Máte radi Originál Spiš hrušku? Nám po posledných skúsenostiach zhorkla v ústach. :(

Už som to písal v skratke v komentári k danej akcii, ale nedá mi to, to nerozviesť ešte v blogu. To čo sa stalo totiž považujem za smutný príklad nezvládnutia organizovania akcie v Prahe a za zlyhanie marketingu a firemnej komunikácie v Gas familia.

V piatok mala byť v Prahe veľká udalosť. Koncertoval tu v rámci promo akcie Spišskej hrušky Richard Muller a Desmod. Že ste o tom nevedeli?

Nie ste sami, aj my sme sa o tom dozvedeli len 2 týždne pred začiatkom. Spätné sme sa dopočuli, že niektorí štastlivci našli info na niektorých zastávkach MHD, ale inak nikde žiadne promo akcie nezaregistrovali.

Hneď som do Gas Familia, čo je vlastník značiek Originál Spiš, a ktorá za akciou stála, písal email (k nim na marketing - email mali uvedený v kontaktoch), že aká super akcia, a že je veľká škoda, že nemá žiadne promo a nikto tu o nej nevie, a že ju veľmi radi pomôžeme spopularizovať formou TOP akcie, newslettra a súťaže na našich stránkach. 

S mediálnou propagáciou vystúpení (nielen) slovenských interpretov v Prahe máme na našom portáli dlhoročné skúsenosti, a pravidelne pomáhame zaplniť Hardrock Cafe, Retro Music a ďalšie kluby a priestory v Prahe pri vystúpeniach IMT Smile, Desmodu, Žbirku, Polemic, NoName, Bez Ladu a Skladu, Backwards, Puding pani Elvisovej, Ciki Liki tua, a ďalších interpretov.

Žiaľ nikto z marketingu danej firmy sa nám neunúval ani odpísať, ani len nič typu "strčte sa, nepotrebujeme vás" a to ani po týžni, keď sme ich kontaktovali druhý krát, tentokrát priamo cez kontaktný formulár na ich stránke.

A ako to nakoniec dopadlo?

Ja som tam po spominanej nulovej reakcii marketingu Gas familia absolutne stratil chut ist na danu akciu.

Na našich stránkach sme uverejnili aspoň základné info o akcii, pre našich návštevníkov. 

Zaevidovali sme ešte, že pôvodná cena vstupeniek 300 Kč za 1 vstupenku sa zmenila na 300 Kč za 1+1 vstupenku, pravdepodobne kvôli veľmi malému množstvu predaných lístkov.

Podľa priamych účastníkov, čo opísali svoje zážitky na našej stránke v komentároch k akcii, sa jednalo o mimoriadne nezvládnutú akciu, kde vraj na Mullerovi bolo 100 ľudí a na Desmode 50, a interpreti vraj začali hrať o dosť neskôr ako bolo pôvodne oznamované.

Domnievajú, že to kvôli tomu, že sa čakalo či neprídu náhodou ešte ďalší ľudia na poslednú chvíľu a nezachránia tú slabú účasť.

Po takomto (ne)komunikovaní zo strany Gas Familia, a takejto blamáži v podobe -  z pohľadu množstva návštevníkov - totálne nezvládnutej akcie s takými známymi menami ako Muller a Desmod, nám niektorým poriadne zhorkla Originál Spiš hruška v ústach môj vzťah k danej značke sa výrazne zhoršil.

Čo ma osobne extra mrzí, pretože do posledných udalostí som tento alkohol pil veľmi rád a mal k nemu pozitívny vzťah.

Zaraď článok do kategórie: 

Komentáre (15)

  • Obrázok používateľa EskiMag
    Igor, celkom vtipne vyznelo
    EskiMag

    Igor, celkom vtipne vyznelo to, že si pil tento alkohol rád a mal si k nemu pozitívny vzťah. :-D Každopádne je to smutné a trápne zároveň, ako táto akcia dopadla. Namiesto toho, aby sa Ti z tej firmy ozývali pravidelne a vymýšľali ako zapojiť slovákov v Prahe do propagácie (celkom dobrých) slovenských produktov v "zahraničí" atď., to robia presne opačne. Ešte čakám, že sa ozve nejaký "hyper-executive vice-marketing assistant for foreign relationships" a vysvetlí nám, že to nie oni ale my sme úplne mimo... Škoda rečí.

    máj 25, 2011
  • Obrázok používateľa wasko
    chapem
    wasko

    rozhorcenost ucastnikov akcie (vid diskusia pod spominanym clankom), chapem aj Tvoju Igor,(nevyuzili ponuknutu sancu nuz co spackali to...) nabuduce im tam ludia nepridu...ak nejake nabuduce bude.. ale akosi mi uchadza zmysel tohoto blogu? ;)

    Naco sypat sol do ran? Nepodarilo sa, zabudnime...nestoji to za to...

    máj 25, 2011
  • Obrázok používateľa koffein
    smutnou pravdou je,
    koffein

    ze okrem vyssie spominaneho "organizatora" v podobe "vyrobcu a distributora" by som vedel vymenovat dalsich 10 -tich podobne invalidnych marketerov, ktori su presvedceni, ze v tom, co robia, povedzme aj prvy krat v zivote su daleko daleko najlepsi a nik iny ich predsa nemoze poucovat, pretoze to ONI rozhoduju o smere otacania nasej maticky Zeme....

    No a po skonceni tejto akcie si voci nadriadenym nasli asi 50 uveritelnych dovodov , preco tam ludia neprisli a preco to bol vybuch. V tom horsom pripade tento stav (50+100 navstevnikov) odprezentovali ako giganticky megahviezdny uspech, na ktory budu dlho spominat a radi si ho zopakuju :-)

    Poslednou, aj ked najmenej pravdepodobnou alternativou je, ze tato akcia nebola organizovana mktg oddelenim a GM si ju organizoval cez svoje nitky. Aj to sa stava vo firmach, ako je G. F. :-)

    Ostava mi uz len zahadou, ako je mozne, ze R.Muller vystupuje na takychto promoakciach. Druhi menovani ma az tak neprekvapuju :-)

    máj 26, 2011
  • Obrázok používateľa blackswan
    malou účasťou ľudí na tom koncerte spišská hruška chuť nestráca
    máj 26, 2011
  • anon
    straca sa motivacia
    igorik (bez overenia)

    Ivka, jasne, alkohol realne chuti rovnako. Myslim to tak, ze moj vztah k danej znacke a firme sa hlavne kvoli ich nekomunikacii posunul vyrazne inde ako bol pred tym, a ze cele to bolo kvoli uplne zbytocnym chybam z ich strany, u mna kvoli tomu nastala strata dovery a pozitivneho vztahu ku znacke.  

    Takze pre mna osobne ma momentalne trpku chut a uz by mi nechutila.  

    máj 26, 2011
  • Obrázok používateľa aron
    psy stekaju, kravana ide dalej
    aron

    treti den a treti krat citam v ratane diskusie a nechapem.

    chut nezmenila, o tom bez debaty, ani nezhorkla. ten nadpis je prilis sugestivny, neobiejktivny a jednostranny.

    ci zareagovali na "zlepsovaci navhr" je ich operativa, ich zalezitost, ich biznis, do toho nikoho nic nie je.

    ze to dopadlo katastrofalne je len a len ich problem, ich biznis, tak isto nikoho do toho nic nie je.

    cely ten clanok je o nicom, uplny nezmysel a kto pil hrusku bude ju pit aj nadalej, pretoze nechce pit whisky. proti chuti sa neda logicky argumentovat, na tom nikto nic nezmeni. ale tvoj clanok, tvoj portal, tvoj biznis presne tak isto ako akcia gas familie.

    (bez nesuhlasu, s tym sa neda ani suhlasit ani nesuhlasit, obsahovo "zero")

    máj 28, 2011
  • Obrázok používateľa wasko
    prepac
    wasko

    Igor, chapem zatrpknutost aj to ze sa vztah k znacke zhorsil (aj tak si to kupis pretoze ako sam vravis na chuti alkoholu to neubralo)  to ze Ti neodpisali aj ked si ich 2x vyzval a nereagovali na ponuknutu moznost spoluprace sa proste vo svete penazi stava...tak preco to rozmazavat dookola pod akciou v komentoch, zakladat kvoli tomu extra blog a davat to aj do newslettera? (samozrejme nikto Ti neberie moznost sa vyjadrit slobodne :) )

    Ako Ta poznam myslim ze nad taketo "prkotiny" sa dokazes povzniest...alebo nie? 

     

    máj 26, 2011
  • anon
    to je jednoduche
    igorik (bez overenia)

    to je jednoduche, sam pracujem v marketingu, a chcem ostatnych upozornit na to, ako by to nemalo vyzerat a ako to cele moze dopadnut ked niekto nieco nezvladne.

    z rovnakeho dovodu poziadam este o vyjadrenie k tomuto clanku Gas familia, lebo si myslim, ze 

    a) feedback z dola je dolezity, a verim, ze to moze pomoct, pokial sa to dostane na spravne miesta.

    b) pri vacsej firme sefovia casto ani nevedia ako im (ne)funguje marketing, a su spokojni ked sa im doda par naaranzovanych fotiek a ani netusia, ako to u nich naoza je.

    c) je mi luto vsetkych tych ludi, ktori sa mohli dobre zabavit na dobre myslenej akcii, a ktora - uplne zbytocne - dopadla tak ako dopadla. Desmod aj Muller su skvele mena, sam by som na nich  isiel. 

    máj 26, 2011
  • Obrázok používateľa Romlis
    (bez nadpisu)
    Romlis

    [ibimage==451725==Maly_obrazok_do_clanku==none==self==null]

    máj 26, 2011
  • Obrázok používateľa Miriama
    koncert
    Miriama

    Ahoj Igor,

    ...koncert skutočne začal neskor ako bolo planovane, ale co sa tyka propagacie značky Spiš bolo všetko tak ako ma byť možno nie verejne, ale priamo na akcii sa k trom panakom davali damske boxerky a k štyrom trička :-) Takže mam celu kominaciu :-D  Mohlo tam byt aj viac ludi, ale to ze ich tam bolo 50 tiez nezodpoveda realite dovolim si tvrdit, že na tej akcii bolo asi 300 ludi predsa len Sasazu je obrovske a taky počet ludi sa tam ľahko stratí.... v porovaní s inými podnikmi. Na margo samotneho koncertu bolo to skvelé aj Richard aj Desmond  skončili o 2:00  ráno a aj ked ludi nebolo vela o to viac pristoru na vyblaznenie sme mali :-)  stalo to za to :-)

    máj 26, 2011
  • Obrázok používateľa wasko
    hurá
    wasko

    konečne niekto kto tam bol...!!!

    máj 26, 2011
  • Obrázok používateľa alli
    suhlasim...
    alli

    ...s Miriamou

       Aj my sme boli spociatku nahnevani, koncert zacal skutocne neskor ako mal. Ale co sa tyka propagacie znacky na akcii, s tym absolutne suhlasim s Miriamou. Hostesky boli velmi mile, dokazali predat podla mna co sa dalo, co vo finale sposobilo, ze sme rovno kupili celu flasu(ved co budeme trocharit:D) a ziskali kopu darcekov :D...aj ked nam ponukli len tricka a tie snurky na krk ci co to je, o boxerkach rec nebola...Ludi bolo mozno skutocne pomenej, neratala som ich:), ale zase nie kazdy je "skakavy" typ a bezi rovno na parket, ked sa objavi interpret (ani ja velmi nie som, ale akosi na tejto akcii som sa prekonala:) a radsej si uzije koncert v pohodli stolicky ci kresla.

      Samotni interpreti mne osobne vyhovovali, takisto ako aj mojim spolubaviacim sa. Komu nie, ten by neprisiel ani pri najsamlepsej propagacii akcie. Osobne poznam babu, ktora sa podiela na marketingu Gas Familie. Skusim jej tuto diskusiu posunut aj ja....

       Ak to mam zhrnut....zabavili sme sa ako uz davno nie. Mullera som este "live"nevidela nikdy, takze som sa potesila, ked som zistila, ze takato akcia sa chysta. Pravdou ale je , ze som sa o nej dozvedela tu na somvprahe.sk. Takze jedno velke dakujem(e) za info:)

    Ali

    máj 27, 2011
  • Obrázok používateľa damjan
    to kvoli Desmodu..
    damjan

    ..tam ludia neprisli ;-)

    ale je inak jasne, ze toto by marketingovo prechcala aj moja babka.

    máj 26, 2011
  • Obrázok používateľa FotoModo
    Možno...
    FotoModo

    o tom vedelo predsa len dosť ľudí, ale kombiáciu Müller + Sasazu + Desmod + alkohol bojkotovali. Ja by som na Müllera radšej zašiel do menšieho, ale o to renomovanejšieho podniku, kde by nemal ani predkapelu, ani zakapelu a nerobila sa tam dáka hosteskocecková taškařice s chlastom. Alkohol je metla ľudstva a pokiaľ vieme, aj pán Müller mal svojho času problémy s alkoholom a drogami, takže zapredať sa tvrdému alkoholu mi v jeho prípade príde veľmi nevhodné. Rovnako kombinácia oboch interpretov je nevhodná, sú sice oba zo Slovenska, ale to je tak jediné, čo ich spája, hoci Desmod mi príde ako jedna z mála schopnejších rockových slovenských kapiel.

    máj 27, 2011
  • Obrázok používateľa slaveho
    Gas familia
    slaveho

    - do roku 1994 - nahanala policia "GaF"

    - 1994 do cca 2006 - akoze podnikanie a budovanie "tradicie"

    - cca 2006 do ? - nahana "GaF" policiu

    Odlahceny pohlad na tuto "renomovanu" firmu.

    Dalo by sa napisat viac o sposobe podnikania tejto spolocnosti, ale aj zla reklama je reklama a v tomto pripade skoda slov a casu. Tradiciu prebrali(privlastnili si, lebo bola-nebola) aj s feudalistickym sposobom riadenia a odmenovania.

    Na pááánskéééé!!!!!

    Na Slovensku sa to mozno predava samo, ale... .

    Chudak Riso a Desmod, ale za prachy asi aj pre certa diabla a to ich mam celkom rad.

    máj 28, 2011