Ako je to s kúpou počítača? A čo servis?

Drahi somvpraháci,

 

rád by som sa s Vami podelil o jednu skusenosť, ktorá by mohla ušetriť vaše peniaze, váš čas, a kto vie čo ešte.

 

Takžš jedného večera minulý týždeň som sa podujal urobiť trošku software-ovu udržbu notebooku, nech pracuje rýchlejšie, lepšie blablabla.

 

dell

Keď som to už mal skoro hotove stala sa nemylá vec a síce volal som s jednym kamarátom a notebook som mal položený na stehnách a keď som dotelefonoval, nejako nešikovne mi vypadol telefón a vylomila jedna klávesa na notebooku. Najprv som si myslel, že sa mi to podarí dať do poriadku samému, ale akosi som sa prerátal a nešlo to. Tak som sa rozhodol, že keďže je notebook v záruke, dám tu opravu urobiť v rámci záruky. Zavolal som do DELL a opýtal sa, čo by taká oprava stála a tu je kameň úrazu.

 

Operátor povedal, že notebook je síce v záruke, ale záruka je iba na náhradné diely a nie na prácu. Hovorím si no čo už niekam to zanesiem, vymenia klávesu dám im za to 50 Kč za ten kúsok umelej hmoty a 200 Kč za 10 minút námahy a je všetko opäť v poriadku. Nato som sa dozvedel, že DELL nemá v ČR žiadných partnerov a vykonáva opravy sám, ale nie formou, že svoj notebook niekam zanesiete a udeje sa to ako som popisal vyššie, ale oni prídu za vami a opravia vám to na mieste takpovediac na počkanie /samozrejme podľa závažnosti opravy/. Ale cena len za to že prídu my vskutku vyrazila dych - je to vraj 2650,-, áno nepreklepol som sa /slovami dvetisíc šesto päťdesiat/ korún českých bez dane. Keď som toto začul, hneď som si povedal, že na to nepotrebujem značkový servis a že si to skusim urobiť aj sám, ale potreboval so samozrejme tu kláves, novú a to som sa dozvedel dalšiu vec a síce, že klávesy samostatne nepredávajú ako náhradné diely, len celú klávesnicu a to za cenu okolo 1300,- Kč.

Tak som sa poďakoval a povedal, si, že obvolám zopár servisov a zistím, či by mi to nejaký šikula neopravil za 500 aj bez DELL-u, ale nikto nie je schopný to urobiť, pretože nemajú tie klávesy a ked som sa pýtal na nejaké staršie, tak vraj ani to nie, pretože má DELL ako výrobca takú politiku akú má a náhradné diely sú proste pre iné subjekty nedostupné.

 

A aké ponaučenie z toho plynie? Keď si kupujete čokoľvek, čo je aspoň trochu drahšie a chcete to používať úrčite dlhšie ako je záručná doba, tak si dobre rozmyslite, aj na základe možnosti servisu, od akého výrobcu to budete kupovať, aby ste nedopadli ako ja, že za výmenu JEDNEJ KLÁVESY na notebooku, by som mal zaplatit približne 5000,- Kč, čo pri všetkej úcte k spoločnosti DELL považujem za KRÁDEŽ.

 

A inak ak by ste niekto vedeli o niekom, kto by mi to dokázal opraviť, budem vám veľmi zaviazaný.

 

Prajem vám prájemný víkend a pozor na telefonovanie s notebookom položeným na stehnách.

 

M.

Komentáre (9)

  • Obrázok používateľa damjan
    bad luck..
    damjan

    ..a tu klavesu nedokazes dat naspat, alebo sa zlomila napoly? ak to druhe, tak potom je tu miziva ale nenulova moznost ze by som ti mohol pomoct - mam doma jednu nb klavesnicu, na nahradne diely (a tie klavesy sa daju vythnut aj vratit naspat), tak mozno ze bude kompatibilna s tvojou klavesnicou. chcem povedat - tie klavesy mozno maju rovnake uchytky, alebo je to presne ten isty typ klavesnice (sanca = 0.003195). Napis teda viac, typ klavesnice, alebo este lepsie, odfot tu klavesu zospodu a vycap sem.

    nov 15, 2007
  • Obrázok používateľa mishcu
    Nu mozno by to islo
    mishcu

    Problém je iba čiastočný a síce, že sú zlomené tie malé plastové úchyty klávesy, klávesa samotná je v poriadku. Jedná sa o typ Inspiron 6400, takže ak by si mal aj ty tento tak by sme mohli skúsiť vymeniť tie úchyty

     

    nov 16, 2007
  • Obrázok používateľa Peter Tomčiak
    trochu oleja
    Peter Tomčiak

    ahoj,

    citujem ťa: "keďže je notebook v záruke", z toho vyplýva, že si ho niekde oficiálne kúpil, tak ho zanes na konkrétne miesto a uplatni záruku, nemusíš predsa kontaktovať Dell.

    OZ nepripúšťa akékoľvek dodatočné fin. náklady na realizáciu opravy v záruke.

    otázkou je napríklad toto: som v prahe a je zakúpené na slovensku.

    nov 15, 2007
  • Obrázok používateľa mishcu
    Záruka
    mishcu

    No síce máš pravdu Peter, ale je to tak ako si predpokladal a ešte trochu inak. Jedná sa o notebook mojej priateľky kúpený v Rumunsku a najväčší problém je, že DELL je ochotný ten notebook opraviť aj napriek tomu, že im neviem povedať, kto je uvedený v ich Service Tag databáze ako majiteľ, pretože, ke%d ho priateľka kúpila, tak ten predajca samozrejme nepožiadal o zmenu majiteľa v databáze DELL, ale ani on tam nie je uvedený a nevieme sa dopátrať, kto to len može byť. To som už čiastočne vyriešil, ofotením daňového dokladu, ale aj tak, jediná možnosť ako si to nechať opraviť je volať DELL a tie ceny, čo som uviedol sú aké sú. Tým chcem povedať, že keď skončí záruka akémukoľvek notebooku DELL, tak jediná možnosť na servis je DELL samotný a to aj pre Slovensko a za tú cenu si to zaplatí si dosť málo fyzických osôb a aj tie právnické si asi rozmyslia, či dajú za výmenu jednej klávesy 5000,-CZK bez DPH. 

    nov 16, 2007
  • Obrázok používateľa e1
    Re: Ako je to s kúpou počítača? A čo servis?
    e1

    Sorry, ale si naívny. Ty čakáš že nejaký výrobca bude vyrábať a predávať náhradné klávesnice po klávesoch? To snať nemyslíš vážne? :D
    Pochop, takto to už v dnešnej dobe nefunguje, či si kúpiš, notebook, elektroniku, domáce spotrebiče, fotoaparátalebo auto, tak všetko je vyrobené tak že v prípade poruchy sa menia všetky časti ktoré sú v spojení s tou pokazenou. Tchnicky ani nie je možné zabezpečiť to čo ty chceš, lebo na výrobu, evidenciu, prepravu každého náhradného dielu by si platil rovnako, alebo možno aj viac ako stojí celý komplet (klávesnica, základná doska, atď...). A keď už je reč o Dell. Keď plánuješ NTB používať dlhšie ako je záručná doba, tak prečo si nepriplatíš za dlhšie záruku? U Dell máš možnosť až na 5 rokov a dokonca môžeš si zaplatiť aj takú záruku že bude platiť aj na poškodenia ktoré spôsobíš ty (napr. vyleješ kávu na klávesnicu). No ale keď kupuješ Dell u nejakého predajcu a nie priamu u Dell z Rumunska, tak sa nečuduj. ;)

    sep 19, 2008
  • Obrázok používateľa M
    Re:Re: Ako je to s kúpou počítača? A čo servis?
    M

    "Sorry, ale" miesas trochu jablka s hruskami. Co je naivneho na rozhorceni, ze za zlomeny drziak tlacitka ma clovek zaplatit takmer cenu (aj ked len nejakeho low-end ale celeho) notebooku? Trochu prehnane: predstav si, ze sa Ti pokazi dialkove ovladanie odomykania auta a budu Ti chciet vymenit vsetky dvere.

    sep 19, 2008
  • Obrázok používateľa e1
    Re: Re:Re: Ako je to s kúpou počítača? A čo servis?
    e1

    Pri autách to tak čoškoro bude. Vlastne už teraz sa v prípade poruchy ďoalkového ovládania s klúčom, mení celý klúč, dokonca som počul že uš niektoré značky menia aj štartér, lebo náhradné klúčš nevyrábajú.

    sep 19, 2008
  • Obrázok používateľa Peterjeep
    Re: Ako je to s kúpou počítača? A čo servis?
    Peterjeep

    ahoooj,no chlapci musím vám úprimne povedat,že Dell je super značka,ale už by som si od nich nič nekupoval,aj ja mám s nimi bohužial špatné skúsenosti,hlavne čo sa týka cien náhrad.dielov atd.preto som sa toho zbavil,a kupujem si veci a komponenty od iných výrobcov,čo si zákazníka vážia viac,a nerobia okolo jednoho ,,tlačítka" a pár náhr.dielov tolko problémov.chápem ich,že si chcú chránit svoju značku,ale mali by mysliet aj na nás,,počítačových bláznov"čo si postavíme,poprípade opravíme nejaké to,,delo" (-: Michal ,a tebe by som poradil,ak nikde nepochodíš a nezoženieš,skúsit to nejak opravit a poslat,,do sveta"a myslím že aj v budúcnosti predídeš zbytočným komplikáciám a starostiam.neviem,nevidel som to ulomenie, ale v najhoršom prípade,by som skúsil tie úchyty,,zlepit"mikropájkou,pájkou,lebo lepidlá tam nepomožu,a už vela krát som takto,,poopravoval"nejaké plastové veci,nielen na počítačoch.Ale možno sa ti podarí ešte zohnat,držím palce Ahoooooooooooooooj Peter

    sep 19, 2008
  • Obrázok používateľa e1
    Re: Re: Ako je to s kúpou počítača? A čo servis?
    e1

    Aj ja som počítačový nadšenec, ale keď si chcem skladať PC, tak si nekupujem Dell a keď chcem mať univerzálne riešenie, s plnou zárukou a nechcem riešiť každú pokazenú prkotinu v servise mesiac, tak si priplatím za Dell a jeho nadštandartnú záruku a rieadim sa heslom "Nie som tak bohatý, aby som si kupoval lacné veci."
    BTW: V hore uvedenom prípad je úplne jedno že či to je Dell, alebo iná značka, tá klávesnica u žiadného výrobcu za padíka. :D

    sep 19, 2008