u Applu tiez medzi rozvojove krajiny :D)
    Milujem Apple, zabite ma windowsaci a tvrdohlavci ale mam ich rada natolko ze pre nich pracujem :)
    Zakladne pravidlo : kto nechce, nemusi. Ja viem, preco chcem ja :-)

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa jasooon
    Zabudnem teraz na vsetkych
    jasooon

    Zabudnem teraz na vsetkych milion chyb, neprijemnosti, nedotiahnutych veci, ktore ma iPhone.

    Mam iPod, ale neskutocne neznasam tu filozofiu, ze si mozem na neho davat pesnicky iba cez iTunes. A este vyhradne z jedneho kompu. Ked si chcem pridat z ineho , tak musim iPod zosynchronizovat s novym PC, co znamena, ze si vsetky predosle pesnicky vymazem bez moznosti si ich zalohovat. Nadhera.

    Rad pocuvam Radio Francaise Internationale alebo BBC, ale kedze iPod taku zakladnu vec , co ma dnes kazdy mobil - radio nema, musim si kupit iPod Radio Remote za 1500 Kc. Si Apple mysli, ze som padnuty na hlavu?

    Dajme tomu, ze si chcem kupit najlacnejsi MacBook Pro. Cena? 47.000 Kc.
    Za to mozem mat 6 noteboookov a nie jeden. Alebo teda za 47 litrov urcite kupim 2 rovnako dobre notasy ako MacBook Pro a este sa mi aj zvysi na vylet do Pariza. Alebo ked si ho predsa len kupim, tak po 2 rokoch jeho hodnota bude menej ako 10 tisic, cize si mozem uz teraz setrit na novy za 50 tisic....

    Najlacnejsi Mac Pro? 66.200 Kc. Zasa velmi nizka cena. A ako bonus ma moze Mac Pro zabit alebo vazne poskodit zdravie. Par ludom sa to uz stalo.

    http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=2319

    Celkovo firma Apple vyraba svoje produkty z velmi nebezpecnych latok, zivotne prostredie maju v pazi...

    http://www.greenpeace.org/apple/itox.html

    Bud rada, ze pracujes pre Apple v Prahe. Keby si pre nich pracovala v Cine, velmi rychlo by si tu spolocnost znenavidela. Robia z ludi otrokov, kaslu na bezpecnost, pracovne podmienky... Hlavne, ze vyroba je lacna a mozu to potom predat za ovela vacsie prachy na Zapade...

    http://arstechnica.com/news.ars/post/20060612-7039.html

    Ktora vec, ktoru som napisal nie je pravda?

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: Zabudnem teraz na vsetkych
    maio

    letmy pohlad do iTunes - File -> Library -> Back Up to Disc ...

    to co pises ohladne toho radia je presne ten problem ludi, ktori si kupia nieco co nesplna ich poziadavky a potom maju blbe kecy - rozhodnutie ci to je problem v tom cloveku alebo v pristroji necham na citatelovi :)

    k tym tovarnam - neni to skor problem ciny?

    a greenpeace....diskusia k tomu by bola uz dost offtopic

    okt 11, 2008
  • Obrázok používateľa JaZzna
    Re: Re: Zabudnem teraz na vsetkych
    JaZzna

    hej a ked sme u tych zaloh :D
    nemal by mat kazdy uzivatel zalohovane svoje data? cize ked uz raz nejaku muziku MAM tak ju proste MAM niekde? ci uz na CDs alebo na disku?
    to sa fakt nikdy nikomu nepodarilo vyliat na pocitac vodu alebo proste zdochol disk?
    osobne som sa na tom poucila ked mi odislo na nohach (ale bohuzial cudzich) 60GB uzasnej muziky ktoru som zbierala vyse dvoch rokov...

    okt 12, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: Re: Re: Zabudnem teraz na vsetkych
    maio

    brmbrmbrm. no ja som MAL, ale uz NEMAM - 350Gb disk urobil jedneho dna cvak cvak a muzika, x stoviek trailerov a dalsich veci sa odporucalo :) takze uz zalohujem :D

    okt 12, 2008
  • Obrázok používateľa JaZzna
    no mne to pripomina tu
    JaZzna

    :(
    no mne to pripomina tu strasnu zivotnu mizeriu ze robit zalohy a potom zalohu zalohy a zalohu zalohy prvej zalohy :D
    to mas ako s cestujicimi, revizormi a revizormi revizorov a sme doma :D
    veru nic neni vecne :D ale je blbina mat to len raz...su veci ktore nenahradime

    (neni tu nejaky pekny muz na zalohu? :D )

    okt 12, 2008
  • Obrázok používateľa maio
    Re: no mne to pripomina tu
    maio

    nastastie som mal aspon fotky niekde inde, takze som sa nesamovrazdil .)

    (myslis nejakeho fotbalistu, zaloznika? .D)

    okt 12, 2008
  • Obrázok používateľa JaZzna
    Re: Zabudnem teraz na vsetkych
    JaZzna

    ok, tak ked uz diskutujeme, tak podme na to:

    * iTunes je vynikajuci sw, ktory ma dobru filozofiu. Tzn., ze nemusim mat po compe milion priecinkov po zanroch, skladateloch, interpretoch a albumoch- mam to vsetko v jednom, pricom si vytvorim playlist podla chuti a nemusim kopirovat vsetko viacnasobne. Ak sa raz naucis dobre pracovat s iTunes, oblubis si ho, pretoze na skladovanie muziky je toto idealna kniznica.
    *Mytus, ze iPod sa da synchronizovat iba s jedinym pocitacom, je jeden z najbeznejsich. V hlavnom menu iTunes je polozka Options kde "manually manage music and videos" znamena ze iPodu sefujes ty, cize si lubovolne pridavas co chces, kde chces a u koho chces. Jediny iPod u ktoreho tato funkcia je zbytocna, je iPod shuffle, o ktorom sa ale bavit nemusime, alebo ked sa chceme hadat, mozeme. Na zatial to odlozime :-)
    *Sama sa tomu divim, ale je velmi male percento ludi ktory na svojom osobnom prehravaci postradaju radio. Pridanie radia do iPodu stoji dalsie $ o ktore radsej Apple zlavni iPod, cim sa stane pristupnejsim. iPod Radio Remote sa predava aj so sluchatkami a je to vlastne aj dialkove ovladanie, cize cena za neho je povedzme primerana. Kto chce, kupi, kto nie, nekupi a ver tomu ze ho vela ludi naozaj nepotrebuje. Ale nech to neznie ako zaslepena obhajoba, povedzme ze radio by iPod mohol mat. O kolko by stupla predajnost kvoli funkcii radia?
    *Nie je pravda ze najlacnejsi MacBook Pro je za 47.000, pretoze v momentalnej dobe ceny klesaju a Pro dostanes od 39.990 :) Za celkom slusnu konfiguraciu vratane kompletneho OS, dvojrocnej zaruky a dalsich inych veci o ktorych sa mozme bavit do rana. Najdolezitejsia vec je ale to, ze Macy nikdy neklesaju rapidne na cene. Cize s Tebou tvrdo nesuhlasim ze MacBook Pro za dva roky nepredas ani za 10.000. Este dnes stoja starsie modely Powerbookov pekne prachy, a FUNGUJU co o 5rocnom PCcku casto povedat nejde. Nebudem Ti tu pastovat stranky bazarov a obchodov s pouzitymi macmi, ale vec sa ma tak, ze Mac predas aj po rokoch za velmi slusne peniaze a vacsinou FUNKCNY :P
    *Neviem cim to je, ale ja poznam predajne Mac Pro uz od 57.000...ale pri tomto je velmi tazke sa dohadovat pretoze toto su stroje profesionalne, nie uzivatelske, na ktorych funguju studia filmove, graicke, hudobne... proste clovek si domov ako stolny pocitac nekupi Mac Pro ale iMac a tie prichadzaju vo vynikajucej konfiguracii uz od 27.000,-.... nie je tak?
    Mac Pro ma otravi? Samozrejme, zase dalsia pecka na internete. Dobre vieme ze technika ktora nas obklopuje od hriankovaca az po mobilny telefon alebo lampa na stoliku od ktorej mas 30 hlavu ked spis pochadza z CINY. Je zbytocne riesit kto ma vacsie svinstvo v Cine, Tvoje PC ktore lezi na stole a travis pri nom hodiny, nie je o nic lepsie.
    *Praca v Cine HOCIKDE a pre HOCIKOHO nie je lahka. Obzri sa okolo a porozmyslaj kolko veci ktore vlastnis maju naozaj koser povod za ktory rucis.

    Nechcem sa s Tebou hadat, so vsetkou uctou si ale myslim ze zahadzujes veci pred tym nez sa s nimi zoznamis a "fakty" zbieras na miestach kde je skoda hodit okom.

    okt 12, 2008
  • Obrázok používateľa jasooon
    Re: Re: Zabudnem teraz na vsetkych
    jasooon

    - iTunes - nepride mi, ze je ovela lepsi ako Total Commander. V Total Commanderi mam pekne hudbu rozdelenu v adresaroch. Kazdy adresar znamena jeden celok, bud album alebo vyber a je to v pohode jasne, prehladne.
    Keby som ale chcel tie funkcie ako ma iTunes, podobnych softverov existuju stovky, ktore su mozno este kvalitnejsie. Ale samozrejme firma Apple mi nedovoluje ich pouzit...

    - Radio. No jasne, ze Apple ide iba o prachy. Spokojnost zakaznikov? Naco. O kolko by stupla predajnost? Tazko povedat. mozno o 1%, mozno o 10%... Ale v kazdom pripade by to zmazalo z Apple jednu velku skvrnu a renome dokaze niekedy zazraky. ( Vezmi si priklad Google, nepotrebovalo ziadnu reklamu a predsa sa z neho stala jedna z najavacsich IT firiem na svete )
    A teda v konecnom dosledku, mozno by Apple mala celkovo zisky o 30% vyssie...
    Idu sami proti sebe. Podobne ako Orange na Slovensku na Prima karte a jeho 15 korun za minutu do cudzej siete, co znamena, ze do cudzej siete skoro nik nevola a ked ano, tak mozno 20 sekund...

    - Ked sa zacneme bavit o OS, tak to je dalsi sposob ako odrbat ludi a vytrieskat z nich co najviac prachov. Apple chce aby som mu kazdeho jeden a pol roka daval navyse zhruba 3.500 Kc za novy OS. Ani by ma neprekvapilo, keby novy OS zacali vydavat kazdeho pol roka...

    - Preco by mali ostatne pocitace nefungovat po 5 rokoch oproti tym od Apple? Napriklad Dell, Toshiba, Sony, IBM su v pohode znacky. A aj keby nie, radsej si kupim kazde 2 roky novy notas za 12.000 Kc a potom ho este za par tisiciek predam... Ide o to , ze pocitace sa za 2 roky brutalne zrychlia, kapacity zvacsia, funkcie pridaju, nove materialy pouziju.... Cize mam vzdy komp s najnovsimi ficurami...

    - Tie ceny za Mac Pro a MacBook Pro som nasiel na oficialnej stranke Apple.cz
    Ale asi je pravda, ze Apple Cesko povazuje za zaostalu krajinu a teda ani nema svoje oficialne zastupenie v krajine, len udelil licenciu ani sam nevie komu...

    - To je jedno, ze Mac Pro je urceny pre profesionalne filmove a neviem ake studia.
    Dajme tomu , ze ho naozaj potrebujem alebo ze som profesionalne studio. Ide o to, ze rovnako kvalitnu vec si mozem kupit za polovicnu cenu , akurat na nej bude ina nalepka ako jablko....

    - Stroj od Apple predam aj po 2 rokoch za slusne prachy? Dajme tomu, ze ano. V kazdom pripade urcite bude moja strata aspon dvojnasobna v porovnani so stratou aku by som mal, keby som si kupil pocitac od ineho vyrobcu a predaval ho po 2 rokoch...

    - Neveris spravam z internetu? A veris, ze existuje Severny pol, aj ked si na nom v zivote nebola? Si myslis, ze Greenpeace alebo EU alebo neviem kto , ked zaluje Apple , Microsoft, Google a pozaduje po nich zaplatit milionove pokuty, ze si to ta organizacia vycucala z prsta a Microsoft je v tom nevinne? Rozmyslas?

    - Jasne, kazda elektronika vyzaruje nieco, skodi zivotnemu prostrediu atd... Ide o to, ze kolko ... A to moze byt sakra rozdiel. Uz v zakladnej skole ucia, ze ak clovek dycha alebo konzumuje urcitu nebezpecnu latku, tak v malych mnozstvach sa s tym organizmus vysporiada, ale vo velkych to moze byt smrtelne...

    - Praca v Cine a veci vyrobene v Cine... Spytam sa takto, zobrala by si ponuku pracovat pre Philip Morris, keby ti ponukali dvojnasobny plat oproti ostatnym jobom, ale vies dobre, ze cigarety sposobuju rakovinu a ludia na nu zomieraju ?

    okt 13, 2008