Láska nie je všetko

Ž + M. V dobrom i zlom :-)

Nebudem tu protežovať stereotyp o archetype pohľadu mužov na vzťah. Samozrejme som presvedčený, že materiálne záležitosti sú vo vzťahu a pre vzťah veľmi dôležité, ale nemyslím si, že sú alebo mali by byť dominantné. Nemyslím si, že mesačný príjem 3 000 000 CZK prispeje k spokojnému a šťastnému vzťahu viac, než mesačný príjem 30 000 CZK, som presvedčený o opaku.

Myslím si tiež však, že ani láska nie je všetko a na šťastný vzťah nestačí. Dvaja sa k sebe musia aspoň do akej-takej miery „hodiť“, dopĺňať sa. Nemyslím to v tom zmysle, že k čiernej je ideálna biela a k horúcemu chlad. Skôr, že ten druhý by mal vedieť, čo tá čierna znamená a dokázať ju aj vnímať a vedieť ju na druhom mnohokrát zvládnuť a usmerniť. Je potrebná istá miera schopnosti druhého pochopiť, akceptovať a dokázať si aspoň časť z neho „vziať za svoju“ a žiť tak – nehovorím o tolerancii, či inak povedané, rezignácii. Vravím o „nasadnutí na tú istú vlnu“, vravím o „vzdaní sa“ niektorej časti svojho ja a nahradení časťou toho druhého. Samozrejme by to tak malo ísť obojsmerne. To je o vôbec schopnosti dokázať to.

Dôležitým v tom, aby sa to podarilo, je samozrejme láska.. odhodlanie, snaha tak spraviť, pokúsiť a pokúšať sa o to, pretože to nie je v žiadnom prípade jednoduché ani ľahké. Pretože pre lásku je každý ďalší krôčik k spoločnému splývaniu, aj keď niekedy bolestivý, šťastnou odmenou. Pretože keď sa človek o niečo snaží z lásky, tak sa snaží nie preto, že musí, ale preto, že veľmi chce. Rád. Pre toho druhého, pre seba, pre oboch.

Len s materiálnym zabezpečením a zištnými dôvodmi sa vo vzťahu celý život žiť dá, ak majú pre to obaja vo vzťahu predpoklady. Len s láskou, bez vzájomných ľudských predpokladov, sa celý život vo vzťahu žiť nedá.

Ale aj keď nie je láska všetko, tak je tým najdôležitejším, najlepším a najkrajším v živote.

Zaraď článok do kategórie: 

Komentáre (37)

  • Obrázok používateľa Marc
    Hm, ja len k tym mesacnym prijmom...
    Marc

    ... myslim si pravy opak, Stando... Ja mam taku skusenost, ze popri praci, kde clovek zaraba "pekne" peniazky, ma  pramalo  casu na lasku a na rodinu... a na co su mu potom?? Spokojnost a stastie su delikatne veci a pri mesacnom prijme 30.000 Kc mi pridu ovela pravdepodobnejsie ako pri tom druhom cisle, ktore si uviedol 0;-]

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    jezis, to som sa zakrutil vo
    Stando013

    jezis, to som sa zakrutil vo vete, myslel som to presne naopak, tak ako tu pises :)... mal som si to pozornejsie po sebe precitat... opravujem. thnx!

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa casioa5302ca
    dosť dobrá teória
    casioa5302ca

    čo sa v Tebe ešte, pán právnik :-) všetko skrýva?!

    F.

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    ahoj,
    Stando013

    haha, no.. ako v kazdom.. vsetko mozne aj nemozne

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    .. a aby som bol uprimny a
    Stando013

    .. a aby som bol uprimny a odpovedal uplnejsie, ked uz si si nasiel cas na reakciu.. tak asi hlavne nejake to  prazdno momentalne...

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa casioa5302ca
    ...
    casioa5302ca

    lepšie inteligentné "prázdno", ako hlúpe "plno! ;-)

    F.

    PS: V origináli "lepšia inteligentná samota, ako hlúpa spoločnosť".

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    to musel napisat nejaky
    Stando013

    to musel napisat nejaky inteligentny narcis.. to chapem tiez, ale momentalne to nie je o samote, ale o prazdne v.. o prazdne.. :):(

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    no way, zvladnem to(uz sa tak
    Stando013

    no way, zvladnem to(uz sa tak nejaky ten patek deje), inak zivot nema zmysel:)

    nebudem utekat, tak som to spravil, ked som bol mladsi, preto som v pragli vlastne; postavim sa tomu, a potom sa len obzriem, ako to preslo, je to prec a ja som stale tu...

    :)

     

    dikes

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Sunny
    Laska nie je vsetko. Aj ked
    Sunny

    Laska nie je vsetko. Aj ked sa dvaja ludia lubia, nemusi im to fungovat..

    "Pretože keď sa človek o niečo snaží z lásky, tak sa snaží nie preto, že musí, ale preto, že veľmi chce."

    pekny clanok.

    Z.

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    Ano, bohuzial:( Dakujem:) S.
    Stando013

    Ano, bohuzial:(

     

    Dakujem:)

     

    S. :-)

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa mirorim
    hypoteza
    mirorim

    ked budem mat prijem 3.000.000, porovnam :)

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    :D hyperbolizacia, ako tomu
    Stando013

    :D

     

    hyperbolizacia, ako tomu ja vravim

     

    dobre, daj vediet potom, ako je to v reali, nech sa nehrame len s hypotezami

    :D

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Marc
    Mudry clovek...
    Marc

    ... nemusi vsetko vyskusat na vlastnej kozi, aby vedel co a ako ;p

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa sven
    noo pri 3mega mesacne mas
    sven

    noo pri 3mega mesacne mas uplne iny cely zivot, nie len vztahy :)

    za predpokladu ze si to vies rozumne zariadit, mas ten zivot vyrazne kvalitnejsi, plnis si sny, mas dost casu venovat sa priatelke, pripadne rodinke ktoru si zalozis a celkovo si ten zivot naplno uzivas.. za predpokladu ze nevies, makas od nevidim do nevidim aby si mal este viac a na vztahy nemas cas.. a ked uz hej, tak vacsinou pri tom zivis nejaku tu zlatokopku :)

    ked sa bude darit tak dam vediet za par rokov ;)

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Marc
    Tak potom este...
    Marc

    ... pozor na svedomie, aby aj spanok bol lahky a rodinka sa nemusela za svojho ocka a manzela hanbit ;-X  ;-)

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa bassline
    miliony
    bassline

    Sven: Ved prave, ak si to vies zariadit...

    Je to dost otazne, co s clovekom urobi obrovske bohatstvo. Mat miliony nemusi nutne znamenat vyhru v zivote. Zavisi to teda od toho, ako sa s tym clovek dokaze vyrovnat a ako k tymto peniazom prisiel. To, ze si nespokojny so svojou financou situaciou ta casto moze motivovat k tomu nejak sa realizovat. Byt aktivny, zdokonalovat sa, ucit sa a robit nejaku cinnost, ktora ta posunie na vyssi level. Tie prachy ako keby boli skrytou motivaciou a pohanaju ta vpred. Ak zrazu mas k dispozicii ale obrovske peniaze, tak sa moze vsetko zmenit. Zrazu zistis, ze si totalne slobodny. Nemusis do konca zivota nic robit, vsetko si kupis bez toho, aby si len pohol prstom. Myslim si, ze vela z nas by v takejto situacii malo problem sa udrzat aktivny a nechradnut. Aktivny myslim v zmysle stale rozvijat svoje schopnosti a pracovat na nejakych vacsich zmysluplnych zivotnych cieloch. Je lakave dat prednost zabave a oddychu, pred nejakou cinnostou ktora ta sice bavi, ale vyzaduje ucenie sa, sustredenie, pevnu volu, atd. Mat skutocne pevnu volu a samozdokonalovat sa na zaklade vnutornej motivacie a nie vonkajsimi okolnostami, je fakt vzacna vec. Ludia ktori touto vlastnostou disponuju su potom skutocne aj uspesni a vysledok je, ze su aj celkom dobre financne zabezpeceni teeth_smile.gif

    Mar 09, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    no myslim, ze kazdodenne
    Stando013

    no myslim, ze kazdodenne starosti mozu byt tie najkrajsie radosti, ak si to clovenk uvedomuje:)

     

    nie, nechcel by som 3 mega miesto 30 litrov.. mozno by bolo idealne nejakych 50-60 :), ale isto nie 3 mega, ani 150 litrov, pre mna naozaj nie, peniaze neprinasaju nic dobre, ak je ich vela, uz som si to aj zazil, aj to kazdy, kto to nezazil na vlastnej kozi, moze vidiet okolo seba...

    Mar 11, 2012
  • Obrázok používateľa Anna70
    Peniaze, peniaze, peniaze...
    Anna70

    Láska je veľmi veľa. Ľudia sú nešťastní preto, že chcú od života vždy viac než môžu dostať. Bože, každý druhý chce zarábať obrovské peniaze, prečo? Garantujem vám, že šťastní by ste aj tak neboli. Ako sa vraví, že z jedlom rasie chuť, tak je to úplná pravda. Láska je krásna vec, už som sa viac razy zamilovala, len nedávno som zistila, že ja  v láske dávam 150%, a dostávam 50%. Musím teda svoju lásku krotiť. No myslím si aj ja, že láska je to najkrajšie a najdôležitejšie v živote. Ľudia uskromnite sa, čo keby ste svoju túžbu po peniazoch venovali ľuďom v podobe lásky ha? Láska má 1000 podôb.

    Mar 10, 2012
  • Obrázok používateľa Anna70
    Na záver ešte dva citáty vypísané z kníh...
    Anna70

    "Láska je silnejšia než bolesť..."

    "Tam kde je naozajstná láska sa všetko vyrieši."  a s touto vetou maximálne súhlasím.

    To sú len výhovorky, že sa ľúbia a že to nejde, ide to skoro vždy, záleží na chcení, píšem skoro vždy, aby si na mne zasa niekto nezgustol, že to nie je pravda. Veľa vecí sa nazýva láskou, ale má k láske veľmi ďaleko.

    Čistú a pravú lásku pozná a dokáže oceniť len ten kto je jej schopný...

    Mar 10, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    Nesuhlasim s tebou tak
    Stando013

    Nesuhlasim s tebou tak uplne... ano, ked je laska pritomna a akurat v rozpuku:), tak samozrejme, nic nie je neprekonatelnou prekazkou... ale ako som uz odpovedal vyssie Alis... dvaja sa mozu lubit a laska moze byt nachvilku potlacena kazdodennymi problemami, ktore mozu vyusit do niecoho, co sposobi, ze laska sa uz nechce ukazat, aj ked tam je... neviem, ci mi rozumies, ci som to napisal aspon trosku pochopitelne... :)

    Mar 11, 2012
  • Obrázok používateľa bambulka
    tak
    bambulka

    potom to nebude ta "prava laska" regular_smile.gif neberte ma doslovne proste ak je to to prave orechove tak sa da prekonat ozaj vsetko - sice mam "len" 9 rocnu skusenost takze nie je to este xx rokov, ale stoji to za to najst taku osobu s ktorou to bude prave orechove msn_wink.gif a prekonaju sa aj takze situacie, aj ked ja si myslim, ze nas este ovela tazsie zivotne skusky len cakaju - do 70 mame este co prekonavatteeth_smile.gif

    Mar 11, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    :)blahozelam, nech vam to
    Stando013

    :)

    blahozelam, nech vam to vydrzi:)

    Mar 11, 2012
  • Obrázok používateľa julka
    Pani, to je tema
    julka

    Mala by som makat, ale zacitala som sa a neda mi nereagovat. Laska je fajn, ale zamiename si ju casto so zamilovanostou. Na zaciatku kazdeho vztahu sa zamilujeme, zaktivizuju sa harmony a kym ich cinnost sa opat ustaly a ruzovy opar spred nasich oci zmizne ( co ak sme sa velmi zalubili) prejdu aj 2 roky. A potom mily moji musi nastupit TOLERANCIA. Stando013, vyjadril si sa k tolerancii dost nepozitivne, ale kazde dlhodobe spoluzitie je o tolerancii a kapitulacii pred negativami a nezmenitelnymi crtami nasej polovicky. A tu nam po niekolkych rokoch zamilovanost nepomoze. Nas partner musi byt nasim priatelom, musime si ho vazit. Bohuzial peniaze casto mozu zasiahnut do vztahu negativne. Ale ludia vacsinou zle znasaju nedostatok financii. Vtedy casto muz si zacina vycitat tento nedastatok a to zacina nahlodavat jeho sebavedomie a stabilitu. Ale aj problemy s nesplatenymi uctami nepridavaju. Inak si myslim, ak sa naklady rodiny (alebo len partnerov, ak nemaju deti) daju pokrit z 30 000, je to uplne jedno ci maju tych 30 000 ci  3melony.Hlavne aby prijmy a vydavky boli v harmonii. A potom ani laska nie je zatlacena do uzadia.

     

    Mar 10, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    Juli,
    Stando013

    hmmmm.. mozno potrebujem este "obrusit", sklamat sa, alebo nieco podobne, proste nejak nazbierat skusenosti, ale momentalne s tebou nemozem suhlasit... ty hovoris o vztahu, kde bola len zalubenost, zahladenost, zamilovanost, o ktorej vravis, ze je len ruzovym oparom, ktory potrebuje, aby mal vztah naozaj zmysel a trvacnost, aby bol podoprety, resp. nahradeny kapitulaciou na toho druheho, rezignaciou, tzv. toleranciou, co je v sucasnej dobe teda neskutocne zavadzajuci eufemizmus pre rezignaciu. Ja rezignovat nemienim. Chcem pochopit, preco je ten druhy taky, aky je a chcem vediet, ze to a to schopny zmenit je a ci to ja potrebujem, aby to zmenil, a co schopny zmenit nie je a ako prispiet k tomu, aby som nemusel rezignovat a spravit si zo zivota miesto, kde bude vela "sedych zon", o ktorych nebudem chciet nic vediet a nebudu pre mna existovat, aj ked su mojim zivotom... taky naozaj este nie som.

    Ano, samozrejme, to som sa snazil povedat, ze sa k sebe dvaja musia hodit, musia si sa vazit, byt priatelia a mnoho dalsieho... ale priatelit sa a vazit si mozes kludne 10-50 ludi, podla toho, kolko tomu chces venovat energie. Laska je trosku nieco ineho, nemyslis? Teda... ja som sa o nej snazil tak pisat, ze je nieco ineho. Je to odhodlanie k vsetkemu dobremu a krasnemu. Vzdy smerom k jednej osobe. Tie ostatne veci "okolo", ako priatelstvo, chapanie sa.. tie vsetky chapem ako to podstatne, aby dokazala laska pretrvat/nezadusit sa/neschovat sa, aby dokazali o laske v sebe k tomu druhemu vediet, pripomenut si ju v tazkych chvilach, ked nie je najlahsie nieco rozumne vyriesit... samozrejme.

    Ano, to s tymi peniazmi, k tomu nemam co dodat, je to prakticka ukazka problemov, ktore treba dokazat prekonat, ak sa vyskytnu, a ktore su mnohdy pricinou rozchodu, pretoze to dvaja nedokazu spolu rozumne vyriesit, nech uz z akychkolvek pricin. A to sa mozu mat radi a mohli sa lubit.

     

    Ahoj:)

    Mar 11, 2012
  • Obrázok používateľa cloudless
    Plne suhlasim so Standom...a
    cloudless

    Plne suhlasim so Standom...a mam vlastnu skusenost, ze dlhodoba nepriazniva fin.situacia dokaze nielen vztah nastrbit, ale aj zmenit do urcitej miery osobnost jedneho z partnerov /povacsine chlapa, lebo ten ma pocit ze zlyhal/ az do tej miery, ze sa z neho stane niekto uplne iny....postupne, nenapadne.....a to, co fungovalo a existovalo napr.7,8 rokov, ta laska a porozumenie, sa zacina stracat a prepadavat do nicoty. A vtedy to jeden nezachrani,co ako sa snazi :(

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    :) je to niekedy troska
    Stando013

    :) je to niekedy troska smutne, ze to zbadame az potom, ked to uz nejde napravit a pritom "potom" to je vsetko take jasne, co vsetko a ako sa dalo spravit:)

     

    no neva, taky je asi zivot, ako sa vravi.. aj ked vsetko su to len slova...

     

    :)

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa truli
    k clanku - ked som ho citala,
    truli

    k clanku - ked som ho citala, mala som pocit, ze si citam vlastivedu 4.roc. ZS. bolo to nejake prazdne, bez akejkolkvek osobnej skusenosti

    vsetci sme urcite desne charakterni a 3 mio kazdy mesiac by sme urcite nechceli :), lebo predsa peniaze kazia charakter. ok, tak ja na rovinu hovorim za nizsiu strednu triedu zijucu mimo hlavne mesta, zeby si velmi rado svoj celkovy mesacny prijem na vztah 15 000 CZK/600 EUR velmi rado vymenilo za tie bezcharakterne 3 mio.

    asi nema vyznam polemizovat ako vyska mesacneho prijmu ovplyvnuje vztah. nazory a predstavy ludi sa menia s casom. nezavisle na prijme. takze to co sa mi zda super na niekom v 15 rokoch, v 30tke predstavuje somarinu. podobne to, co ocenim v 60 rokov, v 30 tke budem povazovat za bezpredmetne.

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    Hahahaha, si ma dobre
    Stando013

    Hahahaha, si ma dobre pobavila. Vlastiveda 4. rocnika...

    Neboj, mam 30 rokov, som vysokoskolsky vzdelany a zijem uz dlhsie v Prahe, nie od svojho detstva az do teraz na malej dedine odtrhnutej od sveta, kde je len par ozranov v senku, 1 stara ucitelka a pan farar a 2 tety v potravinach...

    Ak sa ti zda clanok/prispevok prazdny, tak ať.  :-) Bez zivotnej skusenosti urcite nie je, bohuzial:), len sa ti mozno nehodi forma, ktorou som to vylial.

    Ja by som tie peniaze nemenil, tak, ako som to napisal v inej reakcii.

    Tvoj nazor je tvoj nazor samozrejme, neberiem, nezosmiesnujem, nepresviedcam o opaku, tvoja zivotna skusenost, tvoje rozhodnutie, aky zivot by si chcela mat. Ale ja sa s nim v ziadnom pripade nestotoznujem.

     

    At se dari ;)

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    .. a aby som sa este doplnil,
    Stando013

    .. a aby som sa este doplnil, kedze som odpovedal "hned z rukava" po precitani tvojho prispevku:)..

     

    Predchadzajucou reakciou som v zasade chcel vyjadrit, ze forma vyjadrenia je mohokrat a do znacnej miery formovana :) jeho motivaciou, nemusi byt hned nejakym dokonalym absolutnym odrazom komplikovanosti skusenosti, toho, co ma clovek za sebou;

    Pri niektorych temach, hlavne tych zivotnych, najludskejsich, moze byt jednoduchost povazovana za ovela lepsie postihujucu a vysvetlujucu podstatu veci, nez nejaky logicko-psychologicko-filozoficky traktat a naivita moze preukazat a navodit ovela vacsiu hlbku skutocnosti, nez odtrhnuta neosobna akademicka self-debata.

     

    Ahoj a vdaka za reakciu:)

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa Marc
    Mam pocit, ze truli...
    Marc

    ... neberie do uvahy, co za tie 3 melony mesacne by praci na ukor rodiny, partnerskeho vztahu a svojho volneho casu musela obetovat ;} Asi preto, ze taketo uvazovanie je uz aspon troska o praxi?? 0;-X Prepac, Lucka ];)

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa truli
    hej, viem presne na co
    truli

    hej, viem presne na co narazas, ale je to omnoho zlozitejsie, nez autor pise v clanku. rodinu a vztah ovplynuje rovnako blahobyt ako aj chudoba. a toto je jednostranny nazor kt. hovori ze mas vela penazi =>vela makas=>malo casu travis s frajerkou=>frajerka ti da jednostrannu vypoved.... ale vsak o tom vsetci vieme.

    treba sa vsak zamysliet aj nad druhou stranou mince. t.j mam super partnera, kt. je povedzme nezamestnany a nieje schopni /alebo nechce sa zamestnat (aj ked to, ze nechce sa mi zda divne)...si si ista, ze tento vztah vydrzi veky?

    takze chce to najst rozumnu rovnovahu, robit kompromisy a zaroven si stanovit mantinely.

     

     

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    ..ale preboha, Truli, ved som
    Stando013

    ..ale preboha, Truli, ved som sa snazil vysvetlit, ze som nechcel podat zalezitost formou dizertacnej prace, ale skor naopak.. jednoducho az naivne.. a nie len kvoli forme, ale ja to tak naozaj citim, nemusi byt vsetko tak strasne zlozite, az nepochopitelne...

    A nikto nevravel, ze zarabat 0 je lepsie, nez zarabat 3 mega.. nikto. Kde si to tu prosim videla, v ktorom prispevku? Svoj nazor vyjadruj, ved preto to tu je, pre nic ine, len aby si kazdy, kto chce, povedal svoj nazor a mali by sme z toho nieco viaceri, ktorych to nejak zaujme... ale neprekrucaj prosim, resp. nenarabaj s nepravdami:)

     

    S.

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa Marc
    Presne tak...
    Marc

    ... mes.prijem 30 litrov mozno niekto povazuje za chudobu, ale rozhodne nie je nemozne si pri takom prijme zalozit rodinu a vychovat postupne dajme tomu aj 2-3 deti... take rodiny poznam a keby spolocny zivot nevideli ako prioritu, tak by boli aj nadalej samostatne zarabali viac penazi alebo aspon mali ovela viac casu pre seba a svoje konicky  ;-]

    Mar 12, 2012
  • Obrázok používateľa Romlis
    Zaujimave ako lahko "sklzla"
    Romlis

    Zaujimave ako lahko "sklzla" tema laska k teme peniaze...msn_wink.gif o com to asi svedci?

    Mar 13, 2012
  • Obrázok používateľa Stando013
    ..o tom, ze laska nie je
    Stando013

    ..o tom, ze laska nie je vsetko..?

    Mar 13, 2012